Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya TT-01/D/R infotråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tamiya TT-01/D/R infotråd

Siden det er utallige tråder om TT-01/D/R på dette forumet og spesielt på drifteforumet så kan vi prøve å samle det meste av nyttig informasjon her. Prøv å gjør dette til en informasjonstråd med f.eks tips til oppgraderinger etc og hold dere on topic. All off topic kommer til å bli slettet!
    Last edited by Fabiz; 12 April 2010, 16:48.
    RC Drift Club Norway | LMBK

Da begynner jeg da!

Jeg har forøvrig hatt tre versjoner av TT01. "Vanlig", D og R.
    For tiden er jeg i besittelse av en TT01R med litt snacks.

Jeg har skrudd sammen utallige TT01, så mange at jeg ikke husker det en gang. Min oppfatning er at bilen er meget for pengene. Greit nok, den er litt "Plastic Fantastic", men alt i alt er det en tanks. Den tåler så å si ALT, og oppgraderinger finnes i hopetall. Personlig har jeg sansen for RCMart når jeg skal handle mine TT01 oppgraderinger.

Det JEG mener er det man først skal oppgradere på en TT01, og som jeg anbefaler alle andre også er mellomaksel eller kardang som jeg kaller det, i aluminium. Dette er originalt på TT01R. Den originale plastkardangen på TT01 og D er VELDIG fleksibel, og ser ut som et hoppetau når du har full pine. Neste oppgradering på lista hvis man ikke har D eller R er justerbare bærearmer. Etter det så er min prioriteringsliste i rekkefølge: Alu. styring med kulelager, motorfeste i stål og til slutt kulediff i front. Om man har TT01R og skal ha kulediff må man bytte aksler og outdrives i front til vanlig TT01.

Tja, ellers kan jeg gi terningkast på de tre versjonene jeg har prøvd utifra utstyr, hop-ups og holdbarhet. Jeg gir kun terningkast utover hvor mye man kan forvente av bilen ut av esken. Dette er ikke hvor bra de er i forhold til andre biltyper.

TT01, ingen hopups, lite muligheter mtp. justeringer og veldig "plastikk" feeling. 3/6

TT01D, justerbare bærearmer, litt mye plast-følelse på denne også. 4/6

TT01R, justerbare bærearmer, alu. deler der det er mest nødvendig. Tamiya blå-farve på aluen fjerner MYE av plast-følelsen. 6/6

Drift On!

Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

Comment

Vet ikke om det var lov å spørre spørsmål her jeg men prøver jeg så for dere heller si ifra om det ikke er lov.

Jeg har en TT-01D Også vill jeg ha litt mer power i den så trenger noen tips på hva jeg burde kjøpe og oppgradere da for å få mer power.
      motor og slike ting.
      takk på forhånd

Hallingdrift
      Kai Arne hallingdrifter Øen:P 88 modell regn ut alderen selv:P
      Bo sted: Hovet/Bærum
      Prosjektet er en tamiya tt-01D som jeg driver litt med.

Comment

Originally posted by hallingdrift View Post
        Vet ikke om det var lov å spørre spørsmål her jeg men prøver jeg så for dere heller si ifra om det ikke er lov.

Jeg har en TT-01D Også vill jeg ha litt mer power i den så trenger noen tips på hva jeg burde kjøpe og oppgradere da for å få mer power.
        motor og slike ting.
        takk på forhånd

Hallingdrift
        BØRSTELØST!

Det er mye power, prisen har begynt å bli overkommelig og NULL vedlikehold!

Prisen er alt fra 600-3000, alt etter hvilken fabrikant og hvor du kjøper. Gjør et søk på det, så finner du mye info og enda flere produkter tenker jeg.

Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

Comment

Til drifting så ville jeg brukt børstemotor mellom 14 og 19 turn eller børsteløs motor mellom 6,5 til 10,5. Hvor kraftig motor avhenger av hvor du kjører og hvor lange svingene er etc. Hvis du kun har original bil så må du da også bytte fartsregulator og da kan du vurdere å bytte til børsteløst med en gang selv om dette er en del dyrere. Med børsteløs motor så slipper du å dreie ankeret og bytte børster, noe som etterhvert kan koste litt om du skal vedlikeholde motoren riktig (koster 100-150kr om du må levere motor og dette skal gjøres alt mellom 5-30 batteripakker). De børsteløse motorene har også mye mindre motstand så de bruker mindre strøm og dermed får du lengre kjøretid.

Husk at uansett hvordan motor du setter inn annet enn originalmotor så må du også sannsynligvis forandre på drevet på motoren i forhold til hvilken motor du setter inn. Kjører du med feil giring så vil ikke motoren yte det den er ment til. Den vil enten gå for tungt og ikke orke å få opp turtallet eller går for lett slik du får et vanvittig turtall men ingen fart om du girer feil.

Batteriet har jo også en del å si for farten. En god lader med riktige innstillinger og riktig vedlikehold av batteriet er veldig viktig for at du skal få utnyttet den effekt batteriet potensielt har. Kjøp noen batterier med 4200mah eller mer gjerne med celler fra IB eller EP. Disse regnes som de best produsentene av battericeller.
          RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Hei!

Noen som har erfaringer med Carbon-kittet til tt01?
            Espen Konradsen. 93

Comment

Hvor mange turns (T) er orginal motoren til den "vanelige" tt01?
              Mangler ECS til min.

På forrhånd takk.
              Tamiya TT-01
              Kyosho MadForce RTR (R.I.P LOL)

Comment

Tror det er 27T

Dan96
                Last edited by dan96; 24 April 2008, 21:42.
                Driver mer med 1:1 biler for tiden.

Comment

Hei alle sammen.
                  Nå har jeg endelig fått tak i meg en elektrobil.
                  Det ble en Tamiya TT-01D.
                  Har planer om å kjøpe nye deler i alu.
                  Så spørsmålet mitt er følgende: Hvilke deler bør jeg kjøpe i alu (har sett at mange har sakt mellomaksling/kardang, så den er i boks)
                  Lurer også på hvilke typer dekk som passer bra til asfaltkjøring (nylagt og veldig fin) og hvor jeg får kjøpt slikt. Har hørt om ABS og PVC dekk, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.

Jeg har også kjøpt meg XR-3 Race (Mark II) kontroller, selfølgelig den dyreste på morfars.dk (siden jeg tror den er best :P) Det jeg lurer på, er om noen har en slik eller vet noe om hvordan man burde stille den inn (om det i det hele tatt er nødvendig). Det er jo flere knapper på den enn jeg har i skjorteskapet mitt.

Tar også imot et fint tips på en børsteløs motor til en rimelig penge!

Ellers vil jeg ønske alle sammen en god drifte-sommer

Piis-æot
                  /phjott
                  Tamiya TT-01D Nismo Fairlady Carbon .::. SGS Drift Team: Svi Gommi Si'længs .::.

Comment

Originally posted by phjott View Post
                    Hei alle sammen.
                    Nå har jeg endelig fått tak i meg en elektrobil.
                    Det ble en Tamiya TT-01D.
                    Har planer om å kjøpe nye deler i alu.
                    Så spørsmålet mitt er følgende: Hvilke deler bør jeg kjøpe i alu (har sett at mange har sakt mellomaksling/kardang, så den er i boks)
                    Lurer også på hvilke typer dekk som passer bra til asfaltkjøring (nylagt og veldig fin) og hvor jeg får kjøpt slikt. Har hørt om ABS og PVC dekk, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.

Jeg har også kjøpt meg XR-3 Race (Mark II) kontroller, selfølgelig den dyreste på morfars.dk (siden jeg tror den er best :P) Det jeg lurer på, er om noen har en slik eller vet noe om hvordan man burde stille den inn (om det i det hele tatt er nødvendig). Det er jo flere knapper på den enn jeg har i skjorteskapet mitt.

Tar også imot et fint tips på en børsteløs motor til en rimelig penge!

Ellers vil jeg ønske alle sammen en god drifte-sommer

Piis-æot
                    /phjott

Jeg har akkurat byttet ut styringen i alu med lager for å få vekk slakk i styringen. er ett tips værtfall

Hallingdrift
                    Kai Arne hallingdrifter Øen:P 88 modell regn ut alderen selv:P
                    Bo sted: Hovet/Bærum
                    Prosjektet er en tamiya tt-01D som jeg driver litt med.

Comment

jeg går å venter på carbonchassis fra 3racing ( bestillt på morfars)
                      når dette er montert skal jeg oppdatere innlegget mitt med info om hvordan det føles i forrhold til std. chassis
                      Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
                      TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

Comment

Originally posted by znippo View Post
                        jeg går å venter på carbonchassis fra 3racing ( bestillt på morfars)
                        når dette er montert skal jeg oppdatere innlegget mitt med info om hvordan det føles i forrhold til std. chassis
                        nice!
                        Vil gjerne vite litt om hva folk synes om det!
                        Espen Konradsen. 93

Comment

Denne alu. styringen, det er to ting til den, trenger jeg begge? Koster jo skjorten for en av de to på SmallSize :P
                          | Tamiya TB Evo 5 MS - TT01 - CC01 - TL01| Kyosho TF-5 Dodge Stratus | Spektrum DX3 | Axial SCX-10 Dingo |
                          sigpic

Comment

Originally posted by konradsen View Post
                            nice!
                            Vil gjerne vite litt om hva folk synes om det!

Chassiet er bra det, bortsett fra litt sprø plastikk i dempertårn osv(en idè kan være å kjøpe med reservedel sett med det samme da dette koster ca. 10 dollar).

motorfestet er myye stivere enn det orginale og er perfekt for den som kjører motor med litt futt i. Da slipper man å ødelegge pinion og spurdrev.

Ellers kan det være lurt og lime kantene(der carbonet er skåret)med CA lim(hurtiglim f.eks. ZAP, Flash) for og hindre at carbon lagene deler seg ved evnt. krash ol.

Mr. Kyosho
                            Last edited by Mr. Kyosho; 9 May 2008, 16:05.
                            [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                            [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                            [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

Comment

da er chassiet montert.. og det føles veldig bra håper bare jeg ikke kræsjer og ødelegger noe dempertårn..
                              genialt chassis
                              føles veldig bra i hånden
                              Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
                              TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X