Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retteråsen's Drifte Prosjekter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synes det er så hyggelig med gratulasjoner, TAKK!

Jo tusen takk igjen alle sammen! Håper jeg også er til inspirasjon for andre!
    Det er rart å tenke på, men jeg starta jo bare med en HBX/Biltema bil i 2007 i en gymsal, sto der for det meste alene to ganger i uka i godt over et halvt år! Og nå 8 år etter er jeg sponset av selveste Yokomo :O DET ER SYKT!

Slik midt i natten så kan jeg gi dere et søkeord, som dere kan leke dere med rundt det JEG har i vente!
    Så finner dere snart ut litt av det jeg snakker om

Søkeord: dib

Ikke nok med alt dette ovenfor heller! Jeg er med i to av de største Japanske rc bladene, jeg skjønner ikke en dritt av det som står, men bildene og at lille meg og de andre fra europa er en sentral del av bladet er bare sykt igjen! Her er bladene i PDF format, hvis noen kan oversette dem for meg GJERNE!!!

Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

• Dib?

Ja du er en inspirasjon kilde for mange nybegynner og erfarne driftere. Det du har klart er jo å vise att alt kan oppnås ved å stå på
      Ole Kristian Blix
      Kana\Hurum

TOFTE RC KLUBB

MST XXX-D VIP SSG EDITION , G-made sawback, AXIAL SCX10, Tamiya M03 og M05

Comment

• ser bra ut den dib'n gitt, har trua jeg da, vil tro det blir enda mer vekt fremover og mer stabilitet slik den ser ut
        Har blitt noen biler gitt: Yokomo DIB, Tamyia TA05 MS, Traxxas Slash 4x4, Aixal SCX10 Dodge, Aixal SCX10 Hi-Lux, Ansmann Venom,
        Tamiya m03 og Axial EXO

Comment

• dib sier du... da er det vel denne du sikter til ???
          må jo bare si att dette begynner å ligne på OTA-R31/Teh-R31

Click image for larger version

Name:	666695707.jpg
Views:	1
Size:	59.1 KB
ID:	776464
          kilde:http://d2yankidori.weebly.com/1/archives/02-2012/1.html
          detta ser veldig bra ut må jeg si
          Last edited by otiki; 4 February 2012, 10:34.
          Ørjan Henriksen
          -----------------------------------------------------
          Nanda Racing Sniper | TEH-R31 | FlySky GT3B

Comment

• Flott å se at mange års innsats til slutt ender i god medvind! Stå på!
            Bjørn Steinar Nystrand

Styreleder Brumunddal RC Klubb
            www.brumunddalrc.no
            facebook

Comment

• Det blir spennende og sjekke DIB'en oppmot DRB'en Det er første oppgaven jeg har fått av Yokomo! Så vil itilegg Yokomo hjelpe meg med deler mtp nederland turen!
              Så dette blir spennende!

Ja du har rett otiki, det ligner brått litt på en TEH/OTA R-31. Men likevel har Ota/Teh litt igjen før det er like highend som denne (får vi da tro!?) hehe. Ser litt slik ut på bildene iaf!

Jeg har tenkt å gå fram på denne måten for å teste disse to chassiene oppmot hverandre.
              Jeg vil justere og sette opp bilene helt likt, og kjøre opp en batteripakke med DIB'en deretter rett over på en batteripakke med DRB'en for å se forskjeller! Kanskje også teste sammen med en annen en også, for å få flere synspunkter.

Den bilen som oppfører seg best 50/50 og best CS vil bli sattopp deretter og tatt med til nederland! Sannsynligvis blir det 50/50 DIB og CS DRB.
              Usikkert om DRB CS kitt passer på DIB osv..

Derfor har jeg mulighet til å prøve meg fram enklere hva jeg liker best å kjøre på i nederland! Starter vel med en CS ratio på 1,3 i Nederland og jobber meg oppover! Så stopper jeg nok på der det begynner å bli litt vel mye!

Dette blir veldig spennende og se!
              Jeg gleder meg hvertfall!

Igjen vil jeg takke de som følger med, og synes det er veldig gøy å høre jeg inspirerer! Det er kanskje det som er mest morro, å kunne bidra til inspirasjon hos andre! Henter selv inspirasjon fra alle dere andre igjen, så dette er gjensidig

Det er et unikt miljø vi i RC Drifting har, ennå hvertfall! Jeg håper det vil være slik for alltid, men i Rc Drifting hjelper alle hverandre uten å blunke, låner bort biler og utstyr under konkurranser osv.. Det er ikke ofte du ser i andre idretter desverre, så håper vi kan holde oss på det nivået. Selvom ting begynner å bli mer å mer seriøst innen Rc Driftingen

Retteråsen
              Last edited by Retteråsen; 4 February 2012, 14:22.
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

• kan ta på meg å være med å testkjøre dib vs drb jeg.....
                Har blitt noen biler gitt: Yokomo DIB, Tamyia TA05 MS, Traxxas Slash 4x4, Aixal SCX10 Dodge, Aixal SCX10 Hi-Lux, Ansmann Venom,
                Tamiya m03 og Axial EXO

Comment

• det blir da veldig feil å sammenligne DIB mot R31.. hvis du skal sammenligne så må du ta DIB og R3X. R31 og R3X er ikke helt samma grøten

likte ikke helt utseendet på DIB'en, da liker jeg DRB'en bedre (men nå er det ikke alltid skjønnheten som er best)

plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

Comment

• jeg tenkte først å fremst form og batteri/motor plassering... plast/plast vs carbon/alu er vel ikke noe å sammenligne.. hehe
                    Ørjan Henriksen

Comment

• R3R har ikke mye plast...

plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Smått&Rått Harstad

Comment

• missforstå meg riktig... jeg skrev OTA og TEH-R31 ikke R3R
                        Ørjan Henriksen

Comment

• ja, men hvis du skal sammenligne DIB mot noe, så må du sammenligne med R3X. det er den grommeste utgaven av R31. å sammenligne DIB mot vanlig R31, det blir liksom som å sammenligne en pasta kjøpt på italiensk ferskvarebutikk mot first price spaghetti.

men jeg skjønner fint poenget ditt (er bare så forbanna kverulant)

plejmo
                          Smått&Rått Harstad

Comment

• Japps det som skjer nå er at jeg har nettopp driti meg ut på første NM runden... Men hadde feber og rigga opp arrangemanget til langt på natt til arrangemanget, så var rimelig sausa på selve dagen. Hadde ingen ambisjoner om å vinne i den formen uansett, skrudde også bilen min til 50/50 samme natten og kjørte 4 runder på banen, det var all 50/50 trening jeg fikk før konkurransen, har kun kjørt 2.0CS etter finalen i Japan... Så strålende fornøyd med å banke inn på 2 plass etter kvalifiseringen, og vite at jeg egentelig hadde slått motstanderen min om jeg ikke hadde hekta i kjegla... Men men fornøyd med dagen uansett, tjente masse penger til klubben også

Jeg er jo som noen vet blitt sponset av Yokomo og venter på deres nyeste chassi DIB, samt en HAUG med deler til DIB'en og DRB'en hihi Går ann da jeg får alt sponset av Yokomo selv

Så kommer vel bilder osv snart av ting og tang!

Også kommer jeg snart ut med hvilket team jeg kommer til å kjøre for i år! Vil bare la det ligge litt til

Retteråsen

Comment

• du har ikke lyst til å ta et bilde av delene som følger med i et slikt 2.0 CS kit til DRB? lurer på om det kanskje kan brukes på nybilen..

plejmo
                              Smått&Rått Harstad

Comment

• Det kan jeg gjøre for deg vetts...
                                Det er reim, og diffen stort sett.. Mer innteresan for deg er vel kanskje hvor bred diffen er, om den passer imellom bulkheadsa...
                                Den passer iaf til, TC-FD, TC-X, TF5 og sikkert flere modeller..

Retteråsen

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X