Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
Xray T3`11---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar
Hei bjørn ser du har bygget om til CS, er det det de bruker i konkurranser i japan nå ??
er vel ikke lov i Norge, jeg skal ha CS p å min Yokomo Spec B nå da jeg syntes det er mye mere artig å kjøre.
bare lurer lissom for jeg tror at CS kommer til å bli det som vil ta over etterhvert .
Du er svin heldig misunnelig her , og ønsker deg god tur og lykke til!
mvh C
Heidu, RCDCN sitt reglemang i fjor tillot ikke CS kjøring sammen med full 4wd, det er helt korrekt. Men jeg forsøket i fjor å arrangere egen CS klasse på RCDCN sine løp, uten at interessen er der. Jeg har kjørt CS i et år allerede, og vet veldig godt at dette kommer til å ta over!! Derfor jeg forsøkte å innføre Norge i CS i fjord.. Nå har det kommet egne CS kit til chassier osv så håper folk bygger om nå, tror de fleste var litt redde for å tenke ut å bygge selv.. Jeg brukte Xray deler på min avid, og det fungerte helt knirkefritt!
De kjører begge deler i japan, jeg velger nok full 4wd i konkurransen... Men om de skiller og kjører egen CS klasse vet jeg ikke? I VM gjorde de ikke det, og det fungerte egentelig fint det også..
Tusen takk, føler meg ganske heldig også! Gleder meg enormt!
Retteråsen
Last edited by Retteråsen; 1 December 2011, 12:21.
Sheriff Retteråsen - RcDrift Club Norway - Sponsor:AbsolutthobbyYokomo 2010:3.pl NM |2011:1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds |2012:5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
som Christer skriver er CS en forkortelse for "countersteer"
når man modder om til CS, drevver man om bilen slik at bakhjula går fortere enn forhjula, dette for å få det mer likt "ekte" eller 1:1 drifting. det resulterer i at man må styre imot slik som man må på ekte biler. det er utrolig morsomt, og flere og flere kjører CS, både i norge og resten av verden.
håper det blir lovlig med CS i NM 2012, ellers må jeg ordne klar TA03'n å kjøre 50/50 med den
plejmo
Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction. Smått&Rått Harstad
som Christer skriver er CS en forkortelse for "countersteer"
når man modder om til CS, drevver man om bilen slik at bakhjula går fortere enn forhjula, dette for å få det mer likt "ekte" eller 1:1 drifting. det resulterer i at man må styre imot slik som man må på ekte biler. det er utrolig morsomt, og flere og flere kjører CS, både i norge og resten av verden.
håper det blir lovlig med CS i NM 2012, ellers må jeg ordne klar TA03'n å kjøre 50/50 med den
plejmo
Min fantasifulle gjettning er at CS tillates i 2012 sesongen.
Grunnen til det er man ikke oppnår fordel verken i fart, bremsing, vinkel eller grep med dette.
Skal man sette det på spissen burde 50/50 vært det som var forbudt nettop av omvente samme grunner.
Men det ville ødelakt sporten siden 97% kjører 50/50 i konkuranse.
Tiden er nok ikke moden for 2 klasser i ett så lite(men heldig vis voksende) miljø. Håper tiden blir moden fortere enn vi aner
altså, både ja og nei, i knappe svinger er det er stort pluss med CS da man kan snu bilen mye fortere og "aggresivt" i forhold til 50/50. men selvfølgelig, det er pluss og minus både med og uten CS, og som du sier er det nok neppe deltakere nok til å kjøre 2 klasser.
det er ikke opp til meg å bestemme iallefall og jeg kommer til å delta i NM 2012 cs eller ikke, med mindre noe stort kommer i veien for det.
plejmo
Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction. Smått&Rått Harstad
Nå sitter Retteråsen å bygger DRB SSG for harde livet, samt Bmw Vertice
Bilder tas underveis, og legges ut her til slutt.. Anntas det skjer imorgen. Fått mail om at Japsene klarte å sende med feil motorcombo, denne skulle vi få bytte når vi kom ned. Skulle egentelig ha fått en PRO esc men det har vi ikke fått.. Jaja, godt jeg har et chassi til og leke med imens!
Stay tuned, så kommer det nok bilder imorgen
Retteråsen
Sheriff Retteråsen - RcDrift Club Norway - Sponsor:AbsolutthobbyYokomo 2010:3.pl NM |2011:1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds |2012:5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
Her har alt gått litt i stå! Da begge 1:1 bilene på gården her takket for seg! Så har skrudd og fått fikset de, så SSG'en og BMW'en er ferdig snart.. Og da får dere se
Retteråsen
Sheriff Retteråsen - RcDrift Club Norway - Sponsor:AbsolutthobbyYokomo 2010:3.pl NM |2011:1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds |2012:5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
Xray T3`11---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar
huff da, det hørtes ikke helt bra ut med dobbelt bil-havari. noen bilder hadde nok ikke vært meg imot
plejmo
Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction. Smått&Rått Harstad
Comment