Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duttleif's Driftebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Losi produserer vistnok ikke grafitt chassis til XXX-s lenger. Ihvertfall ikke i følge smallsize. Dette fikk jeg først vite 4-5 uker ETTER at jeg hadde bestilt nytt chassis igjen.
    Tok en telefon til dem og alternativene var få.
    Billig kinaplastikk eller losi sin egen spesialplast.
    Sistnevnte ble valget og tok hele 2 nye uker før denne ankom.
    Så når endelig det kom ble det skrudd sammen på en halv dag!
    Samt at jeg da endelig hadde muligheter til å svinge innom martinsen hobby på tur hjem i fra jobb så ble det finadø en motor og! (Samt masse annet dritt RC relatert!)

Så da pressenterer jeg endelig et totaloverhalt Losi XXX-s
    Opsett:
    Losi XXX-s I grafitt (Hovedchassiet er i Losi sin egenkomponerte spesialplast.)
    Novak brushless 8.5T
    Hitec 5625MG
    Futuba fasst system
    3s lipo
    Og det hele skal kjøres av en som ikke veit hva han driver med!

Videre planer.
    Finne et greit Skyline R32 karosseri og få det på samt nye hjul.
    Kjøre og kanskje lure en eller annen til å lære meg opp litt? Noen frivillige?

Uansett.
    Sånn ser det ut per dags dato:

(Ja, det mangler et par smådeler. Men RC kassa mi er stor og full av deler til crawlerne mine samt en Savage!)
    Last edited by Duttleif; 19 December 2009, 18:15.
    Futaba 3PM-X
    Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
    Losi XXX-S | HPI Savage
    | Tamiya CC01 Pajero

Comment

At det er ute av produksjon betyr heldigvis ikke at man ikke får tak i det lengre

XXX-S er jo fortsatt flott å drifte med, selvom det for lengst er akterutseilt som touringchassis pga høy vekt i forhold til nyere modeller. Det betyr at touringentusiaster fortsatt selger sine gamle xxx-s modeller, og man finner alltids noen på eBay (søk etter losi xxx-s eller xxxs).

Du kan alltids også bare Google etter delenummeret, så finner du en haug med butikker og en del av disse har varen på lager.
      LOSA 9650 (graphite conversion kit)
      LOSA 9918 (graphite main chassis)
      Begge ser ut til å være på lager hos http://www.dms-racing.com i England. Har handlet med disse før og jeg fikk flott service. (Trykk Search, velg Losi i manufacturer, søk på "xxxs" eller "xxx-s")

For å si det sånn; Jeg tror det å finne et dugelig R32-kaross som ikke koster skjorta er mye verre enn å finne et G+ main chassis - så lykke til der, hehe.
      Ellers stilig prosjekt, skal følge med på tråden, og grattis med overhalt flott bil =)
      Last edited by ccondrup; 19 December 2009, 23:19.
      Min prosjekttråd

Comment

Jeg har allerede sett et par dugendes R32 karosseri til en overkommelig pris!
        Problemet er bare at jeg ikke husker hvor og hvordan jeg fant dem!

Jeg har desverre ingen delekatalog til xxx-s som inneholder grafitt delene, så det har jeg ikke fått gjordt enda.
        Og når jeg tenker meg om litt mer er det jo bare å google etter det og forsåvidt.

Vell, mine treff på google ga meg uansett en del butikker som hadde xxx-s G+ main chassiet, men problemet var at alle og enhver var utsolgte og ingen konkret dato på ny forsyning!
        Derfor endte jeg med å bestille i fra Smallsize, men problemet var at disse hadde G+ inne, men dette var xxx-4 (?) chassiet. som er noe lengere enn -s chassiet. Og historien videre kjenner dere alt!

Nå har jeg uansett hatt ånden over meg for nå har jeg, av en RC-park på 5 biler, 4 stk klare til å kjørest.
        Eneste savagen mangler noen deler til diffen forran! Men RWD savage er jo litt artig det og! Ikke så effektivt på føret som er nå da!

Men nå har jeg fått testa bilen litt inne på kav utslitte abs hjul på steingulv.

Gud korr gøy!

Håper jeg finner at de nye åpningstidene på den lokale bana så jeg får stikki opp dit før jul og testa litt! =)
        Last edited by Duttleif; 20 December 2009, 00:49.
        Futaba 3PM-X
        Losi XXX-S | HPI Savage
        | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Originally posted by Duttleif View Post
          Jeg har desverre ingen delekatalog til xxx-s som inneholder grafitt delene, så det har jeg ikke fått gjordt enda.
          Original manual: http://www.losi.com/ProdInfo/Files/losa0251-manual.pdf
          Delelister: http://www.losi.com/ProdInfo/Files/l...-explosion.pdf
          Min egenkomponerte liste over hopups: http://pegs.no/mod/rc/xxx-s-hopup-list/ (du finner linker til de forskjellige xxx-s-versjonene Losi har sluppet på toppen her)
          Min prosjekttråd

Comment

Originally posted by ccondrup;364128
            Min egenkomponerte liste over hopups: [url
            http://pegs.no/mod/rc/xxx-s-hopup-list/][/url] (du finner linker til de forskjellige xxx-s-versjonene Losi har sluppet på toppen her)
            Tusen takk!
            Da skal man jo ikke se bort i fra at de få delene som fortsatt er plast bli byttet ut i løpet av vinteren/våren da!
            Last edited by Duttleif; 20 December 2009, 12:31.
            Futaba 3PM-X
            Losi XXX-S | HPI Savage
            | Tamiya CC01 Pajero

Comment

No prob, må jo opplyse om den sida når jeg først har brukt tid på å lage den :P

R32 bør være greit å finne ja, jeg fikk for meg at det var R33 du snakket om, og den er ganske mye verre å få tak i, spesielt ulakkert ($150+).
              Min prosjekttråd

Comment

Originally posted by ccondrup View Post
                No prob, må jo opplyse om den sida når jeg først har brukt tid på å lage den :P

R32 bør være greit å finne ja, jeg fikk for meg at det var R33 du snakket om, og den er ganske mye verre å få tak i, spesielt ulakkert ($150+).
                Kommer sikkert en relansering av R33 også, hehe.

Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

Comment

R33 har for familiebil preg over seg i mine øyner så dette er nok uaktuelt.

Så at andre her hadde planer om trekkbil til tralla si, så da tenkte jeg og at jeg skulle legge ut bilder av min fremtidige trekkbil
                  Lite måkkøpp bare:
                  Futaba 3PM-X
                  Losi XXX-S | HPI Savage
                  | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Ser ikke gæli ut dette hehe

Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Originally posted by Duttleif View Post
                      R33 har for familiebil preg over seg i mine øyner så dette er nok uaktuelt.
                      Ja, 4-dørsen ser ut som en Serena, og det hjelper ikke stort at den ser ut sm en hval i trynet. R32 er den fineste i mine øyne av de "nyere". Den aller fineste er Skyline 2000 GT-R av alle modellene.

Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S

Comment

Enig med det fabiz, men 2000 GT-R'en passer seg nok best på bil ment til tidtakning eller asfaltrally. Ikke drifting.

Men over til litt trådrelatert materiale.
                        Sånn utenom at jeg har fått putta i ny piniong da jeg drap den forrige har det ikke skjedd noe nytt.

MEN!
                        Jeg har egentlig hatt litt planer for driftebil, men saken er at jeg ikke har funnet et fornuftig og rimelig chassi med riktig lengde.

Det er uaktuelt å korte eller bygge ut karosseriet, og er ikke så ihuga på å kjøpe chassi for å kutte opp og lime sammen.
                        Så jeg lurer på er om det finnes chassi med muligheter for å justere WB'en eller noen løsninger ved å bygge noe selv?

Men, jeg har og planer for interiør i bilen, så motor må nesten kunne være montert forran eller bak sammen med det meste av elekronikken.
                        Alt jeg vil si er at det er mye plass i lengda og bredda, sånn utenom der interiøret kommer, men noe begrensett i høyden! Vet av "erfaringer" at man får både elektronikk og motor bak/forran og batteri forran/bak!

Er det noen som har tips?

Det eneste jeg "aksepterer" er gata til reima eller en eventuel mellomaksling.
                        Futaba 3PM-X
                        Losi XXX-S | HPI Savage
                        | Tamiya CC01 Pajero

Comment

HPI Cup Racer?

Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S

Comment

Originally posted by Fabiz View Post
                            HPI Cup Racer?

Fabiz
                            Da ender jeg bare opp med AE86 skallet og en bil jeg selv tvinger meg til å holde orginal!
                            Men, har du noen bilder av den uten skall på ståendes fot?
                            Futaba 3PM-X
                            Losi XXX-S | HPI Savage
                            | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S

Comment

Vell. Jeg tror selve middelen blir for høy om jeg skal bygge inn interiør.
                                Men utenom dette så det faktisk fristendes ut å gå til anskaffelse av!

Ser nesten ut som om jeg må frem med aluminium og styrene og egenkomponere litt om man ikke kan få tak i noe med WB på 28.5 cm ?
                                Helst av litt kvalitet bedre enn plast!
                                Last edited by Duttleif; 5 January 2010, 23:25.
                                Futaba 3PM-X
                                Losi XXX-S | HPI Savage
                                | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X