Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duttleif's Driftebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Retteråsen View Post
    Det heter seg at om du klarer å drifte uten one way, er du enda bedre MED

Retteråsen
    hvem som ikke klarer og drifte uten?

plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

Comment

• Originally posted by plejmo View Post
      hvem som ikke klarer og drifte uten?

plejmo
      ....sa Plejmo til han kom på ordentlig bane.

Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

Comment

• altsa jeg skulle nok klart å drifte på bane uten noe stort problem bare jeg fikk trent littegranne først

plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Smått&Rått Harstad

Comment

• ALLE klarer å drifte, selv min bestemor som er dau skulle klart det. Men å ha kontroll over driften... Deeet er noe helt annet!

Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

• Originally posted by plejmo View Post
            ...for når man slipper gassen så "låser" den jo bakhjula men ikke forhjula, som gjør at det på en måte funker som en e-brake..

plejmo
            Dette kan jo likegjerne slå tilbake på meg som faktisk drar nytte av å skli litt på 4 stive hjul om jeg ser at jeg feilberegna svingen.

Originally posted by Retteråsen View Post
            Det heter seg at om du klarer å drifte uten one way, er du enda bedre MED

Retteråsen
            Kanskje jeg først må lære meg å drifte snart!

Tror jeg satset på å åpne begge diffa og gnikke litt og sjekke lagre, samt skru den forran løst sammen, mens skruen på den bak blir smurt inn med fin loc-tight og stramma til det lukter av meg!

Sånn i første omgang.
            Kanskje det blir en one-way diff forran etterhvert bare for å prøve.
            Futaba 3PM-X
            Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
            Losi XXX-S | HPI Savage
            | Tamiya CC01 Pajero

Comment

ALLE klarer å drifte, selv min bestemor som er dau skulle klart det. Men å ha kontroll over driften... Deeet er noe helt annet!

Retteråsen
              er fullt klar over det, men det jeg mener er at det skal ikke mye til for å lære seg å drifte.. selv starta jeg faktisk med å drifte rwd og fikk det ganske greit til.. så da var det jo himmelen når jeg fikk 4wd

plejmo
              Smått&Rått Harstad

Comment

ALLE klarer å drifte, selv min bestemor som er dau skulle klart det. Men å ha kontroll over driften... Deeet er noe helt annet!

Retteråsen
                Pic's or it didn't happen!

Hihi!
                Futaba 3PM-X
                Losi XXX-S | HPI Savage
                | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Print screen or it doesn't count

=D Tor martin
                  ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

Comment

• Liten driftrelatert update.
                    Chassiet til trekkpajeroen er nå ferdig for denne omgang!
                    Ingen elektronikk montert enda, men dette venter jeg med til karosseriet er ferdig.
                    Forsåvidt planlegger jeg litt fart i bilen så en 35-40T motor som drives av en fin Tekin FX-r som styres av en futaba FASST mottaker!
                    Både ESC og mottaker tror jeg at jeg skal få plass til inni boksen som følger med!

Ellers har jeg lite nytt å fare med, så jeg slenger inn bildene av chassiet.

Litt kortere aludempere MTP reel høyde i forhold til prosjektet's slutt!!
                    Håper jeg nå har beregnet dette riktig..

6.3mm opp til skliplata under girkassa burde fungere helt greit.

Så er det bare å smøre seg med tålmodighet i dette prosjektet og vente til staten har fått sniffet nok på limet før dem tillater at dette selges i Norge igjen så vi andre avhengige kan få sniffa litt igjen!
                    Last edited by Duttleif; 5 February 2010, 22:17.
                    Futaba 3PM-X
                    Losi XXX-S | HPI Savage
                    | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Tror nesten det blir med en SCX10 i kofferten hjem fra USA.

Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

Comment

• hvorfor skal bakhjula låse når man slipper opp gassen da man har one-way a? jeg bare justerte så jeg faktiskt måtte bremse for å låse hjula jeg :P funker fett på sprint'n :P
                        greendrift racers|Solør RC Drift|Sprint2 carbon, ???????????????????? & TT-01 skrot|powerd by:robitronic|futuba FASST 4PK|ABSOLUTTHOBBY HAMAR|

Comment

• Hvis man setter opp regulator riktig behøver ikke hjula låse seg, men som regel vil dette skje siden det er meget lite grep i driftedekka i forhold til motstanden i motoren, spesielt om man kjører med motor med lavt antall turn som har høy "komp".
                          RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

• har ikke jeg hatt problem med min:P bare justere bort alt som heter for "motorbrems" og sender'n bremser kunn da du bremser :P
                            greendrift racers|Solør RC Drift|Sprint2 carbon, ???????????????????? & TT-01 skrot|powerd by:robitronic|futuba FASST 4PK|ABSOLUTTHOBBY HAMAR|

Comment

• Motoren min bremser ikke så mye i det jeg slipper gassen. Litt gjør den jo såklart!

Men er det noen her som vet hvorfor Genki bruker lang tid på å sende varer?
                              Bestilte varer for 1.5 - 2 uker siden, og disse er ikke registrert at dem er sendt enda..
                              Alle varene var på lager da jeg bestilte, så deet er nok ikke grunnen..!
                              Futaba 3PM-X
                              Losi XXX-S | HPI Savage
                              | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Genki pleier ikke vente med å sende. Har du sjekka så det ikke står noe om at de har ferie elns... Det er eneste gode grunnen jeg kommer på i farta

Retteråsen
                                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X