Tror jeg aldri har sett makan til strøken brukt RC bil før!
Alle orginale poser var med i orginal papp!
Tror ikke det finnes ei ripe eller ei skavank på hele opplegget.
Siden jeg ikke har fått gjordt en pøkk på jobb i dag utenom å sitte på ræva inne i brakka har jeg i hovedsak sittet med meg selv og prøvd å lagt en plan for dette kommendes prosjektet.. Hvertfall det første som er planlagt!
Det er jo chassiet som kommer til å bli den største utfordring.
Som sagt skal WB'en være 285mm langt
Problemet er vel at dette som sagt ikke er å oppdrive per dag dato, etter som jeg har forstått dette.
Ergo jeg må bygge selv.
Så jeg som ikke er så inne på onroad biler og den pakka er ute etter et chassi som stiller inn innen disse kravene:
Kvalitetsdeler fra fabrikk av. Eventuelt god deletilgang mtp større oppgraderinger av hjuloppheng og sånt etterhvert
Hele chassiet burde være lavt (Ikke fordi jeg er ute etter lavt cog, men byggeplass! har planer om interiør og litt sånt!)
Diffhus og hjuloppheng er en egen enhet. Altså chassiplata er en egen enhet for seg selv eller chassiplate i alu (Om dette er å oppdrive?!)
Mellomaksler er et must! Tror ikke jeg vil prøve å forlenge reima!
Noen av dere som er litt mer inne i markedet for onroad biler som har noen ideer til hvilket chassi som kan lønne seg for meg?
Om jeg nå skulle vinne auksjonen på et karosseri kan det hende at jeg allerede i kveld/morgen avslører hva som skal være oppå!
Det hadde ikke vært meg i mot om at du som er mer kjent i merkene innen denne delen av hobbyen hadde tatt deg tid til å finne en link som inneholder en masse bilder og informasjon om chassiet!
Det hadde ikke vært meg i mot om at du som er mer kjent i merkene innen denne delen av hobbyen hadde tatt deg tid til å finne en link som inneholder en masse bilder og informasjon om chassiet!
Men!
Er det noen som vet om det finnes et eller annet bra RX7 FC karosseri? Jeg fant ingen på de få sidene jeg har vært inne på.
Aller helst med org styling eller mazdaspeed sin!
(Eventuelt et lite knippe styling å kjøpe i tillegg!)
Hvordan skal jeg måle/beregne hvilket offsett jeg skal ha på felga?
Tenkte jeg skulle prøve å få til et lavt karosseri med felger som går kant i kant med hjulbuen.
Bilen det skal på er en mer eller mindre orginal xxx-s
Det er vel en tommelfinger regel dette med at 190mm karosseri og komboen 3/6Off på et 190mm chassi funker fint med litt grader innlegg på tøflene
200mm karosseri og komboen 6/9off på 190mm chassi, litt inlegg på tøflene..
Det skulle bli seende pent ut Også +/- i forhold til andre ting deretter...
Jeg synes helt klart du skulle velge FM felgene Men en nice senter farge, skamm beie!
Lykketil!
Retteråsen
Sheriff Retteråsen - RcDrift Club Norway - Sponsor:AbsolutthobbyYokomo 2010:3.pl NM |2011:1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds |2012:5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
Comment