Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny El. Touringklasse/Stock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tenkte Hobbywing opprinnelig. Er ikke begeistret for Speedpassion.

    Citrixen tåler max 90amp burst.

    Syns denne var litt kul. Må vel finne EFRA lista med regulatorer om jeg skal stille i løp.


    LRP er og av interesse.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #32
      Vurderte jo faktisk litt å kjøre denne klassen men siden jeg tydligvis var så god fikk jeg beskjed at jeg ikke hadde noe og gjøre i denne klassen skjønn det de som vil
      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
      -
      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


      Comment


      • #33
        LRP er vel ikke den regulator jeg ville anbefale. Det ville være lurt at kjøpe sig en regulator som man kunne bruge videre hvis og når man tar skridtet op i modifeid. LRP sin regulator har ikke vist sig særlig driftsikker, noet som vi opdagede får 1 år siden da nogle ville bruke den i 1/12 track. Den regulator brender fort av. Se bare hvordan det gik Volker i Gran Canarie. Han havde 5 LRP regulatore med og måtte gå ut da han havde brendt alle 5. Vil anbefale en Tekin Pro regulator, denne regulator har bevist i de siste 3 år at den er holdbar og fuld konkurrence dygtig.
        Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
        Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

        Comment


        • #34
          Originally posted by EspenF View Post
          Vurderte jo faktisk litt å kjøre denne klassen men siden jeg tydligvis var så god fikk jeg beskjed at jeg ikke hadde noe og gjøre i denne klassen skjønn det de som vil
          Kan vel næppe kalde dig rekrut Esben. Du blev jo rekruteret for 2 år siden, da er det jo på tide at komme videre opover i sporten.
          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

          Comment


          • #35
            Originally posted by speikey View Post
            LRP er vel ikke den regulator jeg ville anbefale. Det ville være lurt at kjøpe sig en regulator som man kunne bruge videre hvis og når man tar skridtet op i modifeid. LRP sin regulator har ikke vist sig særlig driftsikker, noet som vi opdagede får 1 år siden da nogle ville bruke den i 1/12 track. Den regulator brender fort av. Se bare hvordan det gik Volker i Gran Canarie. Han havde 5 LRP regulatore med og måtte gå ut da han havde brendt alle 5. Vil anbefale en Tekin Pro regulator, denne regulator har bevist i de siste 3 år at den er holdbar og fuld konkurrence dygtig.
            WTF???? Og du er "sponset" av en som satser på LRP..... LRP/Nosram er mere enn bra nok for Stock uansett regulator, alt i fra SPX til Stockspec V2 og for den saks skyld alle V2 regulatorer, husk Ole at det er STOR forskjell på modified og stock med blinky mode.... men det viste du vel......

            Comment


            • #36
              Derfor jeg skrev at man kanske skulle tenke på at kjøpe en regulator som man kunne bruke når man tog skridtet op til modefeid.
              Læs hele teksten hvis du skal komme med kritik, og desuden tale pænt til mig. Alle som har litt peiling på RC racing vet at LRP sliter med holdbarheten. Kanske LRP skulle fikse problemet, da havde vi ikke trængt dette.
              Originally posted by TOP-Driver View Post
              WTF???? Og du er "sponset" av en som satser på LRP..... LRP/Nosram er mere enn bra nok for Stock uansett regulator, alt i fra SPX til Stockspec V2 og for den saks skyld alle V2 regulatorer, husk Ole at det er STOR forskjell på modified og stock med blinky mode.... men det viste du vel......
              Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
              Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

              Comment


              • #37
                Rolig nå folkens... Vi bor i et demokrati og det er lov å ha egne meninger. LRP, Tekin, Nosram ... det blir den enkeltes egne valg. Jeg ble også advart om at LRP ikke duger da jeg tok opp igjen hobbyen for 2 år siden, men valgte likevel å gå for merket. Bruker det i 1:12 pga de har innebygget booster, og bruker det i MOD. I MOD poffet jeg en ESC, men det var kun min egen feil - da jeg klarte å koble batteriet motsatt, min egen feil i kampens hete.
                Her ikke hatt et eneste problem med mine LRP regulatorer, de fungerer prikkfritt og er enkle å sette opp. Kjører dei kombo med LRPs egne motorer. Eneste gangen jeg fikk trøbbel var når jeg blandet inn Corally sine motorer i ligningen, det funket lite godt i kombinasjon, derfr velger jeg å kjøre samme merke på motor og ESC.

                Under NM og siste NC løp kjørte jeg Stock Spec ESC i MOD, og det gikk mer enn fort nok. Manglende pallplass skyldes IKKE utstyret, det skyldes egne førerbegrensninger.

                Jeg er fornøyd med LRP - men overlater valget av utstyr til den enkelte da jeg kjenner lite til de andre merkene. Det viktigste er at folk blir med og gjør egne erfaringer, Super Stock blir uansett en mer avansert M-chassis klasse, og jeg håper det blir en stor rekkrutteringsklasse som gir gode R/C opplevelser uten det vanvittige tempoet som MOD har..
                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                Comment


                • #38
                  Originally posted by speikey View Post
                  Derfor jeg skrev at man kanske skulle tenke på at kjøpe en regulator som man kunne bruke når man tog skridtet op til modefeid.
                  Læs hele teksten hvis du skal komme med kritik, og desuden tale pænt til mig. Alle som har litt peiling på RC racing vet at LRP sliter med holdbarheten. Kanske LRP skulle fikse problemet, da havde vi ikke trængt dette.
                  Ole..... sett deg ned før du blir skadet...... så du mener at SSX serien i fra LRP eller Pearl i fra Nosram IKKE er bra nok for topen av rc kjøring? siden du sier at det ikke er bra nok når man tar skritet opp i modified?????

                  LRP hadde ett "problem" med SSX mk2 software, dette er rettet oppi.... men det er på langt vei hva andre merker har hatt eller har....

                  Og Nei jeg kjører ikke LRP eller Nosram regulatorer lengre..... men stusser bare på måten du rakker ned over andre produkter og spes noe DIN sponsor selger.... ikke bra markedsføring av den bedrift......

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by MatsNorway View Post
                    Tenkte Hobbywing opprinnelig. Er ikke begeistret for Speedpassion.

                    Citrixen tåler max 90amp burst.

                    Syns denne var litt kul. Må vel finne EFRA lista med regulatorer om jeg skal stille i løp.


                    LRP er og av interesse.
                    Er ikke hobbywing og speedpassion mye det samme da?

                    Citrixen er uansett fin, koster rundt 600spenn i Norge mot rundt 2lapper for lrp sine. Skulle være fin å komme igang med, i kombinasjon med en god motor går det fort nok. 90amp burst'en kjentes ikke som noe problem med 13,5t.
                    Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                    “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                    Comment


                    • #40
                      Dette er en bra combo til en bra pris
                      Roger Berntsen 1969 Mod
                      Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                      Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by RogerB View Post
                        Dette er en bra combo til en bra pris
                        http://www.modellbil.no/shop/product...6ms9ibm7glj353
                        Den må jo være veldig fin. Regen duger jo til mod også.
                        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                        Comment


                        • #42
                          Jeg kjører jo tilsvarende i mod,å den funker veldig bra
                          Roger Berntsen 1969 Mod
                          Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                          Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                          Comment


                          • #43
                            Vet ikke hvor mange regulator producenter der har haft problemer. Jeg har kjørt Tekin de siste 3 år, og de har aldrig haft problemer med den regulator jeg nævnte her. Så LRP har rettet feilen de havde i starten av marts måned i år, de er godt nok hurtige. ( tror nu ikke det er tilfældet) og jeg kjøre Team Serpent. Men det innebære ikke at jeg skal bruke alt hva som finnes på hylderne. Er en ærlig schaffis som ikke trenger markedsføre andre produkter end de jeg står inne for og har erfaring med. Når det er sagt og hvis det vil gjøre dig happy. Løp og kjøp Serpent 733 til utesessongen, dette er en knallbra bil og rimelig i deler.
                            Originally posted by TOP-Driver View Post
                            Ole..... sett deg ned før du blir skadet...... så du mener at SSX serien i fra LRP eller Pearl i fra Nosram IKKE er bra nok for topen av rc kjøring? siden du sier at det ikke er bra nok når man tar skritet opp i modified?????

                            LRP hadde ett "problem" med SSX mk2 software, dette er rettet oppi.... men det er på langt vei hva andre merker har hatt eller har....

                            Og Nei jeg kjører ikke LRP eller Nosram regulatorer lengre..... men stusser bare på måten du rakker ned over andre produkter og spes noe DIN sponsor selger.... ikke bra markedsføring av den bedrift......
                            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                            Comment


                            • #44
                              Jeg har lyst på GM motor og en reg som holder til 13.5T. Mod blir jeg neppe med på med det første.

                              Speedpassion var/er vel mye hobbywing ja.

                              Jeg er heller ikke mega begeistret for externe capasitatorer.

                              Edit: 90% sikker på at det blir Hobbywing sin juststock regulator
                              Radio and Electronics - Hobbywing Justock esc - Originally Posted by olly986 Angelo Could this be a copy already? (im Hatebreed, that was my old forum name..) me and Gillblade bought our justocks as soon as they were released so that one cant be a copy however i havent seen or heard of any more turbo friendly justocks
                              Last edited by MatsNorway; 28 March 2012, 17:56.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment


                              • #45
                                Ett spørsmål fra en "fersking"... Må motor og esc være på godkjentlisa til EFRA, eller kan en stort sett bruke hvilken som helst 13.5 motor og esc så lenge den oppfyller non-timing/blinky mode kravet?
                                TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
                                Sanwa MT4

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X