Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny El. Touringklasse/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Som det hele tiden har været hensigten og også sagt her flere gange, er denne klasse sat som en rekruterings klasse. Jeg syntes at ane i flere inlæg her at nogle folk ikke helt har forstået dette. Som der blev diskuteret på msk og bestemt, skulle klassen ikke have norges cup status, og der blev vedtaget at kun, jeg gentager KUN nybegyndere skulle have lov at kjøre denne klasse. De rekrutter / nybegyndere som har lyst at prøve denne fine sport skal kunne have denne klasse for sig selv og ligesindede, sådan at de kan få en fin oplevelse og ikke blive trynet av eksisterende kjørere som er på desperat jagt efter at komme op på pallen. Der blev bestemt at det var folk i miljøet på de enkelte løp som skulle tage ansvar og se til at ikke allerede eksisterende kjørere skulle stille op i denne klasse. Når klassen er ment for disse rekrutter, mente de tilstedeværende på msk at folk der var ferske i sporten forhåbentlig ikke har den fornødne kunskap til at jukse med regulatoren.
    Hvis denne klasse skal opfylde det rum som mangles til rekrutter, må vi som er på løp være voksne nok og tage ansvaret på alvor og sige klart fra med en gang at disse intentioner prøver at blive brudt.
    Dette er faktisk et forsøg på at gjøre noget godt for sporten og prøve at redde RC car racing i norge.
    Håber da at folk kan se det.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

Comment

Speiky:
      Kunne nesten ikke fått sagt det bedre selv.

Hilsen en gammel, sur, naiv gubbe
      Trygve Bull Freng/58
      www.lmbk.no
      XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

Comment

Originally posted by TOP-Driver View Post
        Seriøst Trygve..... les hva jeg skriver..... Jeg spør om noen har tenkt tanken på hva og hvordan man skal EVT løse ett problem med en klasse????

Det er ingen som vil ødelegge noen klasse, bare for at noen er sure for at klassen de har herjet i døde ut, for at ingen kjørte den... ja ja da får noen stikke fingeren i jorda og følge med.

Når man klarer å jukse i en klasse med enhets motor og regulator tror du da at ingen vil "prøve" seg å gjøre det i i Norge?

Kan jo komme med navn på folk som har tatt steget over den moralskelinjen i Norge i SS for den del...... når vi først skal komme med surheter her......

Håper på at han som kjøpte regulatoren ikke bruker den i "løp" men det tok bare 13 min før den var solgt!!!!!!!
        Vet ikke helt hva du tenker på, så rett meg hvis jeg tar feil.

Det var vel ingen begrensninger på regulator i SS før?
        Eller er det jeg som sitter på hue og tenker med ræva igjen?
        Helge Johannessen
        1975 modell
        Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

Comment

Originally posted by TOP-Driver View Post
          Seriøst Trygve..... les hva jeg skriver..... Jeg spør om noen har tenkt tanken på hva og hvordan man skal EVT løse ett problem med en klasse????

Det er ingen som vil ødelegge noen klasse, bare for at noen er sure for at klassen de har herjet i døde ut, for at ingen kjørte den... ja ja da får noen stikke fingeren i jorda og følge med.

Når man klarer å jukse i en klasse med enhets motor og regulator tror du da at ingen vil "prøve" seg å gjøre det i i Norge?

Kan jo komme med navn på folk som har tatt steget over den moralskelinjen i Norge i SS for den del...... når vi først skal komme med surheter her......

Håper på at han som kjøpte regulatoren ikke bruker den i "løp" men det tok bare 13 min før den var solgt!!!!!!!
          Forskellen på denne klasse vi prøver at stille på benene og SS i ets er vel åbentlys for enhver John.
          I SS klassen i ets serien, kan alle kjøre få lov at deltage. Jeg deltog på DHI cup og der stod Martin Lissau og kjørte SS. Folk som har kjørt så lenge som han, kan nok de fleste trick i bogen, men det kan forhåbentlig ikke en rekrut.
          Hvis du og andre folk med fine intentioner da ikke for sat dem griller i hovedet. Hva har du egentlig en regulator liggende for som er boostet i blinky mode for ??? Er det ikke folk som dig, som da er med på at ødelægge det som her prøves at bygges op.
          Sidder her med en dårlig smag i munden jo mere jeg tænker på " hva skal John Lara med en jukse regulator ?? " er eller har manden været så desperat på at komme op på listen ?? er det ikke noet han kan få til med trening, eller har han insett at han ikke kan blive en bedre sjaffis ??
          Men det kan du jo bedst svare på John.

Comment

Ole.... Jeg fikk ett oppsett til Nosram/LRP som var ment for 1:12 boost som fabrikken satte opp feil.... Når det ligger 0-10-12-0 oppsett i blinky på en Nosram/LRP og det er skult i BINKY MODE!!! javel....

Og dere har jo enda ikke svart på hvordan man skal ta dette HVIS dette "problemet" skulle oppstå? og jeg håper som sagt at det ikke gjør det.......

Og nei Ole jeg har ikke jukse under noen form for RC kjøring, og hvis noen skulle kalle zapping av magnerter i kanner ja da vet man ikke hva man snakker om.....

Helge snakker ikke om bare juksing med reg, men vikkling av motorer som ikke er det som det står på dvs vikklet ned....omlabeling av batterier, byttet innmat i lipo batteriene ect ect....

Og du husker vel første gang vi oppdaget "jukset"...... sier bare Trollhättan.... sorte spor..... do tur......div kjemiklaier på innelomma...... og det "H********E" som ble når du nevnte dette......

Og igjen JEG SPURTE BARE HVORDAN OG OM NOEN HAR ETT EVT SVAR/LØSNING PÅ DETTE, RART AT SÅ MANGE ER I FORSVARSPOSISJON? JUST MAKES ME WOUNDER

Comment

John, du lager nå store problemer før de har oppstått.
              Prøv heller og hjelp oss her hjemme til å få denne igang istedenfor å male fanden på døra. Gå og furt en annen plass sier nå jeg.
              Synes du nå går over grensen og tramper på min integritet........ JEG har ikke jukset og heller ikke følt noen andre har gjort det heller.
              Men det er vel gjerne slik at på seg selv kjenner man andre!
              Litt av vitsen med denne klassen er fokus på racing og ikke doping!

PS!!!!! Denne tråden burde lages på ny, dette bare ødelegger!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen Hans Nikolaisen
              Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

Står det i reglene at man MÅ være nybegynner ?
                Hva er en nybegynner ?

Har aldri kjørt denne klassen , er jeg da en nybegynner og er kvalifisert for start ?
                Har tenkt litt på dette , da jeg som gammel mann ikke vil / har noe og gjøre i Mod.

Er jo ikke helt på jordet det John tar opp heller , mange luringer rundt om , og noen har kanskje en sønn / nybegynner /kamerat som man bygger / setter opp bil for...............

Comment

Sinnsyk problemstilling da det er hele 2 stk påmelt til klassens første løp. Gleder meg til å se første jukser, han skal jeg personlig drite ut (hvis han er ettablert fører). Mann ser det lett på kjøringa også, masse effekt skal hånteres også.
                  La nå denne klasse være for de som vil kjøre 13.5 og blinky.
                  Vanskelig å diskutere regler da dette er support og det er ikke er lagt ned masse arbeid for dette. Er ment som litt uhøytidlig racing uten status og poengoppsammling for de som måtte ønsker å prøve seg.
                  Men alle er hjertelig velkommen til å levere forslag om endring til neste MSK.
                  Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

Dette er en rekruterings klasse. Og her skal det være en plass hvor rekrutter kan have det moro uten at de skal lappes av folk som har kjørt rc i flere år. Hvad mener du med du ikke har noget at gjøre i mod ? Kanske du ikke kommer i A finalen, hvad så. Da er plassen din i øjeblikket kanske i en B finale hvor tempoet er litt lavere. Det er jo hele vitsen i at man kjøre kvalifikation. Jo flere som kjøre en klasse, jo bedre blir en klasse delt op så folk matcher hinanden hvad angår tempo.

Comment

I gode gamle dager, den gang jeg hadde hår, hadde vi i 1:8 Track en debutantklasse. Der fikk man kjøre sammen med andre nybegynnere som ikke hadde den helt store erfaringen med å holde bilen i idealsporet osv.
                      Vil tro at de som ønsker å prøve 1:10 Touring ikke bare trenger en enklere inngangsport, men også slippe å kjøre sammen med etablerte førere. Jeg er ikke nybegynner, men det å kjøre sammen fam Berntsen i MOD for meg var ikke bare moro - ikke fordi jeg ikke liker å kjøre RC, men man føler at man ødelegger for de som prøver å kjøre bra ved at man ikke "fikser" klassen. Det er moro å komme til A dinalen, men det er ikke alltid like moro å kjøre den...

Er man da fersking og ikke helt forstår det å gi rom for raskere fører så mister man mye motivasjonen fordi man uten å ville det, kan ødelegge for andre. Da er det bedre å race sammen med likesinnede i en enklere klasse, og det er vel hele tanken bak denne klassen - å ha en enkle klasse som gir lyst til mer!

Jeg kommer til å sponse guttingen om han er interessert i denne klassen, og det blir uten å jukse med timing eller boost etc.

Det blir jo rimelig enkelt å skille ut om noen regelrett parkerere andre med rå fart - og er man så utrolig mye bedre i f.eks 3 løp på rappen, så er det bare å gå opp en klasse. Slik gjorde man det i gamle dager, da jeg hadde hår og alt var så mye bedre...

Ingen med integriteten i behold gidder å jukse seg til seier, det vil bli avslørt - og en seier basert på juks er ingen seier...

Teknisk kontroll med sjekk av ESC/Moto vil jo fort gi en pekepinn på om "han/hun" som er nirten sek kjappere enn nr 2 har sitt på det tørre...
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

Det jeg mener er at Mod går for fort for meg.................... ( dette er ikke tull )
                        derfor er vel den nye klassen fin for en gammel mann med reduserte reflekser , tror jeg .
                        Har ikke noe med A-B elle Å finale og gjøre .

Kjører kun RC fordi jeg syntes det er gøy , og at jeg trives i dette miljøet .
                        Hender til og med adrenalinet kommer når jeg havner i en fin fight i et heat .

Comment

Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post
                          Det jeg mener er at Mod går for fort for meg.................... ( dette er ikke tull )
                          derfor er vel den nye klassen fin for en gammel mann med reduserte reflekser , tror jeg .

Heisannn.... å være over 50 er IKKE noe hinder, der er vi faktisk snart nok folk til en egen "klasse", og det å bli over 50 trenger ikke på noe vis å bety at man ikke henger med i A eller B finalene....

Trening trening trening trening og atter trening...

Enger og jeg var 109 år til sammen i A finalen på siste NC løp... Han slo meg med 1 fattig runde., og vi var ikke blandt de siste.
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

Hans.... beklager at jeg tar opp noe som er ett faktisk "problem"

Men siden du trenger litt hjelp på veien.... jeg stilte ett spm, du har ikke svart på det, men bare gått rundt grøten og kommet med at det skjer ikke, ect ect...... jeg har så lyst å komme med navn på de som har hatt vikklet ned motorer og andre labels på batteriene ect ect.......

OG IGJEN KAN NOEN KOMME MED SVARET PÅ SPM MITT? ÒM HVORDAN MAN SKAL LUKE UT DE SOM EVT SKULLE FINNE PÅ NOE SLIKT?

Hvis ett spm om ting er å lage kvalme..... ja da sier det seg at man har ett problem..... eller treffer man noe som er for sårt for noen med at det ikke er gjenomtenkt og ting har gått litt for fort i svingene?????

Trodde man skulle ha litt takhøyde og hindre at denne klassen tar av slik SS gjorde i fra 19T og siden som den gjorde.........

Men akk så feil man kan ta, og jeg beklager veldig at jeg spurte om dette!!!!

Comment

Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post

Dette med farten er man jo selv ansvarlig for, det er her at man må bruke hovedet og fingeren på gassen. I mod er der heller ingen krav om at du må kjøre med 4 turn motor, syntes du at du fikser det bedre med en 13,5 turn, er det bare at stille op med en sådan i bilen. Efter noget trening og nogle løp kan det være du er klar for en motor som er litt raskere, da er det bare at bytte og være klar for nye utfordringer. Det er det som kalles fremgang, og det kommer lige så sikkert som ammen i kirken hvis man da er villig til at stille sig selv de utfordringer.
                              Personligt syntes jeg det ser helt forkert ut at granvoksne folk i M-schassi går op og tager mot pokal for næsen av unger på 10-12 år. Ved godt at jeg blir set dårlog på med denne kommentar, men forholder mig retten til ytringsfrihed her.

Comment

Ja , da får jeg bare legge opp da .
                                Ingen klasser i RC norge som passer for meg .

Får holde meg til bilbane da , der alle er velkommen i alle klasser på like vilkår , gammel som ung,
                                proff som nybegynner og de som bare vil være med og ha det GØY ( noe ikke alle skjønner ).
                                Last edited by M-Chassis veteran 50+; 17 April 2012, 10:36.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X