Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny El. Touringklasse/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gir dig helt ret scrucky. Men vi får gøre det helt klart her, at dette er en klasse for rekrutter. Dette er vigtigt, da der ellers kan opstå en situation hvor folk som ikke er rekrutter som kommer og vil stille op i denne klasse blir nektet dette. Det vil være en situation som er all for kedelig, både for arrangør og den/de personer som blir ramt og må evt. dra hjem igen hvis de da ikke vil stille i mod med 13.5 og blinky. Ellers tror jeg dette blir bra, glæder mig faktisk til at rekrutter kan kjøre løp med en bil de har stor mulighet for at kunne kjøre skikkelig og få nogle fine fighter med hinanden. Mærke den gode sunde adrenalin stige i kroppen.
    Velkommen til 2012 ute sessongen. Gentlemen. Please start your engines.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

Comment

• Hvordan vil du definere en nybegynner/rekrutt? Kan f.eks de som har kjørt m-chassis i 10+ år stille til start i Stock? Eller er det ment for nybegynnere innen 1/10 touring? Hvis det er sånt så kan de som da bare kjører 12`er stille til start?
      John Henning Østbye
      Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

• Kanskje dere skulle skifte klasse til buggy istedenfor
        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
        -Leder www.I
        HRC.no
        ]

Comment

• Originally posted by thaking View Post
          Kanskje dere skulle skifte klasse til buggy istedenfor
          Sluttet med at leke i sandkassen da katten brugte den som toilet. Nej. spøg til side. Med hånden på brystet. Jeg har en passion for racing, men buggy får intet innen i mig til at tikke. Overhovedet ingenting. Så den del får i som liker det ha moro med. Jeg kommer aldrig til at fylde verktøjskassen eller noget annet racingutstyr med sand.
          Jeg mener ikke at en person som har kjørt m chassi i hverken 10 eller 2 år som rekrut. Han har haft en radio i hånden længe, ved hva som er for og bak på en bil, ved en del om regelverk og har set og talt med folk som har kjørt touring mange gange. Han har alt hva han trenger av basic info. Han er ikke en erfaren touring køre, men det vil man aldrig være første gang. Hvis han havde kørt SS ville han stadig ikke være en erfaren mod køre første gang han kørte mod. Men han ved hvordan man geberder sig på banen og resten er trening, noget som ikke burde tage længe for en som har kørt en annen klasse i forvejen. Men at komme på pallen er en annen sag, der er folk som har kørt i mange år som ikke har været deroppe enda. Det er det som er utfordingen med sporten, og dette gælder vel alle sportsgrene.

Comment

• Ole, det blir ofte faktisk mere sand av fueltouring enn el-buggy på teppe/kunstgress. Det er ikke leking i sandkasse som du tror.
            Det er faktisk racing det og

torarneN
            Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

• Originally posted by tan20 View Post
              Ole, det blir ofte faktisk mere sand av fueltouring enn el-buggy på teppe/kunstgress. Det er ikke leking i sandkasse som du tror.
              Det er faktisk racing det og

torarneN
              Og så fortæl mig lige den historie med julenissen igen. Tor Arne. Det er en av mine favoritter.

Comment

• Tror vi må ta den nye stock klassen som en rekruttering opp til de andre onroad klassene, jeg ser gjerne at f.eks m-chassie folket går til den nye stock klassen, for så eventuelt gå videre til eks mod eller andre klasser senere, denne klassen er jo ment som rekruttering, uansett om du er 5 eller 50 år, da er det kjekt med en stocktouring klasse for å komme igang med racing.
                Jeg tror det er noen derute som kjørte 27stock engang i tiden, som syntes det gikk for fort med SS og mod, de kan sikkert komme igang igjen med denne klassen.
                Christer Antonsen, Borg MRK
                1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
                1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

Comment

• Må vel være fint sånn som det er i dag vel, nybegynnere med m-chassis e.l., videre stock, deretter mod.
                  Jeg vurderte faktisk stock/blinkyblinky med min t2.2009.... men forstår at det er feil klasse å hive seg på.

Jeg får holde meg til fueltouring og 1:12, får kjørt året rundt alikavel, mod er for racere!
                  Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

• Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post
                    Ja , da får jeg bare legge opp da .
                    Ingen klasser i RC norge som passer for meg .

Får holde meg til bilbane da , der alle er velkommen i alle klasser på like vilkår , gammel som ung,
                    proff som nybegynner og de som bare vil være med og ha det GØY ( noe ikke alle skjønner ).
                    Det er på grensa til skandale at noen sier det til deg.
                    Jeg synes tvert om, kom deg på banen og kjør akkurat den klassen du vil.

Comment

• Originally posted by BigBoyBlue View Post
                      Hei ny og fersk i dette men meget skremt over dette her, ting har begynt med 1 spørsmål og endt med hudfletting..
                      Ikke ta det de babbler om så seriøst.. Vi som skal kjøre i denne klassen kommer i alle fall til å kose oss og ha det gøy!
                      LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

Comment

• En siste post på dette forumet fra trolly Dolly. Jeg gleder meg til de som har mange meninger om denne klassen og som ikke skal kjøre den skal begynne og si hvem som får og ikke får kjøre klassen fordi dere mener at vi ikke er nybegynnere. La De som vil kjøre 13.5 turn kose seg å ha det gøy ser på Sørli at det er stooooor glede allerede av de nye som kjører

Nok en kooooooz fra herr Fjeldvær
                        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                        -
                        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc

Comment

• Stakkars nybegynnere som kikker innom for å sjekke opp klassen de vurderer å starte med.
                          At vi aldri lærer........
                          Roger Larsen 67.... Valdres
                          Meritter: Svømmeknappen i 1977

Comment

• Stilte noen konkrete spørsmål i innlegg 82 i denne tråden .
                            Er det noen som kan svare på dette ?

Kanskje noen fra forbundet ?

Comment

• Håper bare flest mulig kjører jeg, det er vel målet vårt.
                              Finnes ikke noe regel/hjemmel for å nekte noen og delta.
                              I SS ble vi beskylt for å kuppe en nybegynner klasse, men sannheten er at vi ble rekerutert her. På 3 år har jeg bare opplevd 2 stk pokalplukkere på 1 NC og et NM ute. Dette irriterte meg da det var vår klasse.

Så jeg sier bare LØP OG KJØR
                              Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

• Over 16600 treff på denne tråden, får vi bare 1% av disse til å kjøre blir det bra vel?
                                Link til påmelding Nc 1 Modified og Stock 13/5: http://www.myrcm.ch og søk på Grenland.
                                Last edited by hanikol; 18 April 2012, 08:55.
                                Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X