Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny El. Touringklasse/Stock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by speikey View Post
    Dette med farten er man jo selv ansvarlig for, det er her at man må bruke hovedet og fingeren på gassen. I mod er der heller ingen krav om at du må kjøre med 4 turn motor, syntes du at du fikser det bedre med en 13,5 turn, er det bare at stille op med en sådan i bilen. Efter noget trening og nogle løp kan det være du er klar for en motor som er litt raskere, da er det bare at bytte og være klar for nye utfordringer. Det er det som kalles fremgang, og det kommer lige så sikkert som ammen i kirken hvis man da er villig til at stille sig selv de utfordringer.
    Personligt syntes jeg det ser helt forkert ut at granvoksne folk i M-schassi går op og tager mot pokal for næsen av unger på 10-12 år. Ved godt at jeg blir set dårlog på med denne kommentar, men forholder mig retten til ytringsfrihed her.
    Ser ikke noe feil dette Ole, syns som deg at det blir litt rart med måten det gjøres på.

Forøvrig, jeg kjører 8,5t i MOD og har plenty fart i bilen, sliter kun med å "finne ut av" klassen... Og til dags dato - INGEN har klaget på at jeg er i veien eller ikke flytter meg fort nok, Greit at det koker litt på kjøreplatformen, men det er glemt når heatet er over...
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

Originally posted by TOP-Driver View Post
      Hans.... beklager at jeg tar opp noe som er ett faktisk "problem"

Men siden du trenger litt hjelp på veien.... jeg stilte ett spm, du har ikke svart på det, men bare gått rundt grøten og kommet med at det skjer ikke, ect ect...... jeg har så lyst å komme med navn på de som har hatt vikklet ned motorer og andre labels på batteriene ect ect.......

OG IGJEN KAN NOEN KOMME MED SVARET PÅ SPM MITT? ÒM HVORDAN MAN SKAL LUKE UT DE SOM EVT SKULLE FINNE PÅ NOE SLIKT?

Hvis ett spm om ting er å lage kvalme..... ja da sier det seg at man har ett problem..... eller treffer man noe som er for sårt for noen med at det ikke er gjenomtenkt og ting har gått litt for fort i svingene?????

Trodde man skulle ha litt takhøyde og hindre at denne klassen tar av slik SS gjorde i fra 19T og siden som den gjorde.........

Men akk så feil man kan ta, og jeg beklager veldig at jeg spurte om dette!!!!
      Punkt 1.
      Som vanlig teknisk kontrollant vil det være uhyre vanskeligt at bevise juks med softwaren på en regulator. Men som sagt før, det er derfor dette er gjort sådan i en klasse hvor der udelukkende skal være rekrutter som kjøre. Vi diskuterte dette med juks og var/er klar over problemet, men håber ikke dette vil være et reelt problem blandt rekrutter. Hvis dette forekommer, er det jo næsten med garanti en etableret kjøre som har været og hjælpe personen med at sabotere det som skulle bvøære en hjælp til at få flere i miljøet.

Punkt 2.
      Hvis du vet hvem som jukser, hva er vitsen med at holde det hemmeligt ? Har de fortjent at du er loyal over for dem ? Personligt så jeg hellere at folk var loyale over for sporten og rapporterede med en gang de blev opmærksom på juks. Det vil gøre at der blir jukset endnu mindre og derved mindske det problem du peker på.
      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

Comment

Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post
        Ja , da får jeg bare legge opp da .
        Ingen klasser i RC norge som passer for meg .

Får holde meg til bilbane da , der alle er velkommen i alle klasser på like vilkår , gammel som ung,
        proff som nybegynner og de som bare vil være med og ha det GØY ( noe ikke alle skjønner ).
        Alle klasser passer for deg - ingen fare, dessuten er tallet som indikerer fysisk alder kun ett tall, morofaktoren er ikke aldersbegrenset.. Jeg droppet M-chassis fordi jeg syns "unga" bør få kjøre i fred, ikke fordi jeg ikke syns det er moro selv..

Om du kjører M, 1:10 TS, 1:10 MOD eller 1:12 - alle er vi like gamle... ( kanskje ikke utenpå )
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO

Comment

Punkt 1.
          Som vanlig teknisk kontrollant vil det være uhyre vanskeligt at bevise juks med softwaren på en regulator. Men som sagt før, det er derfor dette er gjort sådan i en klasse hvor der udelukkende skal være rekrutter som kjøre. Vi diskuterte dette med juks og var/er klar over problemet, men håber ikke dette vil være et reelt problem blandt rekrutter. Hvis dette forekommer, er det jo næsten med garanti en etableret kjøre som har været og hjælpe personen med at sabotere det som skulle bvøære en hjælp til at få flere i miljøet.

Punkt 2.
          Hvis du vet hvem som jukser, hva er vitsen med at holde det hemmeligt ? Har de fortjent at du er loyal over for dem ? Personligt så jeg hellere at folk var loyale over for sporten og rapporterede med en gang de blev opmærksom på juks. Det vil gøre at der blir jukset endnu mindre og derved mindske det problem du peker på.

100% enig med Ole ang pkt 2, vet vi om en som jukser og IKKE rapporterer det, er vi jo i bunn og grunn med på å tillate at det jukses, og det er illojalt mot de som sloss for å holde sporten ren. Det er jo nettopp derfor det er regler om alt fra kjørehøyde til banepåsettere og oppførsel. Der er jeg faktisk helt svart/hvitt i synet på det, enten HAR man regler og følger de, eller så har man det IKKE.

Man er ikke litt gravid....

Comment

John, som jeg sa...... du er velkommen til å stille forslag om vanntett regelverk på året's MSK.
            Jeg har ikke funnet opp kruttet og må bare forholde meg til det som stå i regla og gjøre det beste jeg kan utifra det.
            Med vår innsikt mener jeg at dette burde være vår agenda!
            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

Kort fortalt - Vi har nå en eliteklasse og en helt ferskingklasse. Med dette klarte vi den utrolige bragden å ikke tenke på de i mellom.

Når Superstock i sin tid kom til, hadde vi egentlig ideelle forhold; men vi gjorde én enkelt feil. Stock-klassen med 27 turns motor ble borte. Vi hadde tre klasser, som alle hadde samme dekk og bilreglement, men motoren var det som skilte. 27 stock gikk sakte nok, og 19 turn børstemotor gikk passe. Man kunne i teorien gå gradene hele veien med samme bil, og det var et tydelig skille i hastighet.

Det er jo her man kanskje burde se på å innføre noe mer. En nybegynnerklasse som denne må opprettholdes, promoteres og støttes av klubber, butikker og førere, og arrangeres for enhver pris, to deltakere eller 30. Men hva etter dette? Rett i modified?
              Nei, helt ærlig, det blir altfor drøyt.

Vi burde vel kanskje foreslått en nyrevidert SS-klasse for neste år, slik at vi har de tre nødvendige stegene Nybegynner, mosjonist/erfaren, og modified for de proffe med store ambisjoner.
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

Comment

Hei alle dere sure, grinete og bittre menn

Om dere ikke har det så greit hjemme på jobb eller lignende så kan dere jo lage deres egen blogg.no eller gå på vg.no og legge inn noen sure ufine meldinger der istedet for og sure til et forum for rc.

kan dere ikke gi denne klassen en sjanse før dere begynner å klage, kanskje lære litt om positivitet av Redback ;o)

De av dere som griner her inne som noen små jenter skal jo heller ikke kjøre, slutt å grin og heller vær engasjert i de klassene dere kjører jævla idioter.

Neste gang dere ser meg på en rc bane der dere kjører kom bort til meg så skal jeg gi dere en gooood klem og snakke litt med dere om dere har noen problemer ) jeg stiller opp.

Med Vennlig hilsen Espen Trolly Dolly Fjeldvær
                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                -
                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc

Comment

Originally posted by Razer View Post
                  Kort fortalt - Vi har nå en eliteklasse og en helt ferskingklasse. Med dette klarte vi den utrolige bragden å ikke tenke på de i mellom.

Når Superstock i sin tid kom til, hadde vi egentlig ideelle forhold; men vi gjorde én enkelt feil. Stock-klassen med 27 turns motor ble borte. Vi hadde tre klasser, som alle hadde samme dekk og bilreglement, men motoren var det som skilte. 27 stock gikk sakte nok, og 19 turn børstemotor gikk passe. Man kunne i teorien gå gradene hele veien med samme bil, og det var et tydelig skille i hastighet.

Det er jo her man kanskje burde se på å innføre noe mer. En nybegynnerklasse som denne må opprettholdes, promoteres og støttes av klubber, butikker og førere, og arrangeres for enhver pris, to deltakere eller 30. Men hva etter dette? Rett i modified?
                  Nei, helt ærlig, det blir altfor drøyt.

Vi burde vel kanskje foreslått en nyrevidert SS-klasse for neste år, slik at vi har de tre nødvendige stegene Nybegynner, mosjonist/erfaren, og modified for de proffe med store ambisjoner.
                  Der er ikke annet end 1 proff i norge, så at kalde mod en klasse for proffer er vel at skyde langt over mål. Mod er en klasse hvor reglerne er simple, her er alt lov innenfor regulator og motor.
                  Her er det heatene som skiller tempoet, men har den opfattelse at folk ikke syntes det er noget moro hvis ikke de kan kjøre en A finale. Folk som ikke kjøre så fort som de bedste, kommer jo heller ikke til at kjøre med dem, det er det vi har rankinglisten og kvalifikationen til. Hva er det som er så skræmmende med rc kjørring ? Dette er en sport for for barnlige sjæle, og heldigvis for det. Men et eller annet sted her må en del inne i folk blive voksen nok til at deltage på lige vilkår som alle andre, uten at hver især må have sin egen lille klasse.

Comment

Der er ikke annet end 1 proff i norge, så at kalde mod en klasse for proffer er vel at skyde langt over mål. Mod er en klasse hvor reglerne er simple, her er alt lov innenfor regulator og motor.
                    Her er det heatene som skiller tempoet, men har den opfattelse at folk ikke syntes det er noget moro hvis ikke de kan kjøre en A finale. Folk som ikke kjøre så fort som de bedste, kommer jo heller ikke til at kjøre med dem, det er det vi har rankinglisten og kvalifikationen til. Hva er det som er så skræmmende med rc kjørring ? Dette er en sport for for barnlige sjæle, og heldigvis for det. Men et eller annet sted her må en del inne i folk blive voksen nok til at deltage på lige vilkår som alle andre, uten at hver især må have sin egen lille klasse.
                    Flisespikkeri. Mod er en rask og teknisk avansert klasse, for de erfarne som er glad i mye fart. Altså det jeg vil kalle proff. Om man er proff i form av å ha kontrakt med en fabrikk er en uinteressant diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre.

A-finale er ikke problemet, og ei heller er det et problem for noen å sette inn en slappere motor og stille i modified. Poenget er at uansett hvor høye eller lave ambisjonene er, så er da ikke forutsetninger og utstyr helt det samme. Og det hjelper ikke å krangle folk opp i mod fordi du mener du har rett.

Men som sagt, her er det bare å levere et forslag til neste års MSK, så får vi se hvem som har rett.

Sånn ellers, Go Espen & Finn Olav
                    Last edited by Razer; 17 April 2012, 13:07.
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

Comment

• Vel, ikke helt enig i det utsagnet ditt.
                      Jeg kjørte NM i modified, mitt første touring løp og jeg følte at jeg var i veien for alle andre som var med.
                      I kvalifiseringen så slapp jeg biler forbi og fikk ikke kjørt i mitt tempo, det ble mye "uheldige" stopp for å ikke ødelegge for andre og jeg fikk ikke kjørt "mitt kval".
                      Jeg havnet i en B finale, jeg har ingen ting i en B finale å gjøre, jeg har noe i en Å finale, sammen med de som er på mitt nivå og ikke har kjørt løp før. Det er her denne klassen kommer inn, bli varm i trøya. Lære seg regler. Ikke tenke så mye på konkurransen, men heller det å ha det gøy med likesinnede folk!

Sånn status er idag, før noen i det hele tatt har kjørt et eneste løp i denne klassen, så er det snart 100 poster i denne tråden, hvorav 90% er negativitet, drittslenging og tips for å kunne jukse! Hva er det folk tenker med? Hvorfor skal alle være "egoister" og tro at alle kan gjøre det bedre selv? Jeg mener at vi må tilbake til årsaken med denne klassen, rett og slett å rekruttere nye folk inn i morroa! Jeg mener også at denne klassen passer f.eks. M-Chassis Veteran godt, han syntes rett og slett det går for fort i modified, og ønsker heller derfor å stille opp å ha det morsomt med en fart som passer godt! Det vil alltid være forskjellig nivå på alle som starter et løp, men i denne klassen så utgjør det ikke ekstreme forskjeller. Selvfølgelig om du kjører godt og holder et fint tempo, ja da vil man kjøre bra! Men det er den tingen med å bli vant til å kjøre med 9 andre samtidig! Derfor ønsker jeg å kjøre denne klassen i år!

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

• And here we go again. Så er vi tilbage til det som man har jobbet flere år på at få til. Jo flere klasser vi har jo færre køre hver klasse. Dette har været diskutert i flere år, og er vel matematik på børnehave plan. Vi er ikke kjøre nok i norge til at have så mange klasser. Og der vil gå år hvis vi er så heldige innen der blir det. Men da kommer folk jo såklart i A finalen da der ikke er folk nok til en B finale, som igen gør at hr. nordmann kommer til at køre mod feks. Adrian Berntsen, og da skal jeg love for at han kommer til at føle sig i vejen. Er det kun jeg som ser pointet her ?

Comment

• Hei ny og fersk i dette men meget skremt over dette her, ting har begynt med 1 spørsmål og endt med hudfletting, for mindel mener jeg at man heller skal bli tatt vare på når man kommer på banen jeg og en kompis ble vettskremt i fjor når vi var på hvervenbukta, der var det en som hylte og skrek og på godt norsk oppførte seg som en tulling, og han var ikke norsk.

Vi har kjørt noen ganger i spydeberg og lørenskog og der må jeg si de er flinke til å hjelpe og ikke la fullblodsracerne skremme vekk oss ferskinger, og tror at man burde hatt ting så blillig som mulig ved oppstart en slags maks grense på bil med utstyr som selges komplett for 2500-3000.- kr. til nå har jeg brukt nesten 9000.- på touring utstyr og er fersking og ny på dette.

Mvh

Ole Hansen (fersking med alt for dyrt utstyr)

Comment

• Originally posted by BigBoyBlue View Post
                            Hei ny og fersk i dette men meget skremt over dette her, ting har begynt med 1 spørsmål og endt med hudfletting, for mindel mener jeg at man heller skal bli tatt vare på når man kommer på banen jeg og en kompis ble vettskremt i fjor når vi var på hvervenbukta, der var det en som hylte og skrek og på godt norsk oppførte seg som en tulling, og han var ikke norsk.

Vi har kjørt noen ganger i spydeberg og lørenskog og der må jeg si de er flinke til å hjelpe og ikke la fullblodsracerne skremme vekk oss ferskinger, og tror at man burde hatt ting så blillig som mulig ved oppstart en slags maks grense på bil med utstyr som selges komplett for 2500-3000.- kr. til nå har jeg brukt nesten 9000.- på touring utstyr og er fersking og ny på dette.

Mvh

Ole Hansen (fersking med alt for dyrt utstyr)
                            Jeg er dansk og køre på hvervenbukta, så den person du hentyder til kunne være mig ud fra din beskrivelse ikke norsk. Jeg kender ingen som har hylt og skreket på bukta. Men hvis du kommer med sådanne bemærkninger her, syntes jeg folk fortjener at få hele historien, uanset hvem dette er møntet på. Der er som regel en historie bak som må med for at få en sammenhæng med dette du sier her.
                            Jeg har sagt fra til nye folk på bukta. Et tilfælde siste år jeg husker var at et par nye folk som såklart er velkomne på bukta kjørte touring. Og som vi alle har gjort, kjørte de en gang imellem av banen, dette er hva man må forvente når man skal lære denne sport. Det som jeg sagde fra om til pågældende person, var at når han kjørte av banen, så gik han ned fra platformen og satte bilen på banen hvor han kørte av. Gik op på platformen og kjørte videre. Og det gjorde han uanset om det var i innerpartiet eller på langsletta. Dette var mere end en gang ved at koste både min og pågældendes touring bil. Som du selv sier : 9.000,- kr. Dette kan man så gange med 2. Så ja. Mente det var mest fornuftigt at sige fra, at man tog bilen med ind i pitten og startede derfra igen. Ved ikke om dette var dig Ole, men tror ikke der er noen som hyler og skriger " eller bare sier fra hvis noet er ved at gå galt og kan koste en del penge "
                            Men dette har da overhovedet ikke noet at gøre i denne tråd.

Comment

• Når 13.5T blir vanlig og vokser så skilles førerne fint inn i de forskjellige A,B, og C finaler. i starten kan man vurdere å ha mindre grupper så det ikke blir trangt på banen.

Eller kansje det skulle være det generelt?
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Syntes jeg at vi skal ta oss en peanøtt og heller vente å se hva som skjer fremover.
                                Funker ikke å klage på skinnet før bjørnen er skutt.
                                John Henning Østbye
                                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X