Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tombola
    replied
    du kan ikke bruke 40 modul på mini-z, du må ha AM 27

    Leave a comment:


  • dj6230
    replied
    Jeg vil bruke Hitec Agressor SRX senderen min på Mini-z.
    Jeg har ikke peiling på dette, den har en HP-MIC Module eller noe....jeg har lest om noe daul conv greier....

    Jeg vet ikke hvilken krystall jeg skal velge, modulen er kanal 85 frekvens 40.875.....men jeg finner ingen like på nettet..

    Noen svar på hvilken krystall jeg kan bruke?
    Og hvor jeg får den...

    Leave a comment:


  • fenderbaum
    replied
    Hm. Det navnet så kjent ut! Min erfaring så lang er rimelig begrenset, men jeg kjører med 2 grader bak og 0 foran. Ble fryktelig understyrt omvendt. Xspeed eller tilsvarende motor er vel og et must. Neste blir kulediff. Men som nevnt, min erfaring er begrenset. Sikkert mange her som kan bidra mye mer enn meg.

    Leave a comment:


  • Totakter1
    replied
    Generell "oppgraderingsopplæring" ønskes!

    Har kjøpt meg et par Mini-Z AWD; Audi TT og VW Golf.
    Ser at her er enormt mye man kan gjøre med disse småtassene, men vet ikke hva som er å anbefale og hvordan osv. Har byttet til alu nav hele veien rundt med 1 grad foran. Lagre i nav og på aksling. Stivere fjærer. Metall drivaksler og låsemutre på hjul. Alu motorfester med kjøling.
    Er det noen her som gidder gi en god "oppskrift" på hva mer som kan gjøres og hvilken effekt dette har? Finnes det dempere til AWD?
    Jeg har hittil kjøpt alt av deler enten på eBay eller direkte fra nettfirma. Hovedsaklig Atomic og 3racing.
    Har for øvrig en XRay T1 med tilbehør avertert til salgs/bytte her for å få meeeere Mini-Z.

    Leave a comment:


  • Polarix
    replied
    Skjelver styringen konstant? Do this. (mr 015, mr02 og sånt, ikke awd)

    Skru opp toppen (det blå eller det røde)
    Ta ut servoen: Det blå marakellet helt i fronten, demonter det og ta ut potmeteret med de to ledningene. Lodd av begge ledningene, sett i et nytt, lodd på samme beina av potmeteret. Sett den i servoen, monter servoen, legg ledningene på et fornuftig vis.


    Skru på toppen, og kjør.

    Leave a comment:


  • atlemo
    replied
    EDIT! Feil tråd

    Leave a comment:


  • RPM
    replied
    Originally posted by LorD-: View Post
    Jeg vet ikke om at det er bedre syring å få tak i
    Skal kjøpe nytt snart.
    Jeg vil ha noe som varer lenge,
    jeg har bare sjans til å kjøpe deler 1-2 ganger i året.
    Jeg vet nå ikke hvor sant dette er... Du kjøper delrin tannhjul så har du noe som er et hakk bedre:wink:
    Last edited by RPM; 4 March 2008, 18:29.

    Leave a comment:


  • LorD-:
    replied
    Jeg vet ikke om at det er bedre syring å få tak i
    Skal kjøpe nytt snart.
    Jeg vil ha noe som varer lenge,
    jeg har bare sjans til å kjøpe deler 1-2 ganger i året.
    Last edited by LorD-:; 29 November 2007, 15:21.

    Leave a comment:


  • Matjo1004
    Guest replied
    Originally posted by LorD-: View Post
    Jeg har en Mini-Z MR02 og har et problem med at styringen bruker å låse seg, jeg tror det kan være sand i styringsmekanismen men jeg vet ikke om at det kan være noe annet.
    Opplevde jeg dette jeg og. Tannhjula(ett av dem i hvert fall.) blir slitt og da låser styringa seg helt garantert. Bare gå til nermeste hobbybutikk og kjøp nye. Du kan også kjøpe det på nettet, men det kommer sikkert til å koste mer pga. frakt.

    Lykke til:wink:

    Leave a comment:


  • Matjo1004
    Guest replied
    Originally posted by jonass View Post
    min miniz har rykninger i styre servoen og den går i revers hele tiden, kan det være pot metret som er gåent??
    Sjekk throttle trimmen :wink: Rykningene i styringa er helt normalt.... du skal være veldig heldig om du ikke får det :wink:

    Leave a comment:


  • Tombola
    replied
    Originally posted by LorD-: View Post
    Jeg har en Mini-Z MR02 og har et problem med at styringen bruker å låse seg, jeg tror det kan være sand i styringsmekanismen men jeg vet ikke om at det kan være noe annet.
    Sand??? du vet du ikke skal kjøre mini-z ute???

    bare å skru opp isåfall.

    Leave a comment:


  • LorD-:
    replied
    Problem med styring

    Jeg har en Mini-Z MR02 og har et problem med at styringen bruker å låse seg, jeg tror det kan være sand i styringsmekanismen men jeg vet ikke om at det kan være noe annet.

    Leave a comment:


  • Margarus
    replied
    her er min miniz.

    kyosho miniz mr15 i series.

    Xspeed trimmet motor.
    gp850 batterier.
    alu 1gr camber styre spindler
    kulelagret hele bilen.
    skumdekk framme og bak. (ikke den fineste klippen på disse dekka)
    alfa karroseri
    carbon H plate.








    veldig fornøyd med den og den går veldig bra å god å kjøre
    Last edited by Margarus; 8 November 2007, 09:43.

    Leave a comment:


  • olek101
    replied
    det har skjedd med min

    Originally posted by <F-150> View Post
    Problem

    Overland`en virker ikke! Det er nye batterier i sender og bil. N&#229;r jeg skrur p&#229; bilen svinger den litt, og s&#229; kj&#248;rer den av seg selv. Den er ikke mer enn 3 dager gammel, er det noe garanti eller noe? (kj&#248;pte hos morfars)

    Noen som kan forklare hva som er galt?

    :: det har skjedd med min men da var det krystallen unner bilen som ikke funket. sjekk krystallene skal ikke si at det er det som er probleme men
    kanskje..... har du stilt inn kontroller og alt? det har du sikkert men lurt og sp&#248;rre:grin:

    Leave a comment:


  • jonass
    replied
    min miniz har rykninger i styre servoen og den går i revers hele tiden, kan det være pot metret som er gåent??

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X