Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DjDarkDragon
    replied
    Hvor mye penger vil du si du har brukt på bilen?

    Leave a comment:


  • fenderbaum
    replied
    Kulelager rundt om er et must. Ruller mye bedre etter det. Ellers har jeg hørt at mange knekker de originale drivakslene. Har byttet mine til alu. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig byttet ut det meste med alu!

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    Hei.
    Jeg har nettop skaffa meg en Mini Z awd, den ble rimelig kjapt oppgradert til xspeed motor da orginal motoren ble kjedelig omtrent med en gang.
    Har lest en del plasser att folk kjører varm xspeeden og lurer derfor på om jeg bør skaffe meg alu motorholder med kjøling?

    Jeg har kulediff bak og er veldig fornøyd med bilen slik den er nå, skal dog bytte VELDIG snart til det blå å grå chassiet ettersom d gjennomsiktige er for sprøtt.

    Noen tips til hvordan jeg kan få denne bilen mere holdbar uten å bruke en formue på dette?

    Har regna litt på og bytte ut alt med sterkere deler og det nermer seg fort 2000 kroner..hehe.Litt stint ettersom dette er en hobby jeg pr dags dato er rimelig ny i og har liten tid til å fikle med.

    Leave a comment:


  • Thomas-no
    replied
    Originally posted by Mini-ZFanatic View Post
    Jeg leste at Mini-Z ikke skal kjøres ute. Men gjelder det også for Overland bilene?
    Mini-z bilene liker ikke vann og støv.
    MEN, jeg har kjørt både MR01, overland og monster ute.
    Jeg vil ikke anbefale å kjøre i for mye støv, men en tur på asfalt, hard jord ol. kan jo være litt gøy da.
    Vær forsiktig med kjøring på gress da bilen går tungt og kan overbelaste(les brenne) elektronikken.

    Leave a comment:


  • Mini-ZFanatic
    replied
    Jeg leste at Mini-Z ikke skal kjøres ute. Men gjelder det også for Overland bilene?

    Leave a comment:


  • gatebilmannen
    replied
    Jeg skal få det til! Skal bevise at man kan få driftet fra seg uten og måtte ha firehjulstrekk!

    Leave a comment:


  • Mr. Kyosho
    replied
    Originally posted by gatebilmannen View Post
    Noen som har peiling på drifting med 2wd mini-z? Har en mr02 som jeg skal få til og drifte med uten og måtte anskaffe meg en AWD Skal få det til!

    Om noen har noen ideer så kom gjerne med innspill!

    drifte med en mr02 tror jeg er umulig, noen kastesladder her og der går ann men ikke noe kontrolert og combinasjoner.
    dette fordi du ikke har denne rumpefølelsen i en rc bil.

    Mr. Kyosho

    Leave a comment:


  • gatebilmannen
    replied
    Noen som har peiling på drifting med 2wd mini-z? Har en mr02 som jeg skal få til og drifte med uten og måtte anskaffe meg en AWD Skal få det til!

    Om noen har noen ideer så kom gjerne med innspill!

    Leave a comment:


  • KyoshoNo94
    replied
    Hvor mye lakk-lag er normalt å legge på et mini-z karoserri? (eller hvilket som helst annet karoserri da)

    Leave a comment:


  • Totakter1
    replied
    Oppdatering

    Hmm, synes de originale Perfex KT-5 er okei jeg.. Har seks av dem stående oppå pcen min.
    AWDene har nå også fått X Speed V motor, 1 grad spindler bak i stedet for fremme og alu batterideksler.
    Har 2 stk MR02MM. Den ene har X Speed V motoren, kulelagre, karbonfiber motorfeste, alu diff bakaksel, alu nav og alu hjulmutre. Den andre har kulelagre, karbonfiber motorfeste, alu hjulmutre og lyssett. Til sammen 5 karosserier til MR02MMene.
    Har også fått meg en MR02RMi. HAr kjøpt masse snadder til denne men bilen er inne på reparasjon, etter under en uke går den ikke bakover.
    Så kom Mini-Z Monster'en Mad Force i hus. Den har fått kulelagre, alu nav, alu støtdempertårn, olje støtdempere og alu nedre fester for hjuloppheng. Har også fått alu batteriklips.
    Har lyst på en Overland også...
    Så kom en Mini Inferno i hus, den har oppgradert motor og litt ekstra snadder. Den koser jeg meg med UTE.
    Har fortsatt en XRay T1 for salg, kan evt byttes i noe Mini-Z eller Mini Inferno relatert.
    Last edited by Totakter1; 1 March 2008, 19:39. Reason: stavefeil

    Leave a comment:


  • dj6230
    replied
    Ah damn, da får jeg leve med den orginale stygge-.-

    Leave a comment:


  • Tombola
    replied
    hvis det er en srx du har, så er vel det en FM radio?? den sender da på FM båndet. Mini-z går på AM båndet. samme som du skrur på den gamle radioen til mor, på fm får du inn stort sett norske kanaler, men på AM får du inn alt mulig rart i mange land.

    Hvis det derimot er en CRX du har, kan du skifte moduler bak på radioen, da kan du bruke AM, FM og spektrum. hvis du har de forskjellige modulene vel og merke.


    En kyosho butikk skal blandt annet kunne skaffe deg denne. Men hvis du har en SRX er løpet kjørt for å kunne bruke denne til mini-z.

    Hvis du ikke kjøper deg ad-board elektronikk da, men det koster en tusing eller noe, da kan du bygge om mini-z'en til FM.

    Leave a comment:


  • dj6230
    replied
    jeg skjønner ikke helt hva modulen gjør....er det en slags forsterkere til krystallen???
    Hvor finner jeg moduler på norske nettsider?

    Leave a comment:


  • Tombola
    replied
    Nei, du kan ikke bruke den modulen, mottakeren i mini-z er AM 27mhz, da sier det seg selv at du ikke kan bruke en modul på 40 mhz båndet.

    Du må nok skifte modul hvis du skal bruke den radioen.

    Leave a comment:


  • dj6230
    replied
    Hvorfor ikke? Er det ikke bare signal?

    Hvis jeg skifter krystall, må jeg skifte modul også?
    Last edited by dj6230; 16 February 2008, 18:50.

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X