Er diffen for stram eller for løs hvis det ene bakdekket slites mye mer enn det andre?
I dette tilfellet så er det dekket lengst unna diffen det gjelder. Venstre bakdekk.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
teoretisk sett vil jeg tro diffen er for stram eller att den lugger.
men hvis det er jevn dekk slitasje på venstre side må vel det bety att du spinner litt mye.
stemmer det, samme rullehastighet på begge hjulene i svingen.
enkleste måte og finne ut om diffen din er for stram er og løsne den litt, hvis svingradiusen din blir mindre har diffen vært for stram.
Det er forskjell på MR-02 og MR-03 ASF'n
AM må man oppgradere eller bytte FET'r, men husker ikke hvor grensa går. Er det X-Speed?
MR-03 går fint med 33T motor og raskere enn det trenger man ikke
MR-02 havner midt i mellom her, avhengig av hvilke versjoner det er av kortet.
Men alt er jo avhengig av hva du har og hvor du vil hen.
Og hva skal man eventuelt med en raskere motor.
Hva vil du oppnå?
Rune kan sikkert finne ut alt om hvor grensa går eller du kan bare lodde om til 3xFET'r og kjøre på.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
monsteren er am og der vil jeg bare ha bedre akselerasjon trenger ikke mere topp hastighet.
buggyen er 2,4ghz og der kunne jeg tenk meg egentlig bare neste trinn etter stock motor.
Men Buggy'n tar "alle" motorer. Så det er jo ikke noe problem.
Syntes å huske at Rune har kjørt den en del med 43T motor. Da blir den "leken"...
Mens Monster er jeg ikke sikker på. Men uansett for raskere akselerasjon, bruk minste pinion som en start.
Og hvis det er vanlig 130-motor som sitter i, bytt til PN70T / RR CTP70T og ordentlige batterier. Såklart fullt kulelagret og renset. Med 70T så trenger du ikke gjøre noe med elektronikken.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
jo, såklart du vil miste toppfarten.
Men da må du undersøke hva som sitter i bilen før man eventuelt kan "anbefale" noe annet.
Kan jo hende at noen ordentlige batterier og ikke biltema / Ikea hadde gjort mere nytte enn motor da.
Jeg aner ikke hva slags motor som sitter i en Monster, men det er utrolig mange motorer der ute.
Men AM trenger de kondensatorene som sitter på motoren for å ikke få for mye støy.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Alle ASF biler (2,4 GHz) funker fint med motorer ned til 32 turn. Gjelder alle Chassis typer. Disse er utstyrt med 2 X 3010 FET. Man får litt bedre effekt ved å bytte til 8858 FET, men for mod biler er det unødvendig (mener jeg)
MR-02 AM med 3004 FET. Funker med AR30 og 50 turn.
MR-02 med 3010 FET. Funker med 33 turn, men kan brenne. Bør legge på et lag til med 3010 eller 8858.
Monster, MR-015, AWD, F1 etc med AM elektronikk er levert med både 3004 og 3010 FET, så her bør man bytte til 8858 og gjerne dobelt med FET'er for å være sikker.
Buggyene er veldig fine med 43 turn. De fleste her kjører nå med 35 turn (T2 motor fra Atomic)
Comment