AWD folket, UNITE!
Ser det er en del info spredt rund på ulike tråder så like greit og ha en egen tråd selv om AWD generelt kommer i skyggen av MR bilene når det gjelder popularitet.
Grunnen til det er att awd bilene blir primert brukt til drift race siden de har 4 hjuls trekk. dog en awd kan like godt brukes til racing og det finnes en god del racing uppgrades der ute.
Stue drifting var grunne til att jeg kjøpte min første awd i vinter dog det ble mere ett impuls kjøpt siden jeg allerede hadde en awd til på bestilling fra asia.....
anyways, slik så den ut dagen jeg kjøpte den
Helt stock med ett toyota trueno skall(eller AE86 for dere nerder) med drift hjul.
Desverre ikke 2,4ghz. 2,4ghz for awd er nærmest ikke existerende per dags dato, eneste måten og få tak i dem er og bygge om en vanlig am bil eller vente til kyosho bestemmer seg for og lage mer.
Den andre AWDen min som jeg fikk en uke senere var denne
Evo X ftw!!
Denne kom med gummi slicks.
For stue drifting som jeg holder på med var evo`n best. drift dekken i plastik er for glatte for parkett men gummi slicks er perfekt
uansett hvor mye du støvsuger parketten vil det alltid være støv der og den klistrer seg fast til slicksa som gjør att du mister grepet nok til att du kan stue drifte. Dog dette gjelder forøvrig for mønstrede gummi dekk også.
atm har jeg pakket ned evo`n og fokuserer nå på AE86en som blir min faste stuedrifter.
Stock så er AWDene vanskelige og kontrolere i drift så det er egentlig det eneste målet mitt, og gjøre driftingen enklere og mere stabil.
Har plukket opp noen tips på nettet her og der, men om de funker til stuedrifting vil tiden vise.
Ser det er en del info spredt rund på ulike tråder så like greit og ha en egen tråd selv om AWD generelt kommer i skyggen av MR bilene når det gjelder popularitet.
Grunnen til det er att awd bilene blir primert brukt til drift race siden de har 4 hjuls trekk. dog en awd kan like godt brukes til racing og det finnes en god del racing uppgrades der ute.
Stue drifting var grunne til att jeg kjøpte min første awd i vinter dog det ble mere ett impuls kjøpt siden jeg allerede hadde en awd til på bestilling fra asia.....
anyways, slik så den ut dagen jeg kjøpte den
Helt stock med ett toyota trueno skall(eller AE86 for dere nerder) med drift hjul.
Desverre ikke 2,4ghz. 2,4ghz for awd er nærmest ikke existerende per dags dato, eneste måten og få tak i dem er og bygge om en vanlig am bil eller vente til kyosho bestemmer seg for og lage mer.
Den andre AWDen min som jeg fikk en uke senere var denne
Evo X ftw!!
Denne kom med gummi slicks.
For stue drifting som jeg holder på med var evo`n best. drift dekken i plastik er for glatte for parkett men gummi slicks er perfekt
uansett hvor mye du støvsuger parketten vil det alltid være støv der og den klistrer seg fast til slicksa som gjør att du mister grepet nok til att du kan stue drifte. Dog dette gjelder forøvrig for mønstrede gummi dekk også.
atm har jeg pakket ned evo`n og fokuserer nå på AE86en som blir min faste stuedrifter.
Stock så er AWDene vanskelige og kontrolere i drift så det er egentlig det eneste målet mitt, og gjøre driftingen enklere og mere stabil.
Har plukket opp noen tips på nettet her og der, men om de funker til stuedrifting vil tiden vise.
Comment