Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva jeg "trenger" av alu og carbon trenger ikke du å bestemme

    Finnes det noen versjoner som er lavere enn andre eller er alle like siden de skal passe på AWD?
    Finnes det noen versjoner som er breiere enn andre, slik at offset på felgene blir mindre?

    Hvor leser du om info til alt dette? På AWD delen til miniz-racer.com?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • jeg bare browser internett sjapper og leser produkt beskrivelser. får som regel all infoen jeg trenger der. resten er prøv og feil metoden siden jeg overhode ikke er like seriøs som resten av dere er.

      så vidt jeg vet er det bare en type sas.
      og det trengs heller ikke ett sas oppheng som er breiere siden det ikke fins noen "skikkelige" racing bodys til awd, så regn med masse offset for og få det til og stemme med ett 03 body da awd er smalt som du vet.
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • Joa, men det er ingen som har sagt at jeg skal kjøre AWD....
        Jeg skal leite litt, kanskje jeg finner ut noe spennende.

        Takk for hjelpa
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Originally posted by NatteFrost View Post
          its here;





          front felgene har noe av den breieste offsett jeg har sett på en awd, tipper 3,5 eller mere.



          karosseriet har merkbart tynnere plast fra det jeg er vant med så det har mere flex i seg. side speilene + antennen er av gummi, ingen hull for ledlys i front eller baklyktene.

          alt i alt, likte jeg den

          Hei!

          Hvor kjøpte du R8Žn fra? Og hva kom herligheten på?
          Er ny med Mini-Z AWD så er ikke helt stø på hvor de har bra med deler osv enda.
          Bilen din ser meget bra ut forresten!

          -Sigurd

          Comment


          • Kupping av tråd: Gummitarzan. Du må jo ta turen over kopstadkrysset og bli med å kjøre på banen her

            Og til Nattefrost. Bilen ble sinnsykt fet!
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Kyosho Mini-Z AWD

              Originally posted by RuneRG View Post
              Kupping av tråd: Gummitarzan. Du må jo ta turen over kopstadkrysset og bli med å kjøre på banen her

              Og til Nattefrost. Bilen ble sinnsykt fet!
              Hvor er det dere kjører der?
              Har ikke så mye å kjøre med enda, kjøpt en brukt MA-010 AWD 2,4ghz med noe alu/hop ups og kun drifte dekk foreløpig. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1346095425.375917.jpg
Views:	1
Size:	41.0 KB
ID:	778248

              Comment


              • Er i Våle. Ca 6 min fra Kopstad. Ta kontakt på PM for nærmere info
                Er også en bane under bygging litt lenger inn i landet. Nærmere bestemt Andebu.

                Er ingen som drifter her, men banen funker til det og. Vi kjører så fort vi kan:P
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • Kyosho Mini-Z AWD

                  I see! 😊 Har no dekk og felg på vei fra amainhobbies så må teste no "race" etterhvert.. Er foreløpig parketten det blir kjørt på, men frua blir småsur av bråket fra driftinga😜 Detta er baner dere har laget hjemme eller? Hvor får man tak i no sånt "rimelig"? Tar gjerne imot noe dekk tips samt andre tips også! Tråler igjennom div tråder her for å få litt info!😊


                  Sent from my iPad using Tapatalk HD

                  Comment


                  • Vi kjører på RCP. Dette er underlaget som "alle" kjører mini-z på. Rimelig er det dessverre ikke her i landet, da fraktkostnadene dreper prisene.
                    Alternativet er gummimatter. Regupol e.l. Dette er noe rimeligere, og har grei tilgjengelighet.

                    Dekk som funker er PN RCP dekk og Kyosho 20 - 40 shore.

                    Dekk har vi på banen for salg.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • Originally posted by Gummitarzan View Post
                      Hei!

                      Hvor kjøpte du R8Žn fra? Og hva kom herligheten på?
                      Er ny med Mini-Z AWD så er ikke helt stø på hvor de har bra med deler osv enda.
                      Bilen din ser meget bra ut forresten!

                      -Sigurd
                      mange takk.





                      fant ikke sølv på sparket, men den skal være der ett sted.
                      har ennå tilgode og betale toll fra den sjappa uansett hvor mye jeg bestiller, så er basicly den prisen du ser + frakt.

                      btw, har du glatt parkett trenger du ikke plastikk drift hjul, vanlige sliks går fint når de blir fulle av støv.
                      du ligger ikke like breit som med plastikk men du får mere kontroll, og lydnivået dempes betrakelig.
                      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                      Comment


                      • Originally posted by NatteFrost View Post
                        har ennå tilgode og betale toll fra den sjappa uansett hvor mye jeg bestiller, så er basicly den prisen du ser + frakt.
                        Jeg har betalt toll derfra...så ikke regn med at det blir fritt. Ta det heller som en bonus.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Har betalt moms ca halvparten av gangene jeg har bestilt fra kenon. Toll derimot, har jeg ikke betalt
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • toll eller moms...samma det vel... hihi

                            Men AWD til racing kan bli litt tricky.
                            Tror demperene må være ganske harde og camber ikke for stor.
                            Samt modified motor må til og fullt kulelagret.

                            Den AWD'n jeg hadde trillet rundt altfor lett. Kanskje et karosseri som får lavere tyngdepunkt.
                            Men hadde vært kult om du fikk det til.

                            Hvilken AWD er det du har da? 2.4GHz? DWS? SAS?
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Kyosho Mini-Z AWD

                              Originally posted by NoBrainer View Post

                              Men AWD til racing kan bli litt tricky.
                              Tror demperene må være ganske harde og camber ikke for stor.
                              Samt modified motor må til og fullt kulelagret.

                              Den AWD'n jeg hadde trillet rundt altfor lett. Kanskje et karosseri som får lavere tyngdepunkt.
                              Men hadde vært kult om du fikk det til.

                              Hvilken AWD er det du har da? 2.4GHz? DWS? SAS?
                              Er MA-010 2,4ghz. DWS/SAS sier meg svært lite, er helt fersk med Mini-Z...

                              Comment


                              • ok, hvis jeg husker Rune rett så er ihvertfall elektronikken ganske bra.
                                Så kult da.

                                Ville anbefalt 98mm settet og kjørt en litt brei bil som en test ihvertfall.
                                Hvis du liker Audi, så kunne du jo skaffet R8 LMS og sjekket ut den på AWD'n din.
                                Gjør det mye lettere å kjøre fort synes jeg.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X