Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    har ikke orket og åpnet den ennå. styre servoen er ikke akkart mitt favoritt område på disse bilene.

    men mye taler mot att det er der problemet ligger. atm kjører jeg med redusert turn rate og da har som sagt høyresving dobbelt så stor svingradius som venstre, men når jeg setter turnraten til max er sving radiusen identisk på begge sider.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #62
      eh, hvorfor er det da servoen?

      Hvis den faktisk fungerer riktig når den står på maks men ikke når den står på "mindre", så høres det ikke ut som servoen etter min personlige og religiøse overbevisning. Hvis det var servoen, så burde den etter min mening være lik uansett hva senderen sier.

      Bytt batterier i sendere og sjekk en gang til. Altså til nye batterier i senderen.

      Ellers så kan det jo hende styrestaget lugger litt innerst og at det da bare får utslag ved små svinger.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #63
        selv om det var 70% juice igjenn i sender batteriene så satte jeg i noen andre, samme problemet.

        men som sagt, jeg vet det skjedde etter att jeg måtte ta ut senter akselen tidligere i denne uken så det er noen som har sklidd ut mens jeg satte på plass/fjernet akselen.

        men dette vil jeg ikke bry meg noe mere om, en sånn liten fille ting skal ikke få lov til og ta fra meg min kjøre glede når jeg har en ubrukt awd i skapet.

        det chassiet som jeg har nå har knekt rundt batteri rommet grunnet for mange ganger i veggen og må byttes uansett(kjønner hva du mener nå Maslev) så jeg slenger alt over på lancer evo`en.

        er rutine nå så kommer til og ha den ferdig om noen timer.


        edit*
        fått overført alt over til evo chassiet, rørte ikke servoen på noen som helst måte og alt fungere som en drøm igjenn
        Last edited by NatteFrost; 4 May 2012, 20:44. Reason: oppdatering
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #64
          Knekt chassiet rundt batterirommet altså......... Kjørt off road drifting i stua? Hm............. Hehe hehe
          Der ser du, de er skjøre disse små monsterene. Dette er planlagt økonomisk tortur fa Kyosho's side at vi "må" kjøpe en haug med options for å kunne kjøre litt heftig. For stock delene tåler pokker meg kun kosekjøring på gulvet med stor rød L bak på bilen.
          Tamiya 58059......

          Comment


          • #65
            vel, er jo en del av treningen vet du. må bruke solide karrosserier også.
            ae86`n slo jeg av front leppen og s15 mistet disse fancy bitene på siden. evo`n har jeg knekt av begge side speilene.
            men dette var jo før jeg oppgraderte bilen, under testen i kveld var jeg ikke i veggen en eneste gang.

            regner med det er pris og økt vekt som gjør att det er ingen som lager chassie i alu eller titan.

            men offroad bilene tåler en del. monsteren min trengte bare alu øvre demperfeste i fronten for og takle de høy fallene og buggyen har jeg bare flerret av dekkene hittil.
            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

            Comment


            • #66
              Med trening så kræsjer man mindre.
              Man ødelegger mindre deler og heller sliter ting ut.

              Chassi i titan eller alu hadde kostet en formue og det er det ikke verdt.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #67
                på tide med de siste bildene





                blått skal det være


                og slik ser da det ferdige resultatet ut;




                og da er jeg ferdig med bilen. målet om enklere parkett drifting har blitt nådd. fra nå av blir det vel bare nye karrosserier av og til.

                har ikke begynt og lakke s15 ennå, er fremdeles i tenke boksen.
                har fått sjablongene mine men veldig lite passet til 1/28. de passer bedre til 1/25 og opp.
                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                Comment


                • #68
                  hihi

                  Så utrolig unødvendig og da såklart dritkult!
                  Blei helt topp det der.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #69

                    sant nok

                    men det som bedret bilens kjøre egenskaper på parkett er:

                    4 stk camber knuckle +1*
                    1 stk rear toe control rod +1.5*
                    gummi dekk, helst mønstrede i 30 eller høyere.
                    15t-29t med stock motor.
                    stock ulåste differ

                    om dette funker på filt/rcp har jeg ingen anelse om.
                    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                    Comment


                    • #70
                      Det er nok bare å bytte dekk så fungerer det nok på annet underlag også.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #71
                        ny lite ladning har ankommet denne uken .

                        mesteparten er til sommer projektet mitt og det gidder jeg ikke og laste opp nå, men resten er bling.

                        nye felger + fake bremse skiver


                        de skivene får faktisk en awd med normalt karrosseri til og se ut som en skala modell

                        og sist, en liten advarsel, noen vil elske dette, andre vil lukke nettbrowseren

                        nytt autoscale body
                        .
                        .

                        .
                        .
                        .
                        .
                        .
                        .
                        .
                        .
                        .


                        kunne ikke si nei til denne lekre tingen
                        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                        Comment


                        • #72
                          Fake bremseskiver gjør seg veldig bra.

                          Men så kommer men........ WTF har du kjøpt den lanceren? Den må du ha bestillt en lørdagskveld laaaangt ned i x.o flaska.
                          når jeg ser på den en gang til så er den jo nesten så stygg at den er kul.......men nei sorry, nei nei nei .....hehe
                          Tamiya 58059......

                          Comment


                          • #73
                            er avholdsmann!.
                            kansje det er der mye av grunnen til min galskap ligger

                            samt att jeg liker alt som ikke er typisk A4.
                            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                            Comment


                            • #74
                              Utfordring: kjøp den originale ghostbusters bilen i modell 1:24 om jeg ikke husker feil, på ebay. Så litt fix og trix o du har en helt rå mini z...
                              Tamiya 58059......

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X