Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course - Ny klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Må si meg enig i Sveinung her. Det bør ikke handle om utstyr og motor, men heller om kjøring.

    Men det er viktig at alle som kjører truck av hvilken som helst type slipper til. Jeg kjører en XTM og den er virkelig helt fantastisk på bukta. Jeg gleder meg til vi kan konkurrere med disse. Får bare håpe vi kan få det til med andre truckere. Slash, T4 eller RT5.

    Men motormessig så vet ikke jeg om den motoren du henviser til er en børsteløs sak? Vil nødig anbefale folk å kjøpe børsteløs reg for å kunne kjøre konkurranse.

    Hold motorreglene til børsteløst så blir alle fornøyd!
    "The Dagfather" - Dag Mykland
    Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
    XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

    Comment


    • #17
      550 12t er vel standardbørstemotoren i Slash og Strike. Må innrømme at jeg foretrekker børsteløse motorer – fordi de er vedlikeholdsfrie, energieffektive og gir konsistent ytelse. Har inntrykk av at eZRun 13t (3000kv) vil være ekvivalent med standardmotoren.

      Comment


      • #18
        Min erfaring med standardmotoren i Slash og dens plassering er heller dårlig. Hadde ingen planer om å oppgradere til børsteløs i starten, men etter å ha kjørt litt gikk jeg lei av at den stadig ble full av møkk, og måtte rengjøres i tide og utide. Dette skjedde for det meste når jeg kjørte på den jordete buggybanen her i byen. Rakk jo ikke å kjøre tomt et batteri en gang før motoren måtte rengjøres. Men, det kommer jo helt an på banedekke.

        Man får jo også brukbare sett for en billig penge. For eksempel så koster jo et eZRun sett med motor, ESC og programmeringskort under 600,- inkl frakt, hvis man slipper unna moms og fortollingsgebyr (noe man ofte gjør når man kjøper fra Kina). Er jo også litt morsommere og mer spennende når man får litt fart på sakene, noe som igjen fører til mer spektakulære hopp og mer spennende løp.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #19
          Børstemotorer er null problem, upgrade fra 80 tallet var en gummi " moffe " som man tredde på motoren. Dette fungerer fint for " stock " motorerer. Enkelt å greit for små poddens første grombil...tut og kjør....
          sigpic
          http://www.kyosho.no/

          Comment


          • #20
            Ja 550 12t motoren er en børstemotor.

            Min tanke er å få så mye folk som mulig for å kjøre. Tenker slik som dette her om det er 10stk som møter ( rekrutter / har aldri kjørt ) og det er 1 stk som fortsatt er med etter en sesong så har den ene en interesse for dette og oppgraderer bilen eller kjøper en "GROM" bil allikevel.

            Så mitt motto i utgangspunktet er kom med det du har også håper vi at du blir værende og finner dette spennende.

            Derfor er eg litt opptatt av at vi skal prøve å holde kostnadene nede for dem som kommer til og har lyst til å kjøre.

            Så kanskje vi fortsatt har et miljø her i landet som ikke er nærmere 50år om ti år. Ser at det er det samme som går igjen her i Bergen og på Radøy som for 25år siden pluss minus noen, men kjernen er den samme.
            Dette er ikke noe vi kaller rekrutering folkens
            Sveinung Nå 71mod

            Comment


            • #21
              Hva med slike?

              LARGE WATER REPELLENT R/C PRE-FILTER FITS ELECTRIC MOTORS THAT FALLS BETWEEN 2 1/4 - 2 5/8 DIA, 3 5/8 - 4 TALL. ELASTIC ON ONE END, 8" TY-WRAP ON OTHER. FITS BRUSHED AND BRUSHLESS MOTORS


              noen som har prøvd det?
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #22
                Jeg kan bare si at dette er utrolig morsome biler. Tåler masse julig og du kan lett låe den bort til en som vil teste litt før han kjøper uten å ha 230 i puls selv.

                Selv inne på banen vår her oppe er denne morsom. En i klubben oppgraderte til en 3000kv motor og han bare parkerte bilen min. Helt til han spant løs og veltet.
                Hans kommentar" dette er ikke gøy, standardmotoren var morsommere" sier jo litt.

                Dette må vel nesten bli offroadens m-chassi.

                Sett opp et reglement som er så standard som mulig. Ikke fabrikantbasert bare. 12t børstemotor og en regulator som er fritt. Dekk? Kan skaffes i Norge eller i utlandet? Ok med begge deler, men det dimensjonen bør det bli et krav på sånn som i M-chassi.

                Hvis dette blir populært så kan man jo lage en pro og en stock klasse etterhvert. Si neste sesong.

                Uansett, dette er og blir moro og Striken min kommer nok ikke til å bli hyllepynt! Mer realistisk rcfeeling tror jeg ikke man kan få.
                --** Team MAGIC **--
                www.speedstore.no
                Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

                Comment


                • #23
                  Originally posted by andreas_dahl View Post
                  Mer realistisk rcfeeling tror jeg ikke man kan få.

                  huhu. short course høres og ser gøy ut. Kjører dere på buggy baner? Eller er det mere dirt tracks. Vet at de har egne baner i usa osv.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #24
                    Hvilke produsenter lager aktuelle biler for denne klassen? Ser det er mye prat om Traxxas Slash og Losi Strike. Hva med Associated SC10, er det samme greia? Noen andre?
                    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                    -----------------------------------------------------

                    Comment


                    • #25
                      Trodde at 3000kv skulle være rimelig likt. Målet må være å finne noe som tilsvarer standardmotoren eller er litt svakere dersom man skal tillate børsteløst.

                      Såvidt jeg vet er det ingen klubber som har laget rene SC-baner, så det meste går vel på buggybaner foreløpig. Tipper enkelte hoppkombinasjoner ikke passer helt når grep og hastighet er lavere, men SC ser ut som om det er morsomt uansett.

                      Mange baner i USA lar deg kjøre dekk, motor og ESC fra en hvilken som helst standardutgave. Du kan f.eks ha dekkene fra en Strike og motor/ESC fra en Blitz på en Slash.

                      Comment


                      • #26
                        HPI Blitz, Team C/Ansmann), sikkert flere også.

                        Comment


                        • #27
                          Ofna har vel akkurat kommet med noe, men det tror jeg er kit, eller raceroller eller noe....


                          EDIT: link: http://ofna.com/hyper10sc.php
                          Last edited by SAVAGEry; 8 November 2009, 13:53.
                          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                          Comment


                          • #28
                            OFNA bilen er 4wd tror jeg
                            [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                            -----------------------------------------------------

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by spiro View Post
                              Hvilke produsenter lager aktuelle biler for denne klassen? Ser det er mye prat om Traxxas Slash og Losi Strike. Hva med Associated SC10, er det samme greia? Noen andre?
                              det er samme greia.. eg har en slik
                              Arild (1980)Radøy RC
                              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Sveinung View Post
                                Min tanke er å få så mye folk som mulig for å kjøre. Tenker slik som dette her om det er 10stk som møter ( rekrutter / har aldri kjørt ) og det er 1 stk som fortsatt er med etter en sesong så har den ene en interesse for dette og oppgraderer bilen eller kjøper en "GROM" bil allikevel.

                                Så mitt motto i utgangspunktet er kom med det du har også håper vi at du blir værende og finner dette spennende.

                                Derfor er eg litt opptatt av at vi skal prøve å holde kostnadene nede for dem som kommer til og har lyst til å kjøre.
                                Jeg tror det kan være vel så positivt at man blander stock med oppgraderte biler. Da åpner man lettere en ny verden for de som er nye i gamet, og de finner fort ut hvor lite som skal til dersom de syns bilen går tregt og at det blir kjedelig av den grunn.


                                Originally posted by andreas_dahl View Post
                                Selv inne på banen vår her oppe er denne morsom. En i klubben oppgraderte til en 3000kv motor og han bare parkerte bilen min. Helt til han spant løs og veltet.
                                Hans kommentar" dette er ikke gøy, standardmotoren var morsommere" sier jo litt.

                                Dette må vel nesten bli offroadens m-chassi.

                                Sett opp et reglement som er så standard som mulig. Ikke fabrikantbasert bare. 12t børstemotor og en regulator som er fritt. Dekk? Kan skaffes i Norge eller i utlandet? Ok med begge deler, men det dimensjonen bør det bli et krav på sånn som i M-chassi.
                                Sier det også litt hvis jeg sier at det er mye morsommere med børsteløst eller? Velter gjør man med stock motor også. I startfasen syns jeg som nevnt over at det ikke burde vært noen begrensning på motor etc. Det eneste måtte vært at man ikke tillatte mer enn 2S LiPo. Jeg tror at dersom man tillater alle med en form for SCT vil interessen bli større og man kan dele opp i klasser og sette begrensninger etterhvert.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X