Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course - Ny klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hei
    Sjekk på denne siden.



    Her står det meste om ShortCourse - både biler, hvilke biler som finnes og tilhørende teknikk/tips, samt løp.
    Jeg kjører ikke løp så det er ikke av stor interesse for meg, men hvorfor ikke adoptere reglene fra USA hvor klassen egentlig kommer fra ???

    Bare et forslag.
    Kurt Johansen- Steinkjer

    Comment


    • #47
      Det ser ut som 17.5t børsteløst og 27t 540 brukes sammen med 12t 550 i ROAR sine regler.

      Comment


      • #48
        Da er det jo klart med regler for en Stock klasse. ( ROAR reglement )
        Da er det jo ikke så vanskelig å si at allt annet er Modified.

        Mitt forslag til regler angående dekk er enkle: Bruke det som kommer orignalt med en av fabrikantene sine biler, da er det såvidt eg vet ca 4 dekk å velge i. Og orginal felg.
        Sveinung Nå 71mod

        Comment


        • #49
          Mye bra meninger her.. Men litt overtenning med to klasser nå i begynnelsen? Kanskje til neste år??

          Min mening: Stock racing goes off-road! Regler ala m-chassi..

          Hvis en synes det går for tregt og har lyst å svi av litt spenn på BL, still i 4wd/2wd buggy.. Der kan man sette i 2,5t hvis man vil..
          Og d e jo slikt som ungdommen likar!
          -Team RMH- Radiostyrt Modellhobby AS Markeveien4a v/ Torgallmeninningen, Bergen
          Hverdager: 10-17 Tor: 10-19 Lør: 10-15.

          Comment


          • #50
            Som jeg sa da, standardbiler med standard utstyr.

            Fabiz
            Smallsize Hobbyland A/S
            Team Losi : Spektrum

            Comment


            • #51
              Men hvor mange kjører standard nå til vanlig da? Har ikke fått intrykk av at det er så mange av de på forumet her. Hvis man kun skal tillate de med standardbiler er det bedre med to klasser, så er man ihvertfall mange nok til at det skal bli litt moro å kjøre løp.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #52
                Som nevnt tidligere kan man inkalle til flere klasser og slå dem sammen på banen med separate resultatlister dersom det ikke er nok folk.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by tesdal View Post
                  Som nevnt tidligere kan man inkalle til flere klasser og slå dem sammen på banen med separate resultatlister dersom det ikke er nok folk.
                  Det er jo en mulighet...

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #54
                    Short Course regler

                    Hva med å følge de amerikanske reglene ? (Maks 17,5 turn BL)
                    Gammel mann med m-chassis

                    Comment


                    • #55
                      Er jo forskjellige regler for hver bil. Noen kan bruke andre motorer/regulatorer enn stock, og noen ikke. Bruker man LiPo må man på noen biler kompensere vekta til et 7 cell NiMH osv. Kanskje litt strenge regler å følge i oppstartsfasen av en klasse? Da er vel regla til Electric 2wd open bedre å starte med? Er interessen stor kan man jo dele opp i stock og modified. Hjelper dessuten lite med heftig bil hvis man ikke kan kjøre.
                      Last edited by >Jonas<; 10 November 2009, 17:48.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #56
                        Hvorfor lage regler etter den bilen man har ?
                        Det vanlige er vel å bygge biler etter reglene.
                        Kurt Johansen- Steinkjer

                        Comment


                        • #57
                          Slik som erfaringen min er så er Losi Strike og Traxxas Slash like raske og har nøyaktig samme motor i RTR utgave får vi lage regler eller ikke etter dem som er like så får det andre innfinne seg etter dem i stock??

                          Tror også at vi får se hvor mange som stiller på løp etterhvert, og ta det derfra.
                          Sveinung Nå 71mod

                          Comment


                          • #58
                            Mange forslag fra folk som allerede kjører eller er i ett rc miljø som kan en god del.
                            Denne klassen kan bli meget bra, hvis klubbene legger til rette for det.
                            MEN, for å få sofsliteren til å bli med så MÅ det være så enkelt som mulig.

                            Ett ord, tre bokstaver: RTR

                            Er ikke en pøkk av de folka der som vet hva en BL, ESC, turn, NiMh, Lipo osv er for noe engang.
                            Tenk at hvem som helst kan kjøpe en ferdig RTR bil i butikk og så stille på løp. Alle har like foutsetninger uansett kunnskap. En glimrende måte å bli kjent med hobbyen, løp og miljø uten å bli blakk eller mobba for ha for liten p....

                            Kun orginaldeler er tillatt. Problem løst. Hvis da de/dere som synes det går for sent, så kjøp en buggy og kjør en annen klasse.
                            TEAM ELEFUN

                            Comment


                            • #59
                              men glem nå NiMh da.. De batteriene har gått ut på dato.
                              2S LiPo er det best på markedet. åpne for begge deler, 7.2 NimH eller Lipo 7,4. Koster det samme i dagens marked! Spess om en tenker på levetid, utlading, enkelhet og vedlikehold. har du to 4000mah Lipo så kan du kjøre til du er lei. Lad opp, vedlikehold bilen, tut og kjør! Lad hjemme, på jobben, du har uannsett fullladet batteri dagen, uka, mnd etter at du ladet sist.

                              Spesielt med dagens priser på LiPo batterier og ladere så er NiMh ut! og så burde vel dette vært oppe til diskusjon på årets MSK dersom det skal bli en offisiell klasse. Her er det klare regler fra statene der dette er en stor klasse, bare følg de!

                              Å tillate børsteløst må jo være tingen. Sånn som I SS Touring. 19T børstemotor eller en børsteløs 10.5T Samme klassen med valgfri motor.
                              --** Team MAGIC **--
                              www.speedstore.no
                              Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by andreas_dahl View Post
                                men glem nå NiMh da.. De batteriene har gått ut på dato.
                                Sorry Andy the slope man, som Extra sier det, RTR. Ordet " PØKK " er helt korrekt. Du kan se på kunden på mils avstand at dem har et ? i panna. Ikke negativt ment, sånn er vi alle what ever en gang i livet.

                                For meg holder det med å gå inn i hifi sjappa, etter 2 min med selger har jeg værdens største ? i panna, egentlig ramla jeg ut etter 30 sek.... Han står der 8 timer om dan, fikler med hifi 24/7. Mange glemmer nemlig 1 ting, exstra har ikke glemt jævli bra til å være RACER man

                                Vi har nemlig alle begynt et sted, det der er jævlig viktig å huske på...

                                Seff veit jeg alle fordeler med lippo, skippe det er som å spise sjokolade med papir på, tenker da på den litt voksne varianten

                                Men ordet LIPPO og Ballangsering, hardcase , softcase, gullplugg, deans. COMPUTERLADER...uhhhhhhhhhhh....For ikke å nevne lipoBag, da skvetter mange...

                                Men viser du en stickpack med tamyia plugg, da serru... " sånn ja, det kjenner jeg igjen " Stickpack med tamyia plugg er en klassiker, samt det funker helt konge for podens første kjerre, samma med stock motor..... Samt laderne er " plug and play " .

                                Så det selges nimh i bøtter i forhold til lippo til førstegangs kjøpere og det er jo dem det er snakk om her... Rekruttene i framtia, som er stolte som noen haner med f eks slashen med stock motor og nimh under armen...

                                Samt i dag funker stock motor og nimh som et helvete kontra mine glansdager med 1200 batterier å hurtiglader fra 80 tallet, det var tamyia plugg og krokkodille klemmer... Festet rett på bilbatteriet, har tegninga enda hvor det er avbildet en tegnet sneip med bilbatteriet forran seg å pakka i hånden, masse kina skrift. Men alle kan jo se på tegning 2 hvor glad gutten er når pakka er varm det var tider.....

                                Ergo RTR og nimh samt lippo i stock klasse. Enkelt og greit, ok lippo er hissigere, men det er ikke der den store forskjellen ligger, den er forran stikka......

                                Hoop upsa som bl kommer automatisk uansett.....
                                sigpic
                                http://www.kyosho.no/

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X