Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takker for svar. Men hvilken batteripakke kan du anbefale?

    Comment


    • Batteripakke

      Originally posted by thogn View Post
      Takker for svar. Men hvilken batteripakke kan du anbefale?
      Ta deg en tur ned til smallsize så finner han en til deg. Jeg tror jeg gav 350/250 for lader og batterier, men det var når det var teknisk hobby, så jeg vet ikke hva du må ut med nå, men antar det er noe av det samme.
      Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

      Comment


      • Hvilken som helst rc sjappe har dette, hump med 1100-1600 mAh, jeg har hatt dårlig erfaring med racers edge sine billigste, men god erfaring med resten, alt fra billig til dyrt.
        Venom, IB, Orion, LRP/Nosram, osv. osv.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • Nanda Swift II - Startproblemer

          Hei.

          For en drøy mnd siden bestemte jeg meg for å børste støv av min RC interesse og jeg gikk til anskaffelse av en brukt Swift II. I følge selger var den lettstartet, men min opplevelse har vært langt fra lettstartet. Nå må det sies at dette er min første nitro bil så mye ligger nok hos meg. Det sitter original .21 motor i den (regner med at det er originalmotoren) Jeg kjører med Jero 16%. Har prøvd forskjellige glødere og plugger, men fremdeles veldig vanskelig å få sart på. Hvis den først starter så går den heller ikke optimalt.

          Jeg er veldig mottakelig for tips og råd. Noen som kan fortelle meg hvordan fabrikkinstillingene på de ulike justeringsskruene skal være eller bør være. Jeg skrur og skrur, men har tydeligvis en tendens til å skru meg bort. I går etter 100 drag i snora så røyk selvfølgelig snortarten Noen som har forslag til kanskje unngå snorstart? hva med rotostart eller startboks. Har nesten kommet til det punktet å selgen og kjøpe elektrobil igjen istedet for. Men kjøreopplevelsen, med lyden og alt gjør det jo veldig moro da

          Setter pris på alle svar som kommer!
          1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

          Comment


          • bytt nitro. jero på tanken blir minus i banken...
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • Startboks, en investering du aldri vil angre på!
              Hold deg laaangt unna Jero, hva som helst annet funker bedre, 20-25%
              Er du i tvil; Bytt plugg, O.S.#8 eller McCoy #8 eventuelt MC59 funker bra på orginalmotoren.
              Orginalmotoren i swift er ikke kjent for å være lett å jobbe med.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • Takk for svar

                Takk for svar begge 2. Har ikke peiling på fuel og de på Nortrading sa at jero 16% var godt nok. Har hatt bange anelser om at den fuelen ikke er helt god. Skal se å handle noe av det dere anbefaler.

                Er det noen som har en startboks å anbefale? send gjerne link. Men tilbake til instillingene på forgasseren? Noen som vet hvordan instillingene på de ulike skruene skal være? Har lest andre svar på forumet rundt dette emnet, men har egentlig ikke blitt helt klok på det. Setter pris på flere svar
                1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

                Comment


                • Originally posted by thogn View Post
                  Takker for svar. Men hvilken batteripakke kan du anbefale?
                  Hei,

                  Jeg kjøpte denne batteripakka hos www.micromonsters.no


                  og lader:


                  Fungerer godt!
                  Nanda Swift II

                  Comment


                  • Nå er eg lei av hele styreservoen. Kjøpe meg en dette batteriet og en billiglader. Med dette skulle jeg merke stor forskjell på servoen sa han gubben på smallsize i Kristiansand. Da jeg hadde ladet batteriet merket jeg med en gang at servoen var sterkere. Den kunne svinge fint når bilen stod stille. Men problemet er at jag kan maks kjøre i 5 min, så er det svak igjen. Jeg tror kanskje det er selve servoen som er problemet. Kanskje den blir overbelastet og varm?

                    Men nå har jeg bestemt meg for å kjøpe ny styreservo. Noen som har noen anbefalingen av ny styreservo som ikke er så veldig dyr?

                    Comment


                    • Motorinnstilling: HSN helt inn, 3,5 ut, LSN flush.
                      Styreservo; alt blir billigere i utlandet, en HITEC 985 er bra nok.
                      Batterier må gå noen ladinger før de gir full effekt.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • Originally posted by casevac View Post
                        Motorinnstilling: HSN helt inn, 3,5 ut, LSN flush.
                        Styreservo; alt blir billigere i utlandet, en HITEC 985 er bra nok.
                        Batterier må gå noen ladinger før de gir full effekt.
                        Takker for svar.

                        Batteriet skal uansett vare mer enn 5 minutter til en servo. Har ladet det flere ganger. Hvilket batteri vil du annbefale til Hitech 985? Er det noe mer jeg bør kjøpe til min swift siden jeg allerede er i gang? Hva mener du med de motortinnstillingene? Er helt nybegynner!

                        Comment


                        • En IB (Intellect batt.) team orion, venom, reedy, lrp/nosram.... ja omtrent hva som helst av 6V hump-pakke funker bra. Eneste jeg har dårlig erfaring med er racers-edge, men etter et lite spark i ræva med 7,4V fra en annen pakke så våknet de
                          Motorinnstillingene var strengt talt svar til en annen litt lenger oppe, med motortrøbbel.
                          Ikke kjøp for mye til den bilen, erstatt det som ryker til dagen kommer og du vil ha en bedre bil. Da vil du ikke sitte med masse swift deler, du får ikke noe for den når du skal selge uansett.
                          Felgene kommer du antagelig til å finne ut om..... erstatt med ferdiglimte bow-tie eller crime fighter i M2 eller M3 hardhet. Dekkene som følger med er ikke supre.
                          Swift er en kjempefin bil å gjøre seg erfaringer med, og å forberede seg til en bedre bil (at man gradvis får bedre utsyr, motor, servoer, pipe, dekk og felg).
                          Eks.: når enveislageret ryker, ikke erstatt det, kjøp startboks. Når en felg ryker, ikke fiks den, men kjøp 2 nye ferdiglimte. Det samme gjelder omtrent hele bilen, untatt slitedeler og utsatte og billige chassis deler.
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • Kjøpte bil i dag :P Skal kjøre inn sammen med han jeg kjøpte den av i morra =)

                            Min styreservo klarer fint å dra hjula rundt på flatmark når den står stille... Har putta i Co-Tech batterier fra clas ohlsson.. Er sånn batteripakke som vist tidligere i tråden verd å satse på ?
                            Har en syko lader med masse forskjellige plugger å hive på, så kan sikkert lade ett sånt og. Den har også utladingsfunksjon =)
                            BF 23 år
                            HPI Sprint 2 Drift
                            Forester S Turbo

                            Comment



                            • Dette finner du på www.skala1.no
                              Det er vel ikke så langt unna deg?
                              Batteriholder med AA batterier (uansett type) funker ikke!
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • Jeg er i kristiansand. Kjøper bare en pakke på smallsize. Ser fram til å få kjørt litt igjen =)
                                Last edited by gocart; 26 March 2009, 19:59.
                                BF 23 år
                                HPI Sprint 2 Drift
                                Forester S Turbo

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X