Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei,

    Vurderer å skifte servo til min swift.
    Noen som har en anbefaling til ny servo til denne bilen?
    (Gjerne med link til webshop e.l.)

    Takk
    Nanda Swift II

    Comment


    • Ny servo

      Det er ikke noe å vurdere, men noe du må gjøre... Jeg kjøpte meg en futaba s3003 til 150kr (http://rcnet.no/b2b/index.php?cPath=62), og det er en helt annen opplevelse. Har riktignok batteripakke også, men du merker uansett stor forskjell..
      Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

      Comment


      • styreservo til den i økonomiklassen er hitec 645mg til rundt 500-lappen
        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
        TRF-415MSXX
        DEX410

        Comment


        • Originally posted by PABben View Post
          Det er ikke noe å vurdere, men noe du må gjøre... Jeg kjøpte meg en futaba s3003 til 150kr (http://rcnet.no/b2b/index.php?cPath=62), og det er en helt annen opplevelse. Har riktignok batteripakke også, men du merker uansett stor forskjell..
          Takk. Ser at rcnet.no er utsolgt.
          Denne er vel det samme?
          Nanda Swift II

          Comment


          • Dersom jeg kjøper en Futaba S3003 servo, er det bare å erstatte den gamle- uten noen andre deler i tillegg? Er helt blank på dette, men er den bedre enn orginalen som står i?
            Nanda Swift II

            Comment


            • Servo

              Originally posted by runeMa View Post
              Dersom jeg kjøper en Futaba S3003 servo, er det bare å erstatte den gamle- uten noen andre deler i tillegg? Er helt blank på dette, men er den bedre enn orginalen som står i?
              Du trenger ikke noen andre deler, nei. Den er nok bedre enn orginalen. Har du batteripakke, eller bare vanlige batterier`?
              Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

              Comment


              • Originally posted by PABben View Post
                Du trenger ikke noen andre deler, nei. Den er nok bedre enn orginalen. Har du batteripakke, eller bare vanlige batterier`?
                Hei, og takk for svar.
                Benytter i dag vanlige batterier.
                Ser liksom ikke noe vits i å bytte servo til en som er litt bedre enn orginalen.
                Litt av sjarmen at man merker forskjell også.
                Nanda Swift II

                Comment


                • Batteripakke

                  Originally posted by runeMa View Post
                  Hei, og takk for svar.
                  Benytter i dag vanlige batterier.
                  Ser liksom ikke noe vits i å bytte servo til en som er litt bedre enn orginalen.
                  Litt av sjarmen at man merker forskjell også.
                  Da vil jeg anbefale deg å kjøpe batteripakke. Da merker du god forskjell på servoen! Sparer inn det det koster etterhvert alikevel hvis du kjører litt...
                  Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

                  Comment


                  • Originally posted by PABben View Post
                    Da vil jeg anbefale deg å kjøpe batteripakke. Da merker du god forskjell på servoen! Sparer inn det det koster etterhvert alikevel hvis du kjører litt...
                    Ok, synes det er rasende morsomt å kjøre- så det blir da noen runder i helgene.
                    Hva anbefaler du vedr. kjøp av batteripakke?
                    Nanda Swift II

                    Comment


                    • Originally posted by Muppen View Post
                      Everöds RC (www.everodrc.se) sälger Swift och reservdelar. De är väl ganska billiga, snabb leverans och om du har tur går paketet rakt genom tullen utan att du behöver betala 25 % merverdiavgift. Kom bara ihåg att påminna dem om att du inte ska betala svensk moms om de skickar paketet till Norge.
                      Hei,

                      Noen som vet hva fraktkostnader er fra sverige til norge?
                      tenkte å bestille styreservo fra www.everodrc.se.
                      Nanda Swift II

                      Comment


                      • hvem biler er mest like swift? tenker mest på overflytting av deler.
                        noen av disse bilene jeg kjøpe deler fra som passer? http://rc-mushroom.com/index.php?cPath=36
                        ser de har mange deler til denne http://rc-mushroom.com/index.php?cPath=36_322
                        blant annet alu bære armer.
                        biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                        "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                        Comment


                        • Kjøpte min swift 2 i går og er fornøyd så langt. Ser der er mye snakk om servo her inne. Styreservoen min eg meget svak syns jeg, hvis bilen står stille klarer den ikke å svinge hjulene frem og tilbake, må ha fart for å svinge. Har helt nye duracell batterier. Skal det være slik?

                          Comment


                          • Originally posted by thogn View Post
                            Kjøpte min swift 2 i går og er fornøyd så langt. Ser der er mye snakk om servo her inne. Styreservoen min eg meget svak syns jeg, hvis bilen står stille klarer den ikke å svinge hjulene frem og tilbake, må ha fart for å svinge. Har helt nye duracell batterier. Skal det være slik?
                            Hei,
                            Gratulerer med ny flott bil
                            Jeg byttet til futaba s3003 og det ble merkbart bedre enn hva som står i orginalt. Tør ikke tenke på dersom en investerer i servoer som koster 1000,- mer... Jeg kjører ikke all verdens mye- men morsomt er det når responsen på servoene er bra. s3003 koster heller ikke all verden- så det er verdt pengene synes jeg.
                            Nanda Swift II

                            Comment


                            • Ta en liten titt i det store utland, spesielt på www.rc-mushroom.com og www.rcmart.com
                              Der vil dere finne ut at det er mye å spare på skikkelige servoer, Ta utgangspunkt i en hitec 645, de dere velder bør ha bedre specs enn denne hvis den skal inn som styreservo, som gass/brems holder den til nød. Den koster 4-600kr i Norge, dyrt og ikke spes bra, den koster kanskje 35$.
                              En futaba 9351, suveren servo, koster 11-1300kr i gamlelandet, 100-110$. Nevnte butikker skriver ned verdien slik at dere slipper moms fra #######....
                              Servo er en bedre og mer langsiktig investering enn en råtass motor eller annet alu bling....
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • Servo

                                Som jeg har nevnt før, så hjelper det også veldig å investere i en batteripakke. Bare det gjorde at jeg kunne "vri hjulene" når den stod stille.

                                Det er kansje noe du burde ha uansett om du skal ha ny servo eller ikke.
                                Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X