Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1. tipper du mener transponder festet
    2. skikkelig fuel er en god start, jero er ikke skikkelig fuel.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Trenger ny pakning, den som ligger på toppen av motoren mellom motor og glødeplugg/festet til glødeplugg (altså ikke pakningen til glødepluggen).
      Motoren fiser ut eksos/bensin når den er i gang.

      Tror jeg har funnet frem til riktig pakningen her; men spør dere for å være sikker, og hvilken av disse to skal jeg ha (hva er swiften levert med fra produsent?) - og hva er forskjellen med å sette på 0.1 eller 0.2 mm pakning?



      Håper noen kan svare meg så jeg kan få bestilt delen...for er klar for å kjøre litt igjen
      Last edited by longbow; 16 October 2007, 18:25.
      Henrik Pedersen
      1985

      Comment


      • Ingen som vet?
        Henrik Pedersen
        1985

        Comment


        • Jeg har ikke peiling, men vil tro de har peiling der du kjøpte den
          Originally posted by longbow View Post
          Ingen som vet?
          Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

          Comment


          • hei. jeg er helt ny her, men kjøpte en swift tidli i sommerferin. har most potta, bremsene funker ikke, og fekgene var helt kjeks, så bakfelgene knuste. noen som harlitt info, særlig om bremsene?
            biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

            "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

            Comment


            • Felgene ER elendige på bilen
              Bremsene kan justeres, tipper at du kan stramme både ved kalipere og i stagene, sett på fuelslangebiter.
              Most potte: kjøp ny, eller kjøp brukt.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • info...

                Høres ut som du kjører hardt... Jeg har ikke hatt noen problemer, men holder meg unna plasser med mye steiner. Hva på bremsene virker ikke? Bremser den bare bak/foran?

                Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                hei. jeg er helt ny her, men kjøpte en swift tidli i sommerferin. har most potta, bremsene funker ikke, og fekgene var helt kjeks, så bakfelgene knuste. noen som harlitt info, særlig om bremsene?
                Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

                Comment


                • jeg vet ikke, men når jeg bremser så skjer det ingen ting, jeg bare stopper med å gi gass, den stopper ikke. noen som vet hvor jeg kan kjøpe felger som er sterkere?
                  biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                  "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                  Comment


                  • Nye felger får du på omtrent alle rc sjapper, jeg foretrekker panther sine platefelger eller proline sine wabash felger.
                    Bremsene må du bare stramme, de er egentlig ganske dårlige, og 4 skiver er egentlig bare skrammel.
                    Hvis du har standardradioen (stikke) så er den ganske laber, med en bedre radio så kan du justere endepunktet på servoutslaget, det gir det frihet på servojustering.
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • ok, så da skal jeg bare stramme de skruene so bremsepladene sitter ppå? takk!
                      biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                      "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                      Comment


                      • Tomgangs-skrue?

                        Swiften er fin den... når den sviver...

                        2 dager siden: Bilen gikk greit, men jeg kjørte på en grusbane og det kom MYE støv på filteret. Tenkte å være snill med motoren min så jeg plukka alt ifra hverandre og rengjorde motoren. Nå er det ! Jeg fikk bilen greit til å gå på tomgang, men når jeg gasset virket det som om den fikk for lite fuel. Når jeg stilte mer fuel fikk den for mye. Hele tiden kunne jeg tømme eksosen for fuel. Ringte teknisk hobby/smallsize og han mente det var tomgangskruen. Nå har jeg prøvd tomgangskruen begge veier, men enten sviver den ikke på tomgang, eller så kommer det mye fuel ut...

                        1: Kan pakningen på eksosen til motoren ha noe å si? (Den virket litt "sliten")
                        2: Hvordan er "standardinstillingen" på tomgangskruen?
                        3: Noen andre bedre tips på hva som kan være galt? (Så ikke noe merker i motoren, men det var noe sand/støv inni)

                        4: Vurdere å kjøpe OS .21 VG-P motor nå som dollar/pund-kursen er så lav. Ripmax.com, amainhobbies.com og rcplanet.com <--- noen som har handla der før?
                        Last edited by PABben; 23 April 2008, 08:04. Reason: Nytt spm
                        Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

                        Comment


                        • sand/støv inni er absolutt drepen for motoren din. sjekket du lager og råde osv?

                          hvis du fant sand inni motoren din, kan jeg garantere at lagrene dine er gått fløyten, og da blir det relativt dyrt å reparere. og det er nok derfor at motoren din ikke er noe særlig lysten på å gå reint.
                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment


                          • I den forstand at jeg ikke merket noe treghet så sjekket jeg lagere, ja. Råde vet jeg ikke hva er for noe...`?
                            Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

                            Comment


                            • treghet er en ting, men skal ikke rare slarken til før du får problemer.
                              Råde er den "pinnen" som holder stempelet, som går mellom stempel og veivaksel.
                              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                              TRF-415MSXX
                              DEX410

                              Comment


                              • Originally posted by PABben View Post
                                1: Kan pakningen på eksosen til motoren ha noe å si? (Den virket litt "sliten")Ja, dette kan ha noe å si, men du merker det mest på om den går varmt.
                                2: Hvordan er "standardinstillingen" på tomgangskruen? Ca. 1mm åpning når du lukker spjeldet, ofte så holder det med mindre åpning.
                                3: Noen andre bedre tips på hva som kan være galt? (Så ikke noe merker i motoren, men det var noe sand/støv inni) Du har demontert motoren, fullstendig? I så fall kan det være mye galt, ryker den mye plugger?

                                4: Vurdere å kjøpe OS .21 VG-P motor nå som dollar/pund-kursen er så lav. Ripmax.com, amainhobbies.com og rcplanet.com <--- noen som har handla der før? O.S.21VG er en bra motor, snill og pålitelig. sjekk www.rc-mushroom.com de setter gjerne lavere verdi så du slipper moms, da blir det skikkelig billig!
                                ..........
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X