Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Trulsen
    Originally posted by Mariuslk
    Originally posted by Trulsen
    Høres bra ut.. Fant ut et lite "triks" idag.. Jeg har hatt litt problemer med å få start på bilen når den er kald.. altså 4-5 grader ute. Så idag la jeg bilen på passasjersiden på bilen min og fyrte opp varme på føttene.. Tipp hva? Startet på første draget! Det hadde jeg virkelig ikke trodd..
    Det hørtes faktisk smart ut Bare synd jeg ikke har plass til savagen min der
    Men om man skal kjøre 1:1 bil et sted, for å kjøre RC, så er det veldig lurt å RC bilen (og fuelen) stå inne om natta og starte opp motoren og kjøre litt utpå gata før man drar... Da er det det mye lettere å få start ute i kulda
    Jeg har jo bil, og bruker den uansett når jeg skal kjøre RC. Om den står på passasjersiden starter den på første draget uansett om jeg har kjørt rett før er eller ikke.
    Med startboks slipper du uansett å bekymre deg om dette :wink: Er batteriene i den og glødern bra og pluggene duger så får du start i 30 minus Det er prøvd og funnet i orden, men dæven det var kaldt på fingra (no dritt å kjøre med skytevotter)
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #17
      Idag var jeg ute og kjørte litt i terrenget.. Så kjørte jeg meg fast og prøvde å spinne meg løs. Men da oppdaget jeg at bare bakhjulene spant, de fremme stod stille.. når jeg tok den vekk spant den på fremhjulene også.. Dette skjedde to ganger. Noen som har peiling på hva som gjør det? skal det være sånn ?

      Comment


      • #18
        Helt normalt.

        Buggy har senterdiff og trekker derfor kun på "ett" hjul om gangen. Altså, midtdiffen fordeler hoveddelen av trekk-kraften til det hjulet som har minst motstand. Uavhengig om det er foran eller bak. Det går an å regulere det med å ha i silikonolje i diffen. Jo høyere verdi på oljen jo hardere diff og da trekker den mer som en vanlig 4wd som har stiv midtdiff. En bil med stiv midtdiff trekker like mye bak som foran. Men i buggy så er det håpløst.

        Skjønnerrrrrrr......... :wink:
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #19
          Originally posted by extra
          Helt normalt.

          Buggy har senterdiff og trekker derfor kun på "ett" hjul om gangen. Altså, midtdiffen fordeler hoveddelen av trekk-kraften til det hjulet som har minst motstand. Uavhengig om det er foran eller bak. Det går an å regulere det med å ha i silikonolje i diffen. Jo høyere verdi på oljen jo hardere diff og da trekker den mer som en vanlig 4wd som har stiv midtdiff. En bil med stiv midtdiff trekker like mye bak som foran. Men i buggy så er det håpløst.

          Skjønnerrrrrrr......... :wink:
          7-10000 olje er kurant på senterdiffen, men jeg kjører ikke løp, er det noen som vet bedre så meld tilbake!!
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #20
            Ja, skjønner.. Var litt rart at den sto stille med begge hjulene.. Kan være jeg har tatt feil da.. Og den bare spant på et av de.. Skal se neste gang jeg er ute å kjører

            Er det noen her som har vært å kjørt på den BMX banen bak Bergenshallen?

            Comment


            • #21
              Om motor.

              Jeg er ikke helt fornøyd med orginalmotoren. Enten så putrer og spraker den og er treg å få i gang ved pådrag, eller så blir den veldig varm, og når den leaner seg ut mot slutten av en tank så går den veldig bra, men blir sinnsykt varm (så varm at den "staller").

              Jeg har to orginalmotorer og erfarerdet samme med begge, de er kjørt inn forskjellig men ok begge to. Begge motorene er vanskelige å enten få til å gå supert eller på stabil temp. Jeg syns også at bilen leaner seg veldig mye ut mot slutten av tanken (det kan jo være tanken sin feil). Jeg kjører ikke lenger på Jero, og den ene motoren som jeg har tatt best vare på har vært kjørt på sidewinder og Tornado 25%.

              I sum er jeg ute etter ny motor. Har dere noen formening om motorer som passer godt til bilen? Jeg tenker nøkternt, jeg er ikke så flink å kjøre, så jeg trenger en jeg kan kontrollere. Jeg har vurdert en Hyper 21. race/pro (stemmer det?), men er det andre motorer som er å anbefale tar jeg gjerne i mot gode råd. Er ikke veldig opptatt av pris, men under 3000 inkl norsk moms bør den ligge. Jeg kjøper den på utførsel så momsen slipper jeg uansett

              Kom med innspill, men ikke på tuning, der har jeg nok prøvd det meste på swift'en :wink:
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #22
                Denne er gode greier og billig http://www.carolinasrc.com/Webstore/...idProduct=3239
                -Bombk-

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Frode strøm
                  Den var i hvertfall billig nok :wink: Jeg har ikke sett den i Norge, jeg er i utgangspunktet ute etter å kjøpe den fra norsk butikk. Misliker å sende penger utenlands, for deretter å vente på posten en liten evighet. Litt motstander av å bruke like mye på porto som på produkt.
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • #24
                    Leverings tiden fra den sjappen tar ikke mer enn 4-5 dager og frakten koster ikke mer enn 13$
                    -Bombk-

                    Comment


                    • #25
                      Så regnestykket på den blir sånn ca 149*7=1029 + 13*7=91 + 25%/1120=280 totalt 1400kr.

                      Hvordan er denne da i forhold til en standard Hyper 21. 8 porter til 1300kr (gratis frakt) eller en Hyper 21. Race 8 porter til 1600?

                      Jeg vet lite om O.S'en, men merket lager jo solide og driftsikre motorer. Håper det er litt futt i den, mer enn orginalen i allefall :wink:
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #26
                        Hvordan den er i forhold til Hypermotorenen vet jeg ikke.
                        Grunnen til at jeg anbefalte en utenlandsk butikk er fordet at motorenen er så ny at den ikke er kommet til Norge enda. Du kan jo høre med Micromonsters om de får den inn.
                        Regnestykke ditt er nesten rett, men $ ligger på 6.4 og jeg betaler aldri moms når jeg handler der fra
                        -Bombk-

                        Comment


                        • #27
                          Jeg prøver!
                          Jeg ser at de sier at listepris er på over 300$, tviler litt på det, men det er verdt et forsøk!

                          Takk for tipset!
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #28
                            Det skal være en mye bedre motor enn Hyper, uten tvil. Dette skrev Ronny Arnesen 21/11-06


                            BILEN & utstyret som ble brukt & vant 1.st race av Winter-Battle serien var:

                            Bil: MUGEN SEIKI MBX5R

                            Motor: O.S VG SPORT (i kval/semi)
                            Motor: O.S VZB V-SPEC (i finalen)
                            Radio: FUTABA 3PKS med SPECTRUM PRO
                            Servo: FUTABA 2 x 9351 Digital
                            Fuel : MECCAMO OFF-ROAD 25%

                            Morsomt var at den nye O.S VG SPORT motoren var den som ble brukt til å ta dagens raskeste kval-tid!!

                            Det beviser at man ikke trenger en 3000kr's motor for å være raskest,. noe som var poenget med at nettopp den ble brukt

                            Mugen-bilen gikk som en klokke gjenom hele løpet, nå etter rengjøring er den KLAR uten en eneste del som trengs å skiftes, sånn skal det være
                            TEAM ELEFUN

                            Comment


                            • #29
                              Genialt!
                              158$ totalt, så får vi se om den omgår statens klamme hånd og faktisk blir skikkelig billig!
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • #30
                                Vi forventer en skikkelig omtale av motoren etter kjøpet
                                Den nye vs den gamle


                                Truls

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X