Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schumacher/Nanda Swift

    Ser her inne at det er mange som har de bilene der.. Schumacher Swift og Nanda Swift er akkurat samme bilen.. Derfor navnet på tråden..

    Tenkte å lage en tråd som handler om de bilene her sånn at spørsmål om de bilene kan være her og ikke på 50 andre tråder..

    Har selv denne bilen og den trenger noen oppgraderinger.

    Bl.a: Sterkere styreservo og bedre dempere.

    Ellers starter den utrolig lett og er meget kjapp. Jeg kjørte mot to andre i helgen, en med .25 motor og en protech .21 . Jeg kjørte fra begge to.

    Lett å skru på er den også..
    Anbefales!

  • #2


    Skal du lage en tråd som skal vare så bør du lese denne først!
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Har kjøpt meg ny radio og ny styreservo og nå

      Hadde et lite kræssj med en kamerat så da gikk demperen + feste til bærebroen fremme..

      Så har kjøpt inn en del ekstra deler. De går ganske ofte har jeg hørt.

      Delen som gikk heter : Front Lower Suspension Mounts

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen
        Har kjøpt meg ny radio og ny styreservo og nå

        Hadde et lite kræssj med en kamerat så da gikk demperen + feste til bærebroen fremme..

        Så har kjøpt inn en del ekstra deler. De går ganske ofte har jeg hørt.

        Delen som gikk heter : Front Lower Suspension Mounts
        Front lower susp. mount kjøper du i alu, den i plast kommer til å forsette å ryke til du har tjent inn en i alu. De i plast bøyer seg og sprekker og er ganske ubrukelige. Alu her forplanter seg ikke nevneverdig, det er ingen andre deler som ryker fortere pga alu. Muligens boltene til bærearmen, men de er billige.

        Kjøp deg pro dempere, sett på stivere fjærer og tynnere olje, da tåler den litt røffere terreng, men de røde fjærene er ok de og. Jeg har 25 foran og bak, det blir litt tynt til tider 35 foran ville kanskje vært bedre, men det får de som kjører løp svare på. Jeg vet at 60 bak er håpløst (det var det en på hobbysjappa på Hamar som solgte meg, tror han hadde bashing i bakhodet da han anbefalte det.

        Stikkeradioen som følger md er ikke mye tess nei, hva valgte du?
        Jeg bruker radioen til MTA4'n den funker ok. Ser ikke helt poenget med dyr og avansert sender, ikke så lenge jeg ikke kjører løp uansett.

        Kjøp deg nye felger, orginalfelgene er sprø som kjeks når det blir minusgrader, panther har noen billige og bra .

        Jeg har sprukket en styrespindel, men jeg har delebil så det ordner seg. Orginalsnorstarten er mjerda, men har ikke kommet over noe bedre enda. Startboks er genialt!
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Jeg valgte spektrum sin to-kanaler.. Kjekt å slippe å tenke på frekvensproblemet. Kjøpte inn et par ekstra front lower susp. mount.

          Pro demperne koster jo 400 kr for 2 stk + olje + stivere fjører.

          Hvor kjøper du deler? Har de sett med 4 dempere med fjærer en plass?
          Hvor kjøper du front lower susp. mount i alu? og hvor kjøper du felger med dekk? Må ha noen felger som tåler en trøkk.

          Var ute og kjørte idag.. Traff en stein, midt på en mark, i stor fart! Her er resultatet:



          Og her er radioen:

          Comment


          • #6
            [quote="Trulsen"]Jeg valgte spektrum sin to-kanaler.. Kjekt å slippe å tenke på frekvensproblemet. Kjøpte inn et par ekstra front lower susp. mount.

            Pro demperne koster jo 400 kr for 2 stk + olje + stivere fjører.

            Hvor kjøper du deler? Har de sett med 4 dempere med fjærer en plass?
            Hvor kjøper du front lower susp. mount i alu? og hvor kjøper du felger med dekk? Må ha noen felger som tåler en trøkk.

            Var ute og kjørte idag.. Traff en stein, midt på en mark, i stor fart! Her er resultatet:

            Det jeg sier, de felgene er kjeks! Men sjekk spindelen din i tillegg!
            Dempere selges i par, foran og bak, demperne er verdt det Jeg har to sett, kjøpte delebil med pro dempere, rett før jeg kom over delebilen bestilte jeg dempere fra Smallsize, så jeg har dobbelt opp (nei, du får ikke kjøpe det ene )
            Fikk alu bærearmsfeste med delebilen , men Smallsize skal ha (koster skjorta men er verdt det!).

            Nye felger kjøper du hvorsomhelst, samme med dekk. 17mm hex og du er i mål.

            Pro demperne er dyre men du får kjøpt enkeltdeler til dem, da blir det billigere på sikt, olje og fjærer koster ikke allverden, fjærer er heller ikke et must.
            Smallsize har Swift, men den ubrukelige nettsjappa bruker de jo flere år på å få i orden, sykt irriterende.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              Får jeg kjøpe det ene? Neida, kødder.. Men gi meg en lyd om du bestemmer deg for det!

              Har ikke råd til Pro-dempere akkurat nå. 400 for to stk fremme + 400 bak + 150 kr for olje.

              Skal heller legge pengene i startboks.. Nå tar jo ikke snoren min når motoren ikke har gått på en stund.. Drar to-tre ganger så tar den et par ganger, samme prosedyren til den starter.. Har demontert alt og gjort rent enveislageret men ble samme greiene med engang det kom fuel på det.

              Ellers så er jeg veldig happy med den radioen der. Anbefales.. Hva måtte du ut med for delebilen da casevac?

              Comment


              • #8
                Har kødda endel med eveislager selv, da jeg sluttet med Jero gikk det greit.

                Du kan kjøre lenge og trives godt med orginaldemperne, men stivere fjærer er verdt å koste på sammen med olje, det hjelper sinnsykt! Du kan bruke omtrent hvilke som helst buggy fjærer, jeg bruker Sportwerks-Mayhem buggy ekstra harde (blå), de er ok.

                Når jeg sier delebil så blir det litt feil, kjøpte Ørjan sin (her på forum) og den viste seg å være sinnsykt mye finere enn min egen (den var strøken, som ny!), så jeg har skrudd over deler fra min gamle til den (radio + småtteri). Jeg ga 1500 + frakt, god deal for begge parter. Du kan kjøpe en som er skikkelig stygg og få en delebank som er mye verdt, et sett akslinger koster jo 300 kr! Kjøp en delebil til 1000 og du slipper å bestille/ kjøpe deler på lenge.

                Startboks er nok noe av det smarteste jeg har kjøpt, måtte alle startsnorer selvantenne
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  er denne noe å satse på?

                  Comment


                  • #10
                    Mye mulig, jeg er happy med min, den i stål.

                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #11
                      Kjøpte en av en på forumet jeg.. Får med batteri og hele pakken..

                      Så det blir bra.. Må jeg ta vekk snorstarten eller kan den bare være på? Greit å starte den med snorstart så lenge motoren er varm

                      Comment


                      • #12
                        den kan du la sitte på, kjekt når du er et stykke borte fra boksen, trenger bare å ha med glødern.
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #13
                          Høres bra ut.. Fant ut et lite "triks" idag.. Jeg har hatt litt problemer med å få start på bilen når den er kald.. altså 4-5 grader ute. Så idag la jeg bilen på passasjersiden på bilen min og fyrte opp varme på føttene.. Tipp hva? Startet på første draget! Det hadde jeg virkelig ikke trodd..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Trulsen
                            Høres bra ut.. Fant ut et lite "triks" idag.. Jeg har hatt litt problemer med å få start på bilen når den er kald.. altså 4-5 grader ute. Så idag la jeg bilen på passasjersiden på bilen min og fyrte opp varme på føttene.. Tipp hva? Startet på første draget! Det hadde jeg virkelig ikke trodd..
                            Det hørtes faktisk smart ut Bare synd jeg ikke har plass til savagen min der
                            Men om man skal kjøre 1:1 bil et sted, for å kjøre RC, så er det veldig lurt å RC bilen (og fuelen) stå inne om natta og starte opp motoren og kjøre litt utpå gata før man drar... Da er det det mye lettere å få start ute i kulda
                            # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mariuslk
                              Originally posted by Trulsen
                              Høres bra ut.. Fant ut et lite "triks" idag.. Jeg har hatt litt problemer med å få start på bilen når den er kald.. altså 4-5 grader ute. Så idag la jeg bilen på passasjersiden på bilen min og fyrte opp varme på føttene.. Tipp hva? Startet på første draget! Det hadde jeg virkelig ikke trodd..
                              Det hørtes faktisk smart ut Bare synd jeg ikke har plass til savagen min der
                              Men om man skal kjøre 1:1 bil et sted, for å kjøre RC, så er det veldig lurt å RC bilen (og fuelen) stå inne om natta og starte opp motoren og kjøre litt utpå gata før man drar... Da er det det mye lettere å få start ute i kulda
                              Jeg har jo bil, og bruker den uansett når jeg skal kjøre RC. Om den står på passasjersiden starter den på første draget uansett om jeg har kjørt rett før er eller ikke.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X