Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan av disser er best til baja?
    DDM Dominator™ Chrome Pipe w/FREE X-Port for HPI Baja 5b eller

    Jet-Pro V3 Version 3 Pipe for HPI Baja 5b
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

    Comment


    • Ville ha gått for dominatoren, virker som en bra potte.

      Comment


      • Originally posted by type0 View Post
        Hehe. Selv med marderhjul får denne diffen nok av juling. Og tok ikke lang tid før jeg kverka plastdiffen. Så med større hjul er påkjenningene enda større. Mye mer moment diffen må omsette.

        Så oppgradering av diffen har mye å si for bilens driftsikkerhet.
        oppgradering skal det bli med det Heimelage sa !
        er redd for at noen hjul inni diffen har "hakk" hehe
        høres sånn ut ,men det ser jeg jo når jeg åpner .
        Kanskje lurt å åpne før jeg bestiller.

        krysser fingre og tær .

        (synd ikke den store er radiostyrt og ,,hehe)

        Om ingenting annet hjelper ,,GI GASS !!

        Comment


        • Trudde det var den store du skulle kjøra med eg!Her er det berre til å åpna og sjå før du bestiller ja,kjedeli og sitta der etterpå og venta venta venta på nye deler som du kunne fått med i bestillinga viss du hadde åpna den først
          Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
          FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

          Comment


          • Originally posted by arnytt View Post
            oppgradering skal det bli med det Heimelage sa !
            er redd for at noen hjul inni diffen har "hakk" hehe
            høres sånn ut ,men det ser jeg jo når jeg åpner .
            Kanskje lurt å åpne før jeg bestiller.

            krysser fingre og tær .

            (synd ikke den store er radiostyrt og ,,hehe)
            Mest vanlige feilen hvis det "knepper" når du gir bånn gass er løse skruer under motor slik at motor flytter på seg eller skruer til plata mellom diffholderen og ene motorfeste er løse. Men plukk ut den diffen og sett på herdet stålhylse og klin i fett
            Hpi Baja "Shorty"
            Mini z Awd

            Comment


            • Gå for Jet pro potta.
              den gir deg mer effekt for penga i tilleg er den luyd dempet noe Dominatro potta ikke er.
              den bråker noe vanvittig. neo de felset potter til HPI baja faktisk gjør, merkerlig nok så virker det som om alle som lager potter til HPI baja tror at høy lyd er ens betydende med masse effekt.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • Pisspreik!

                Dominator potta lager riktignok lyd. Men at alle pottene til bajan er myntet på lyd og ikke effekt er rett ut vrøvl. Nå må du slutte å komme med slike fullstendig idiotiske uttalelser.
                Du er tross alt moderator på dette forumet og bør som en konsekvens av det, tenke deg om før du uttaler deg.


                Dominatorpotta er gang på gang på gang på gang på gang bevist å gi mer effekt enn jetpro.
                sigpic
                HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                Comment


                • Det er verdt å nevne at Jetpropipene i hovedsak er topend piper som tilbyr lite på bunn. Således er de å betrakte som dårlige allround piper.

                  Dominator og det andre pipene nevt tidligere i tråden er gode allroundere, gode på bunn og med heftig kick når de "kommer" på pipa.

                  Ta en prat med Bajanic. Han har så vidt jeg vet både GBE og TGN pipa og kan sikkert utdype hvordan de oppfører seg.
                  Last edited by goddamnswede; 8 September 2008, 00:02.
                  sigpic
                  HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                  Comment


                  • Originally posted by goddamnswede View Post
                    Pisspreik!

                    Dominator potta lager riktignok lyd. Men at alle pottene til bajan er myntet på lyd og ikke effekt er rett ut vrøvl. Nå må du slutte å komme med slike fullstendig idiotiske uttalelser.
                    Du er tross alt moderator på dette forumet og bør som en konsekvens av det, tenke deg om før du uttaler deg.


                    Dominatorpotta er gang på gang på gang på gang på gang bevist å gi mer effekt enn jetpro.
                    Les nå for svbarte hva jeg skiver da.
                    jeg sier ikke at pottene ikke gir effekt det jeg sier er at alt som er laget av potter til HPI baja lager vanvittig mye mer lyd en potter som er laget til andre Large scale biler.

                    uttalelsen her heller ingen ting med min moderator status å gjøre.
                    Jeg snakker ut i fra hva jeg opplever når jeg er ute å kjører sammen med folk som har nettop HPI baja.
                    å felles for alle er at de bråker noe vanvitttig uavhengig av hvilken trimpotte bilen har.
                    de to værste er X-CAN og DOMINATOR potta til DDM.disse pottene mangler jo totalt lyd demping.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • Så du mener i fullt alvor at en bør velge pipe ut i fra støynivå og ikke dens evne til å avhjelpe motorens effekt ?

                      Jeg tror du begynner å bli gammel..
                      sigpic
                      HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                      Comment


                      • Originally posted by goddamnswede View Post
                        Så du mener i fullt alvor at en bør velge pipe ut i fra støynivå og ikke dens evne til å avhjelpe motorens effekt ?

                        Jeg tror du begynner å bli gammel..

                        det er mulig å få i både pose og sekk.

                        de fleste pipene som leveres til HPI baja er vel det du kaller topp end piper.
                        de er laget for å gi masse ekstra på toppen. å egner seg derfor best til villmanns kjøring
                        på store åppne plasser som f,eks sandtak, sandstrender, fotball baner eller andre store åpne plasser.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • Nix, motsatt.

                          De fleste pipene til Bajan er low-mid end piper med varierende grad av kontrollerbart kick på topp.
                          Jetpro derimot er å regne for topend piper, men til og med der klarer de ikke å hevde seg mot for eksempel tgn gbe dom mielke osv..
                          sigpic
                          HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                          Comment


                          • Originally posted by goddamnswede View Post
                            Det er verdt å nevne at Jetpropipene i hovedsak er topend piper som tilbyr lite på bunn. Således er de å betrakte som dårlige allround piper.

                            Dominator og det andre pipene nevt tidligere i tråden er gode allroundere, gode på bunn og med heftig kick når de "kommer" på pipa.

                            Ta en prat med Bajanic. Han har så vidt jeg vet både GBE og TGN pipa og kan sikkert utdype hvordan de oppfører seg.
                            Jetpro i hovedsak, ja....

                            Men dette gjelder absolutt ikke Jetpro til HPI, V3 pipa for HPI er vel den aller beste pipa Jetpro har laget, den gir deg mest i bunn og midt, og heller noe mindre på topp enn det Jetpro er kjent for.

                            Ordet "allround" pipe er som baken, den er veeeldig delt. Allround betyr i pipe sammenheng at den fungerer greit med alle motorer, IKKE at den virker greit i bunn, midt og topp på en eller to forskjellige ccm.

                            Når man skal velge seg pipe, så velger man pipe i forhold til vilken motor man har/skal ha, du går ikke å skaffer deg ei pipe som har hovedtrykket i bunn/midt og setter inn en REED 30,5 f.eks.
                            Du velger heller ikke ei pipe som Jetpro hvis du har en orginal 23/26ccm, for som du sa GS, Jetpro gir i hovedsak mest på topp.

                            Mao; motor som i utgangspunktet har masse torque, max 18-18500 rpm så virker stort sett Jetpro best, da får du ut de siste rpm som du trenger, og bunn/midt står motoren for selv uten noen som helst behov for hjelp fra pipa.
                            Og da selvsagt vica versa, motor som i utgangspunktet har mindre ccm, og godt med rpm, trenger ei pipe som gir mer på bunn/midt , og man velger derfor sjelden å sette Jetpro på disse.

                            Så til GBE og TGN, disse pipene virker, overhodet ikke noe å diskutere, bakdelen er som CB sier; de bråker noe så sinnsykt ille at de skulle pokker ta vært ulovlig ved lov!!
                            Pratet med Bajanic idag, og måtte dessverre bare si at skulle vi ha noe mer kjøring på banen med Baja så blir dessverre disse pipene bannlyst, da må bilen stå i bagasjerommet.
                            Og grunnen er veeeeldig enkel; det finnes ikke en sjanse i helv... for andre som står og kjører å høre sin egen bil....
                            Det er noe av det jæv.... jeg noen gang har hørt. greit at pottene virker, men et sted må det da være grenser........

                            Heldigvis tror jeg ikke dette blir det helt store problemet for Bajanic, den REED`n han kjører med er det så mye power i at han ikke vil merke store forskjellen på stock-pipa og GBE/TGN.......


                            Så du mener i fullt alvor at en bør velge pipe ut i fra støynivå og ikke dens evne til å avhjelpe motorens effekt ?
                            Normalt; Overhodet ikke....

                            Men i dette tilfellet; Så absolutt....!!
                            Last edited by Egon; 8 September 2008, 08:18.
                            sigpic
                            Tlf 4691 0501

                            Comment


                            • Har ikkje TGN lyddempar då?Eller er det valgfritt/ikkje hjelp i?Er vel ikkje så enkelt med lyddempar på GBE-pottene med lyddemping,hadde sett litt underfundigt ut
                              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                              Comment


                              • Originally posted by Heimelaga View Post
                                Har ikkje TGN lyddempar då?Eller er det valgfritt/ikkje hjelp i?Er vel ikkje så enkelt med lyddempar på GBE-pottene med lyddemping,hadde sett litt underfundigt ut
                                Hehe!
                                Lyddemper på lyddemperen!
                                FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X