Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vet det .
    Men den står så langt bak at vist jeg hopper og lander på baken (skjer ofte)
    så blir jo pipa ødelagt
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

Comment

• Det er bare å bygge beskyttelse i alu rundt pipa
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

• Det er evel ingen på Norsk jord som har testa victory pottene enda.
        men leverer de like bra som RN pipene (som de forsåvidt har laget hele tiden) ja så lover det godt.

JonM@ at bilen lander på baken hver gang du lander er ikke bilens feil.
        det er brukern. et lite trykk på bremsen vil nok få ned fronten på bilen mens den er i lufta. men ikek for mye for da stuper den.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Les Mohammed T sin erfaring http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...t=51407&page=3
          Hpi Baja "Shorty"
          Mini z Awd

Comment

• Er du sikker på at du ikke mente en annen link
            Denne http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...light=Mohammed

Comment

• Originally posted by RCislife View Post
              Er du sikker på at du ikke mente en annen link
              Denne http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...light=Mohammed
              Nei...

Det her; Well, we put the VRC on one Baja, and the Dom on the other, and swapped them between rides, and the one with the Dom always pulled away.
              Hpi Baja "Shorty"
              Mini z Awd

Comment

• Jeg tenkte bare det siden du skrev "Les Mohammed T sin erfaring" i den linken du la opp var det Lunatik sine erfaringer og i den linken jeg la opp er det Mohammed T sin erfaring. Men ingen ing å krangle om. Folk kan hvertfall lese litt om pipene.

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post
                  Det er evel ingen på Norsk jord som har testa victory pottene enda.
                  men leverer de like bra som RN pipene (som de forsåvidt har laget hele tiden) ja så lover det godt.

JonM@ at bilen lander på baken hver gang du lander er ikke bilens feil.
                  det er brukern. et lite trykk på bremsen vil nok få ned fronten på bilen mens den er i lufta. men ikek for mye for da stuper den.
                  lander ikke på baken heile tia.
                  Men vest man får ei pipe som veier 0,5++ kg bakpå så gar jo bilen rætt opp og lander på baken.
                  Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya

Comment

• noen som har noen tips til hvordan jeg kan få gassen til å ikke fryse fast?
                    Var nettopp ute å kjørte og gassen frøys fast og bilen for i en murvegg.
                    Servosaveren,chassiet og topp plata på chassiet.

Comment

• Originally posted by stianmann View Post
                      Nei...

Det her; Well, we put the VRC on one Baja, and the Dom on the other, and swapped them between rides, and the one with the Dom always pulled away.

du glemt neste settning.

"but the VRC offers good torque all around.

det er viktigere mener nå jeg en at man rapper akkurat 23 meter i starten å så er det slutt.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Er det noen som hvet om jeg får pakkesporing nr fra RC-Racing?

Comment

• Originally posted by RCislife View Post
                          Er det noen som hvet om jeg får pakkesporing nr fra RC-Racing?
                          det gjø du mest sannsynlig vis han sende deg pakke..
                          MCD Rally
                          www.Rc-racing.no

Comment

• Bare en liten oppklaring vedr Victory-pipene og RC-Racing...........

Hele RC-Racing sin filosofi med både motorer, piper, luftfiltere osv osv er å prøve å få produsentene til å lage ting slik at de gir mest mulig power uten at det går utover kvaliteten og prisen.......

Jeg vil påstå at vi greide det mht motorer, nå skal det gjøres med piper også. Vi har greid å få til en utrolig godt forhandleravtale med Victory, og grunnen er ikke værre enn at vi kom inn i en fase hvor RN-tuning er ferdig som forhandler/distributør og Victory var på utkikk etter nye importører. Da det ikke akkurat har stått intresserte i kø fra Norge så strakk de seg veeeeldig langt for at RC-Racing skulle få eneretten til pipene i Norge. (Hvorfor ingen annen hev seg på muligheten er dog meg ei gåte.. )

Vi har sendt ned til NL 7 stk motorer, alle disse motorene er av de aller mest solgte motorene vi har , både bil og båt.
                            Victory vil lage piper som er skreddersydd for disse spesifike motorene til de forskjellige bilene.
                            Målet er selvsagt å finne/lage ei pipe som passer flest mulig motorer til samme bil......ellers vil det bli maaaange piper å holde redet på....

Men i samtaler med Victory vil det ikke være noe som helst problem å produsere piper som leverer mye mer enn f.eks HPI Baja-pipa som allerdet er laget......
                            De har ei proto-pipe med adskillig mer power enn den som er sluppet ut på markedet f.eks....
                            Ingen annen enn Norge vil ha tilgang til disse pipene, så når da "Lunatic" (eller hva pokker han kaller seg på HPI-forumet) skal teste piper så kan han teste piper til krampa tar ham, dette vil overhodet ikke intressere oss da vi vil ha tilgang til piper med et helt annet register/power.

Som nevnt i et annet innlegg, så vil det komme piper til;

-FG Off-road
                            -FG On-road (skal selvsagt holde lydnivået iht internasjonale regler)
                            -HPI Baja 5B/SS/5T
                            -MCD (alle mod)
                            -2 forskjellige båtpiper (skal selvsagt holde lydnivået iht internasjonale regler)

Dette var litt av det som er på gang, resten kan vi ta etterhvert....

PS!
                            Som flere har påpekt mht tuning osv så er det fra min side viktigere at produktet virker enn at det ser bling ut...

Dette er min personlig filosofi ang tuning/oppgradering av våre biler (og egentlig alt annet her i verden) ;

1) Det skal virke!!! (Absolutt det viktigste!!)
                            (PS! Har ALDRI vært borti gutter/menn med et snev av testosteron i kroppen som ikke vil ha det råeste av tuning som er tilgjengelig, hvis da bare lommeboka gir klarsignal...vil tro det er et urinnstinkt av et slag.. )

2) Kvalitet!

3) Pris!

3) Utseende/Design
                            ( Personlig har jeg ALDRI latt design gå føre funksjonalitet!!!)

Heller ei boble med Ferrari motor, en en Ferrari med boblemotor!!!

Et annet poeng som jeg ser mer og mer ute i verden, tror ikke mange her i Norge vet hvor langt fremme vi ligger iforhold til tuningprodukter......ta Dere en tur til DK, Sverige eller Finland, de ligger jo pokker ta meg på et steinaldernivå.....

Ikke lenge siden jeg sendte en motor til en av fabrikkjørerene til MCD, måtte jaggu sende den gratis fordi de ikke ville prøve!! Ordrett fra svaret jeg fikk pr tlf;
                            "Du har vært flink Jan-Erik, dette er den mest perfekte motoren vi har prøvd på Race Runner/Baja 1000. Gir beskjed om hvor mange vi trenger senere"
                            Men jeg mener vi har ennå bedre motorer å gi dem......
                            Er så mange der ute som er redd for å prøve noe nytt, her i Norge er det stikk motsatt.....vi er myyye mer åpne for å prøve nye ting, og det er nok derfor vi har veldig mye mer kunnskap til tuning enn veeeeldig mange andre land.....
                            Dessverre er det fremdeles mange som tror at de kan så mye mer der ute i den store verden, de spør meg om hvorfor jeg, et null fra åkeren på Skarnes, tror at vi har like gode motorer som andre stoooore tunge verdenskjente leverandører av tuningmotorer....?
                            Har egentlig ikke noe svar, ting har egentlig bare gått slik det har gått........De gangene vi har stilt opp mot folk som har andre produserte motorer i bilene/båtene så blir vi aldri etter, heller et stykke føre....skulle da holde som bevis i de fleste rettssaker det...
                            Personlig har jeg et x-tremt interesse for tuning, samt en av verdens tyngste leverandører av tuningmotorer i ryggen....og i dette tilfellet har det fungert veldig godt....
                            Last edited by Egon; 2 March 2009, 11:09.
                            sigpic
                            Tlf 4691 0501

Comment

• vet du katti disse pipene e færdi?
                              Og trur du prisen blir over 2000kr??

Comment

• Jobber på spreng for at de skal være ferdig innen en mnd.....men de skal prøves av meg først....og da kan det bli litt frem og tilbake.....

Ja de vil ligge under 2.000,-...
                                sigpic
                                Tlf 4691 0501

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X