Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stock?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by EspenF View Post
    Ja du får sette opp et diagram som viser fremgangen Thomas kult at mange velger å kjøre stock. Håper mange melder seg på til Nc og NM i stock
    Petter (min sønn) har fått seg Stock bil, men jeg kommer til å gå for Mod & 1:12..
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Originally posted by EspenF View Post
      Ja du får sette opp et diagram som viser fremgangen Thomas kult at mange velger å kjøre stock. Håper mange melder seg på til Nc og NM i stock
      Arild ser ut til å ha full kontroll på dette ^^ Så han skal få æren av å gjøre det

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

• Gutter! Nå har jeg bare skummet igjennom her altså, men jeg får et inntrykk av at mange tror at raskeste bil på langsiden vinner.

Gjør dette eksperimentet: Sett i et nyladet batteri i bilen din. Kjør 5 minutter så fort du klarer. Se på rundetider og se på totaltid. Sååå: Sett i et nytt nyladet batteri, men denne gangen gir du radioen til Helge Johannessen eller Adrian Berntsen. Sammenlikn så dine rundetider og totaltid med hans.. : ) Oi magi! Bilen din kjørte plutselig ganske mye raskere? Det bor mer i bilen din enn du klarer å hente ut og det som skjer på langsiden har forferdelig liten betydning ...

Kjør stock. Det er et veldig fint sted å starte. Glem farten på langsiden, det er ikke der det skjer.

Min fem sent.

Lars

Comment

• Originally posted by trackdrive View Post
          Gutter! Nå har jeg bare skummet igjennom her altså, men jeg får et inntrykk av at mange tror at raskeste bil på langsiden vinner.

Gjør dette eksperimentet: Sett i et nyladet batteri i bilen din. Kjør 5 minutter så fort du klarer. Se på rundetider og se på totaltid. Sååå: Sett i et nytt nyladet batteri, men denne gangen gir du radioen til Helge Johannessen eller Adrian Berntsen. Sammenlikn så dine rundetider og totaltid med hans.. : ) Oi magi! Bilen din kjørte plutselig ganske mye raskere? Det bor mer i bilen din enn du klarer å hente ut og det som skjer på langsiden har forferdelig liten betydning ...

Kjør stock. Det er et veldig fint sted å starte. Glem farten på langsiden, det er ikke der det skjer.

Min fem sent.

Lars
          Ja det er vel som Helge sier - korteste vei er som regel raskest! Langstrekken er vanskelig å korte ned, men i svingene er det mye å hente. Inngangen bestemmer både tid i sving og fart ut av sving. The good thing er at dette er lettere å få til i stock enn i mod. Og får du det til i stock så får du det til i mod også - and thats the beauty of it.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

Comment

• Originally posted by Crowe View Post
            Ja det er vel som Helge sier - korteste vei er som regel raskest! Langstrekken er vanskelig å korte ned, men i svingene er det mye å hente. Inngangen bestemmer både tid i sving og fart ut av sving. The good thing er at dette er lettere å få til i stock enn i mod. Og får du det til i stock så får du det til i mod også - and thats the beauty of it.
            Kjørte begge klassene i DHI og det pussige er at jeg klarte 22 - 5.02 i Stock, men kun 21 - 5.11 i Mod.... Alstå kjørte jeg fortere i Stock enn i Mod...

I stock er det lettere å plassere bilen i svingene og ha kontroll på det hele, i Mod ble det for mye punch og svingene kom altfor brått på så man bommet inn i svingen og misset apex som igjen førte til at utgangen ble dårlig.... det koster MYE tid..

Endte med at jeg gearet ned, fjernet boost, feel og turbotiming - da kom resultatene og det hele begynte å funke, desverre var helgen over..

Slow is the new fast!
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Originally posted by Redback View Post
              Kjørte begge klassene i DHI og det pussige er at jeg klarte 22 - 5.02 i Stock, men kun 21 - 5.11 i Mod.... Alstå kjørte jeg fortere i Stock enn i Mod...
              Må også hugse på at det å bytte mellom stock og mod frem og tilbake vil gi deg en aldri så liten penalty hver gang du går tilbake til mod - så kan nesten bare glemme å prestere i mod i den valsen. Men enig med at det er lettere å få svingene på plass i stock.
              Last edited by Crowe; 20 January 2014, 16:11. Reason: typo

Comment

• Originally posted by trackdrive View Post
                Gutter! Nå har jeg bare skummet igjennom her altså, men jeg får et inntrykk av at mange tror at raskeste bil på langsiden vinner.

Min fem sent.

Lars
                Helge og Adrian er vel de beste referansene vi har her til lands i touring klassene våre. De er både veldig raske, stabile og setter gode tider fort på nye baner og er gull verdt som referanser. Det er både motiverende og nyttig. I tillegg så er Helge ofte til stede å kjører og deler kunnskap.

Ellers så syns jeg det er mangen som er flinke til å dele både av erfaring og nyttig kunnskap. For eksempel i sommer så lurte jeg på hvor bra bilen min var eller om det bare var jeg som var treig. Jeg kjørte ikke så fort og spurte Helge om han ville prøve den. Bilen var kanskje ikke så veldig bra, men Helge kjørte nå mye fortere med den likevel. Så da var det bare å trene videre!

Det gikk likevel et halvt år til før jeg skjønte at stock kanskje ikke var så dumt likevel. Det har jeg nylig begynt å kjøre og har hatt god fremgang. Men nå begynner det å gå litt fort og har passert referansene. Ja ja, men da tenker jeg at det må ha noe med bilen å gjøre. Jeg kjører nå 12.6 med min stock bil, Helge har 12.7 med Lucky Berntsen sin stock bil, Lucky Berntsen kjører 12.8 og Herr Formann 12.9. Og da kommer jeg til mitt poeng: min bil må gå fortere på langsiden og så fort at jeg "gruser" de andre selv om jeg er dårligere fører. Jeg tror ikke jeg har bedre bil enn Lucky, og ikke bedre oppsett enn Lucky, og jeg tror absolutt ikke jeg er raskere enn Helge i stock. Heller ikke på en runde. Jeg sliter fortsatt med tracktion rolling og har ennå ikke fått somlet meg til å sette på Mazda 6 karosseri. Har godt brukte dekk, men fortsatt for mye grep bak i svingene. Men alt dette kan fikses.

Så da er det på tide at Helge setter standarden med min bil. Vel, det hadde vært veldig fint i alle fall. Så har man noe å strekke seg etter og det er både nyttig og motiverende når man ønsker å bli bedre. Nå har jeg allerede rappet setup ting og gode råd fra Helge da jeg også kjører ARC. Det er jo en knall bil i seg selv, men det er også gull verdt med input på hva som funker ekstra bra.

Så det der med slow is the new fast gjelder kanskje først og fremst så lenge farten ødelegger inngangen til svingene. Og det kan den jo gjøre lenge. Så absolutt noe å tenke på. Men så snart man har kontroll på svingene så er det rom for å øke på farten.

Vel nå har ikke jeg så mye erfaring som de fleste andre her og er glad for å snappe opp både det ene og andre. Det syns jeg både er alle tiders og hyggelig. Men dette er nå litt min erfaring så langt.

Comment

• Du skal kunne komme deg ned på 12.2 med Stock bil i Moss, mener Kjell Gunnar klarte rundt der
                  Når du har kommet deg dit og på veien nedover må du jakte stabilitet!
                  Du vinner aldri et løp på en enkeltrunde

Comment

• Ja det stemmer nok bra også i forhold til bestetiden i mod. Så at Adrian hadde kjørt et par runder på 11.2 tallet. Var litt usikker på Adrians bestetid, da den var så god og avstanden til mediumtiden hans dermed var litt stor, men hvis Kjell Gunnar har 12.2 i stock så rimer det bra.

Jeg har nettopp begynt å trene på 5 minutters og stabilitet, men har nok et stykke igjen ja.

Comment

• Det er der man ser det best på Helge kontra andre førere også Altså stabiliteten ila. 5 eller 8 minutter

Comment

• Vel det positive for min del er at jeg har masse igjen å bli bedre på. Ulempen er at jeg har masse igjen å bli bedre på. Så da får man åka på!

Comment

• Originally posted by Crowe View Post
                          Helge og Adrian er vel de beste referansene vi har her til lands i touring klassene våre. De er både veldig raske, stabile og setter gode tider fort på nye baner og er gull verdt som referanser. Det er både motiverende og nyttig. I tillegg så er Helge ofte til stede å kjører og deler kunnskap.

Ellers så syns jeg det er mangen som er flinke til å dele både av erfaring og nyttig kunnskap. For eksempel i sommer så lurte jeg på hvor bra bilen min var eller om det bare var jeg som var treig. Jeg kjørte ikke så fort og spurte Helge om han ville prøve den. Bilen var kanskje ikke så veldig bra, men Helge kjørte nå mye fortere med den likevel. Så da var det bare å trene videre!

Det gikk likevel et halvt år til før jeg skjønte at stock kanskje ikke var så dumt likevel. Det har jeg nylig begynt å kjøre og har hatt god fremgang. Men nå begynner det å gå litt fort og har passert referansene. Ja ja, men da tenker jeg at det må ha noe med bilen å gjøre. Jeg kjører nå 12.6 med min stock bil, Helge har 12.7 med Lucky Berntsen sin stock bil, Lucky Berntsen kjører 12.8 og Herr Formann 12.9. Og da kommer jeg til mitt poeng: min bil må gå fortere på langsiden og så fort at jeg "gruser" de andre selv om jeg er dårligere fører. Jeg tror ikke jeg har bedre bil enn Lucky, og ikke bedre oppsett enn Lucky, og jeg tror absolutt ikke jeg er raskere enn Helge i stock. Heller ikke på en runde. Jeg sliter fortsatt med tracktion rolling og har ennå ikke fått somlet meg til å sette på Mazda 6 karosseri. Har godt brukte dekk, men fortsatt for mye grep bak i svingene. Men alt dette kan fikses.

Så da er det på tide at Helge setter standarden med min bil. Vel, det hadde vært veldig fint i alle fall. Så har man noe å strekke seg etter og det er både nyttig og motiverende når man ønsker å bli bedre. Nå har jeg allerede rappet setup ting og gode råd fra Helge da jeg også kjører ARC. Det er jo en knall bil i seg selv, men det er også gull verdt med input på hva som funker ekstra bra.

Så det der med slow is the new fast gjelder kanskje først og fremst så lenge farten ødelegger inngangen til svingene. Og det kan den jo gjøre lenge. Så absolutt noe å tenke på. Men så snart man har kontroll på svingene så er det rom for å øke på farten.

Vel nå har ikke jeg så mye erfaring som de fleste andre her og er glad for å snappe opp både det ene og andre. Det syns jeg både er alle tiders og hyggelig. Men dette er nå litt min erfaring så langt.
                          Hmm får mye grep bak å rolle? :S er jo ikke bakhjula som gjør at du roller? Er vel når du styrer inn i sving?
                          Jeg kjører fortere med 13,5 på banen vår enn med 4,5.. Kjører med booost og turbo men alikevell.. Ikke langsiden som gjør at det går fortere med 13,5 hvertfall
                          || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

Comment

• Originally posted by Fjeld View Post
                            Hmm får mye grep bak å rolle? :S er jo ikke bakhjula som gjør at du roller?
                            Vel problemet er at det ikke er noe varsel før man velter - og å velte er katastrofe. At rumpa kommer litt er genialt i forhold til å kontrollere riktig fart gjenom sving og er mye mer tilgivende enn en roll.

Comment

• Lim kantene på hjula dine Problem solved!

Comment

• Originally posted by Thomaseh View Post
                                Lim kantene på hjula dine Problem solved!
                                Ja må nok bli flinkere med deg også!

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X