hihi
Har kutta ut det meste for tiden. De fleste biler er solgt og det meste som er bare testet ut er kuttet ut.
Har de bilene jeg skal ha akkurat nå. Veit bare om Mini-Z F1 som står på ønskelista...
Men dette året blei for dyrt for meg, da jeg fikk lyst på F1 og Touring samtidig.
Når hver av dem kommer på 5000,- så er det klart at jeg har brukt mye penger. Ergo ingen kjøring.
Jeg har gått for det som har blitt anbefalt av RCLand for å kunne konkurrere og det blei kanskje noen få feilvurderinger akkurat der. Men slikt kan jeg leve med.
Jeg er for et regelverk og at dommere skal kunne klare å håndheve det.
Gutta på Sørlihavna har vært veldig behjelplige og hyggelige. Var også noen på Hvervenbukta som absolutt er verdt å kjenne.
Men jeg har brukt masse penger allerede på touring og det ser for meg ut som at jeg mangler mye penger til dekk og til timingkort til motoren. Samt noen pinioner og spur. Og den del til medlemskap i kludd og NMF og til løpsavgifter og reservedeler.
Samt at batteriene min holder ikke mål for å holde følge.
Men ellers har jeg en masse.
Driver masse med Mini-Z ja, for der har jeg et forbruk på 60,- for dekk i løpet av 1000-1500 runder.
Samt at grepet kan fikses med dekk og ikke smøring. At det er konstant i løpet av en kveld. Litt lettere for meg som kjører bare 2-4 ganger i måneden.
Men jeg synes fortsatt det hadde vært artig å sett noe annet enn mazda (som ikke ser ut som en mazda) ute på banen. Da jeg liker skala ganske mye.
Det at du ikke skjønner at noen faktisk vil kjøre med et annet karosseri enn det som funker er for meg litt rart.
Innimellom så har jeg sett at folk faktisk gjør ting fordi det ser morsomt ut og kanskje til og med fordi det ikke er det samme som alle andre har.
Men det får jo bli din side av saken. Jeg veit du er en hyggelig behjelplig kar jeg Espen.
Men alle er ikke nødvendigvis ute etter å vinne og noen kan til og med bare være med fordi de synes det er gøy.
Har kutta ut det meste for tiden. De fleste biler er solgt og det meste som er bare testet ut er kuttet ut.
Har de bilene jeg skal ha akkurat nå. Veit bare om Mini-Z F1 som står på ønskelista...
Men dette året blei for dyrt for meg, da jeg fikk lyst på F1 og Touring samtidig.
Når hver av dem kommer på 5000,- så er det klart at jeg har brukt mye penger. Ergo ingen kjøring.
Jeg har gått for det som har blitt anbefalt av RCLand for å kunne konkurrere og det blei kanskje noen få feilvurderinger akkurat der. Men slikt kan jeg leve med.
Jeg er for et regelverk og at dommere skal kunne klare å håndheve det.
Gutta på Sørlihavna har vært veldig behjelplige og hyggelige. Var også noen på Hvervenbukta som absolutt er verdt å kjenne.
Men jeg har brukt masse penger allerede på touring og det ser for meg ut som at jeg mangler mye penger til dekk og til timingkort til motoren. Samt noen pinioner og spur. Og den del til medlemskap i kludd og NMF og til løpsavgifter og reservedeler.
Samt at batteriene min holder ikke mål for å holde følge.
Men ellers har jeg en masse.
Driver masse med Mini-Z ja, for der har jeg et forbruk på 60,- for dekk i løpet av 1000-1500 runder.
Samt at grepet kan fikses med dekk og ikke smøring. At det er konstant i løpet av en kveld. Litt lettere for meg som kjører bare 2-4 ganger i måneden.
Men jeg synes fortsatt det hadde vært artig å sett noe annet enn mazda (som ikke ser ut som en mazda) ute på banen. Da jeg liker skala ganske mye.
Det at du ikke skjønner at noen faktisk vil kjøre med et annet karosseri enn det som funker er for meg litt rart.
Innimellom så har jeg sett at folk faktisk gjør ting fordi det ser morsomt ut og kanskje til og med fordi det ikke er det samme som alle andre har.
Men det får jo bli din side av saken. Jeg veit du er en hyggelig behjelplig kar jeg Espen.
Men alle er ikke nødvendigvis ute etter å vinne og noen kan til og med bare være med fordi de synes det er gøy.

Det finnes jo allerede en klasse der man kan bruke både skalariktige og ikke fullt så skalariktige karosserier, hvor man ikke har et vanskelig regelverk å forholde seg til og som er billig. Bilen koster mindre enn en Mini-Z, dekkene varer lenge, bilen tåler mye så reservedeler trengs det lite av, samt morofaktoren er stor. Ikke trenger man noen lisens, så da trenger man ikke å være medlem av en NMF-tilknytta klubb heller. Hvorfor skal man da lage enda flere slike klasser? Touring stock er jo i hovedsak en rekrutteringsklasse til modified, hvor man kan lære seg bilen å kjenne samt konkurransemiljøet med blant annet regelverket det innebærer før man evnt tar steget videre til modified. Og ja, jeg snakker om M-chassis.
Comment