Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stock?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Crowe View Post
    Var det denne motoren dere brukte på DHI Cup?

    * LRP-50844

    Hvilken timing var motoren låst til?
    Det fixed timing set er på 30*

    Comment


    • Originally posted by Crowe View Post
      Var det denne motoren dere brukte på DHI Cup?
      * LRP-50844
      Ja det stemmer.
      LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

      Comment


      • Originally posted by TOP-Driver View Post
        Wow, det var litt mer enn forventet! Noen som vet hvorfor 30 grader?
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • Er vel nok for at man skal få litt ekstra ut av motoren, vanligvis timing på mod motorer settes til 15-25* og siden dette er beregnet på 10,5-21.5 gir 30* litt ekstra ved rett gearing, overgearing vil da utvikle mere varme og under gearing vil bare bremse og ikke gi noe fart....

          Comment


          • Noen som vet hvilken fdr toppførerne brukte på denne motoren under DHI Cup?
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • Tipper nok rundt 4.5ish.....

              Comment


              • Vinneren (Oliver Franke) kjørte 4,76 i utveksling Jeg testa alt fra 4,5 til 4,8 men vant ikke for det Fra rundt 4,5 til 5 FDR avhengig av banen funker som regel bra.
                LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                Comment


                • Ja det var disse svingene da - hvorfor ikke bare gjøre opp på langsiden som skikkelig mannfolk - gire med det som gires kan!

                  Så ut som de 3-4 første hadde identisk giring...
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • Jeg begynte med FDR på 5.0 og endte på 4.4... ikke mellom svingene man vinner, men inn/ut av svingen,,,,, Arild var strået beddre i år, og i finalen min (D) var det 6 Norske... !!
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • Sant skal sies! Trekker man paraleller fra DHI 2013 og DHI 2014, så har nivået i Norge økt betraktelig!
                      DHI 2013 dominerte nordmenn de laveste finalene, DHI 2014 var flertallet fra midten og oppover! Kult å se fremgang!

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • Var jo 25 stk flere med i 2013 da Thomas :0) noen får lage en graf over fremgangen for nordmennene. Gleder meg til 30 stykk i stock under nm spydeberg sånn at det kan bli en c finale på meg hehe
                        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                        -
                        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                        Comment


                        • 17 stk NO med i 2013 19 stk NO i 2014
                          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                          -
                          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                          Comment


                          • Originally posted by Thomaseh View Post
                            Sant skal sies! Trekker man paraleller fra DHI 2013 og DHI 2014, så har nivået i Norge økt betraktelig!
                            DHI 2013 dominerte nordmenn de laveste finalene, DHI 2014 var flertallet fra midten og oppover! Kult å se fremgang!
                            Det stemmer bra med erfaringene mine her hjemme også. Jeg begynte å kjøre touring i mai i fjor og erfaringen så langt har vært at det er nytteløst å vurdere egen fremgang med å sammenligne mot andre rundt seg på resultatlistene. Det gjelder både stock og mod. Virker som de fleste har fremgang så det er inspirerende! Har nok noe med at man blir bedre av å kjøre litt. Aktiviten synes i alle fall å være voksende så det er kult.
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • Originally posted by EspenF View Post
                              Var jo 25 stk flere med i 2013 da Thomas :0) noen får lage en graf over fremgangen for nordmennene. Gleder meg til 30 stykk i stock under nm spydeberg sånn at det kan bli en c finale på meg hehe
                              Så du mener de 25 førerene som "manglet" i 2014 hadde lurt seg inn forran? Det ville uansett blitt et bedre resultat fordi dominansen ligger midt på treet og ikke i bunn som i 2013

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • Ja du får sette opp et diagram som viser fremgangen Thomas kult at mange velger å kjøre stock. Håper mange melder seg på til Nc og NM i stock
                                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                                -
                                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X