Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stock?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan bekrefte/avkrefte dette med sedan?
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • Re: Stock?

      Det er riktig at dette står i regelverket.

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • Har prøvd å dra meg gjennom det efra regelverket igjen.
        Sånn jeg leser det, så er det ikke lov med sportsbil og GT biler. Ser ut som de bruker saloon som amlebegrep for alt som ikke er gt/sportsbiler.
        xceed har ja en A5 tillogmed. Det er jo en coupe og ikke en sedan.
        Ser ut som jeg kunne kjørt stasjonsvogn, om jeg ville
        En uttalelse fra noen i teknisk kommite eller noen som ville hatt makt til å nekte meg start i en konkurranse, hadde vært fett
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • Dette er karosserier som kan brukes skal jo da være 190 mm




          så da er det bare og kjøpe et karosseri og melde seg på løp til gjøvik )
          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
          -
          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


          Comment


          • Men han spør vel egentlig om han kan bruke noe annet enn de kjedlige touringkarosseriene.
            Ergo no han vil kjøre med og like.
            At dere kun kjører med konkurransekarosserier har jo ingenting med spørsmålet å gjøre.

            Han kjenner til 190mm begrensningen.
            At han vil kjøre med noe annet spiller vel liten rolle for dere egentlig.
            Men hva er lov.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Takk Lasse
              Er vist ikke min gren det her...
              ubygd og uankommet spec-r S1 med motor og esc selges
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • Den Stock karrieren Zabbe var jo kortere en NoBrainer sin, ble litt imponert nå
                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                -
                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                Comment


                • Click image for larger version

Name:	EFRA BODY regler.jpg
Views:	1
Size:	62.3 KB
ID:	779572

                  Sakset fra EFRA, og oversatt til Norsk så blir det:
                  7: SPESIELT FOR 1:10 ELEKRTISKE SALOON BILER
                  7.1. KAROSSERIER
                  7.1.1. Kun karosserier som samsvarer med karosseri retningslinjene for 1:10 touring bil karoisserier som vist med tegning i denne håndboken av virkelige touringbiler som har en minimumslengde på 4200mm for originalbilen er tillatt. Ingen GT eller Sports bil karosserier er tillatt. Alle touring bil karosseriene skal være overlevert til EFRA Homologiserings representant for godkjenning.

                  Dette leser jeg til at karosseriene som er "lov" å benytte i stock ikke trenger å være Homologerte EFRA godkjente karosserier, men de må fortsatt være i henhold til fasongen som tegningen viser, og representere fasongen på en virkelig touring bil. Nå kjørte jo Volvo STCC med en stasjonsvogn for noen år siden, men pr i dag er det ingen stasjonsvogner eller lignende i touringbil seriene så vidt jeg vet..

                  ENESTE unntaket for stock (slik jeg forstår det), er at karosseriet ikke må ha EFRA godkjenningen trykket/støpt inn i karosseriet, men det MÅ være en touringbil innenfor de spesifikasjonene som er listet i EFRA reglementet.

                  Max bredde med karosseri : 200mm
                  Max bredde uten karosseri: 190mm
                  Min høyde til tak: 115mm (stå på hjulene klar for kjøring)
                  Max akselavstand: 270mm
                  Min vekt: 1350gr (kjøreklar)

                  Click image for larger version

Name:	EFRA BODY tegning.png
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	779573

                  Håper dette hjalp...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • Det hjelp redback. Takker.
                    men ikke så mye som espen sin. Viser bare at touring miljøet ikke har endrA seg en dritt siden jeg kjørte på tidlig nittitall.
                    og dere lurer på hvorfor dere sliter med rekrutgering?
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Originally posted by EspenF View Post
                      Den Stock karrieren Zabbe var jo kortere en NoBrainer sin, ble litt imponert nå
                      hihi Blei for dyrt for meg i år.
                      Koster jo en liten formue for meg, men kanskje jeg kan klare det til neste år.

                      Synd dere er så negative til noe som kanskje kunne fått med en kjører til, selv om han da hadde brukt et karosseri som ikke hjalp han....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Problemet er nok ikke at man er uvillige til å la folk kjøre med "noe annet" enn reglene tilsier. For meg kunne du gjerne kjørt med busskarosseri om det var det du ønsket.
                        Problemet er at begynner man først å tillate enkelte unntak, så er det alltid noen som mener de også skal kunne tilpasse regementet til sin e ønsker/behov, og plutselig sitter man der med en klasse full av førere som har egne regler og ingen følger samme opplegg.

                        Totalt anarki..

                        Ingen ønsker det, og reglene er helt ok om man innser hvorfor de er der.. For å kunne gi en enkel og rettferdig målegrense for at det ikke skal bli lommeboka men sjåføren som avgjør..
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • Er enig i den Redback.
                          Men min pittelille erfaring med racing er jo at noen karosserier faktisk gir deg bedre grep og tider.
                          De fleste som kjører for å vinne bruker ofte de "beste" karosseriene.
                          Nå ser vel ikke "Tamiya sciroccoen" så veldig ulik ut og den har nok ikke den beste racing formen.
                          Men det er kanskje et innspill til noe man kunne brukt som er anderledes i stock i forhold til Modified og ikke bare motor og esc.
                          Men hva veit vel jeg.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Jeg er også helt enig med Red!
                            Skal måle noen karosserier og se om jeg finner noe kult.
                            Finner jeg ikke noe som ser fett ut, så kommer jeg ikke til å kjøre heller. Er tross alt en hobby og hobbyer skal være morsomme
                            At det er en og aen dust som ikke liker at jeg har det gøy, så kan jeg leve med det
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • Viser bare at touring miljøet ikke har endrA seg en dritt siden jeg kjørte på tidlig nittitall.
                              og dere lurer på hvorfor dere sliter med rekrutgering?
                              synes du skal ta deg en tur rundt på banene i norge kanskje noe har endret seg siden 90 tallet så vil du se at vi er en gjeng som liker å kjøre rcbil og faktisk er behjelpelige mot nye førere. vi er ikke så farlige som vi virker her inne hehe.

                              hihi Blei for dyrt for meg i år.
                              Koster jo en liten formue for meg, men kanskje jeg kan klare det til neste år.

                              Synd dere er så negative til noe som kanskje kunne fått med en kjører til, selv om han da hadde brukt et karosseri som ikke hjalp han....

                              NoBrainer du sier hele tiden at ting blir for dyrt, men noen har sagt til meg at du både driver med mini z crawler formel 1 og touring kan jo hende du driver med flere ting. Det blir jo ikke noe mindre forbruk av penger med mange biler hehe

                              om man skal kjøre konkuranser og man ikke gidder dette fordi man må bruke et karosseri som funker, sorry meg men ser ikke helt meningen der.










                              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                              -
                              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                              Comment


                              • Originally posted by EspenF View Post
                                Synd dere er så negative til noe som kanskje kunne fått med en kjører til, selv om han da hadde brukt et karosseri som ikke hjalp han...
                                Jeg har vært med i RC miljøet siden 1982, og mye har endret seg hvert år... Desverre er reglene alltid feil for noen, men dette handler ikke om å være negative.

                                Hvordan ville du forklart at du fikk lov å avvike fra reglene, mens en annen ikke fikk det? (rent hypotetisk seff)

                                Dessuten, å kjøpe ett karosseri enten det er Touring lovlig eller ikke er neppe store prisforskjellen... Skaff deg et touring karosseri og møt opp

                                Fler deltagere = mer moro for alle....
                                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X