Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stock?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kjøpte Sakura S på RCland i våres og hobbywing stock spec reg og GM motor. Som jeg ikke fått kjørt enda.

    Sist gang jeg prøvde en Begynner klasse ble den lagt ned før jeg fikk kjørt..

    Håper nå at jeg omsider får kjørt med denne bilen.. før regler/klasse blir endret igjen.

    Lite begeistret for spec chassie som ble foreslått en gang i tiden. Men motor/regulator er mere kurrant å specce.


    Når det er sakt har jeg hørt om steder der de har tillatt f.eks EZrun 9T og fri 10,5T


    Men det viktigste er vel egentlig en form for stabilitet over lengre tid.


    Last edited by MatsNorway; 6 September 2012, 14:52.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #17
      Jeg er for at klassen blir, men ja. Det kan fort get out of hand som f.eks. Roy sier, han blir frakjørt. Vi som har kjørt denne klassen i år har forsket på det, vi har også fått det til å gå så fort som det kan gå. Det har ikke Roy! Men selvfølgelig, på Sørli har vi ikke hatt problemer med å dele bort tips og triks for å få alt til å yte maksimalt utifra hver enkelt sin kjørestil!
      Det er bare å prikke noen på skulderen og spørre Men det er Sørli, jeg aner jo ikke hvordan miljøet for dette i Kodal f.eks. er. Om det er sånn at noen vet og kanskje vil dele f.eks.

      Originally posted by MatsNorway View Post
      Kjøpte Sakura S på RCland i våres og hobbywing stock spec reg og GM motor. Som jeg ikke fått kjørt enda.

      Sist gang jeg prøvde en Begynner klasse ble den lagt ned før jeg fikk kjørt..

      Håper nå at jeg omsider får kjørt med denne bilen.. før regler/klasse blir endret igjen.

      Lite begeistret for spec chassie som ble foreslått en gang i tiden. Men motor/regulator er mere kurrant å specce.


      Når det er sakt har jeg hørt om steder der de har tillatt f.eks EZrun 9T og fri 10,5T


      Men det viktigste er vel egentlig en form for stabilitet over lengre tid.



      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #18
        For min del så har jeg "store" planer om å få tak i klubbavgiften og den helv** avgiften til NMF litt tidligere til neste år.
        Nå har jeg Stock bil, mangler bare å kjøre masse.
        Satser på at gutta på Sørli hjelper meg litt etterhvert.
        Kanskje jeg ihvertfall får makset bilen, slik at jeg kan konsentrere meg om å kjøre.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Jeg tror så å si alle 13.5 motorer du får kjøpt i dag som koster 90 dollar i hong kong eller rundt 700-800 kroner i Norge ( å da kan du velge mellom mange merker sikkert 15 stykk ) er ganske like alle disse blir jo laget av typ 4 forskjellige fabrikker. når det gjelder regulator så kan det være forskjeller men ikke så veldig mye, å den skal jo tross alt stå i blinky/no timing
          hilsen flyvertinnen
          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
          -
          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


          Comment


          • #20
            Da er det bare å melde seg på løp som gjenstår Setup av bilen sånn på generelt basis er relativt enkelt, og vi hjelper og forklarer så godt som mulig når noen spør

            Men for å ikke gå helt bort fra tråden, er man enige om at det er best som det er i dag, mtp. reglement? Ville du som nybegynner startet med denne klassen uten noe mer reglement?

            Men som Espen sier, sålenge du legger noen kronestykker i motoren så går det jo så og si like fort. Men du burde kunne endre timing på motoren, da det er slik vi har endt opp med å få mer fart

            Originally posted by NoBrainer View Post
            For min del så har jeg "store" planer om å få tak i klubbavgiften og den helv** avgiften til NMF litt tidligere til neste år.
            Nå har jeg Stock bil, mangler bare å kjøre masse.
            Satser på at gutta på Sørli hjelper meg litt etterhvert.
            Kanskje jeg ihvertfall får makset bilen, slik at jeg kan konsentrere meg om å kjøre.
            Last edited by Thomaseh; 6 September 2012, 16:00.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #21
              Såfremt det ikke er store forskjeller på chassiene så er jeg for så enkelt som mulig.
              Altså motor / esc må tåle giringen som gjør at man kan hamle opp med andre.
              Slik at det er føreren og ikke pengene som avgjør om man vinner.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Er det mange her inne som leser denne tråden som har tenkt å kjøre Stock 13,5 turn på løp i år?
                skriv gjerne dette her inne så kan vi jo få se om det er håp for denne klassen )

                Håper jo at

                Magnus, Haakon, Lille Arild, Store Arild, Roy, meg selv og
                (Kanskje thomas som slo lars, fredrik, ole verner og Lara uten smøring i NM modified skal kjøre 13,5 turn)

                det du trenger er å være medlem i en klubb og fun lisens 150 kr eller nasjonal lisens ca 400 kr fra NMF
                dette er en suportklasse i norgescup og du får ikke ranking poeng da m du kjøre modified
                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                -
                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                Comment


                • #23
                  Løp i år ?

                  Nå er det vel bare inne som gjelder resten av året og da er det M-chassis som ruler for min del .

                  Comment


                  • #24
                    Tenkte på inne sesongen Roy :0) kan jo kjøre mer en bare m-chassi Hehe
                    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                    -
                    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                    Comment


                    • #25
                      trenger man lisens for å være med på innesesongen?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        True that, du vil trenge lisens for for å være med på innendørsløp på lik linje som utendørs Du trenger dog bare fun-lisens
                        Og Roy! Du veit at M-Chassis bare er å sette bilen på banen å tute!

                        Originally posted by NoBrainer View Post
                        trenger man lisens for å være med på innesesongen?

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #27
                          Er vel bare mod og 12`er du trenger lisens for.
                          M-chassis og stock er jo bare supportklasser.
                          John Henning Østbye
                          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                          Comment


                          • #28
                            Hadde planer om å kjøpe meg en touringbil så jeg kunne bli med på litt stock kjøring.
                            Men hvorfor i H€%"#%% er den ingen som klarer å la noe være som det er? Er det ingen som skjønner hva STOCK betyr?
                            Ja, klart det er litt forskjell på de forskjellige merkene. Men alle går jo helt reodor felgen på motor og esc. Skifter anker og skrur timing. Er egentlig synd å ødelegge denne klasse før den egentlig får startet.
                            John Henning Østbye
                            Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                            Comment


                            • #29
                              Hei John Henning,
                              folk går "helt Reodor Felgen" i denne klassen fordi man ikke setter grenser, man vil alltid tøye grensene som er gitt. Det er derfor jeg ville ta opp diskusjonen med enhetsregulator og motor. MEN som Espen selv skriver så vant han løp i Valdres med en Cirtix regulator (700,-) OG Gens motor (600,-). Jeg bla. bruker min LRP SXX V2 fordi jeg hadde den til overs, sammen med en Thunder Power 13.5T motor hvor jeg har byttet anker. Fordi det er dette som passer min kjørestil etter at jeg, så fint som du selv sier det "har gått helt Reodor Felgen".

                              Originally posted by scrucky View Post
                              Hadde planer om å kjøpe meg en touringbil så jeg kunne bli med på litt stock kjøring.
                              Men hvorfor i H€%"#%% er den ingen som klarer å la noe være som det er? Er det ingen som skjønner hva STOCK betyr?
                              Ja, klart det er litt forskjell på de forskjellige merkene. Men alle går jo helt reodor felgen på motor og esc. Skifter anker og skrur timing. Er egentlig synd å ødelegge denne klasse før den egentlig får startet.

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #30
                                Jeg synes ikke vi har tatt helt av med denne klassen. som jeg har sagt før så synes jeg ikke og time motor skifte spurgear og bytte pinion er å gå helt Reodor Felgen og dette er hva du trenger å gjøre for å henge med på farten.

                                Min supermekaniker ( jeg har jo selvølgelig dette da jeg er bare en liten flyvertinne ) ga meg noen visdomsord i dag: Når man skrur på en modellbil hjelper det selvfølgelig og gjøre dette skikkelig ( det hadde jo ikke jeg gjort i dag hehe ) Om man bare slenger sammen en bil og feks ikke setter den opp (LESER FEKS PÅ ET FORUM ELLER FØLGER BARE INSTRUKSJONSBOKA LITT)
                                så er den kankje ikke opptimal og kjøre og at det er en av grunnene til at personer ikke kjører like fort som de som har gjort dette.

                                Jeg håper at folk vil gi denne support klassen en sjangs og møte opp på løp sånn at skeptikkere kan se at det er close racing og at det er en morsom klasse

                                PS: ALLE SUPPORT KLASSER SOM BLIR ARANGERT AV NMF KLUBBER MÅ MAN HA FUNLISENS ELLER NASJONAL LISENS FOR Å KJØRE. DETTE SÅ EN UNG VIS MANN TIL MEG I DAG

                                Koz og Klemz
                                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                                -
                                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X