Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stock?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har ikke sagt en dritt om spurgear og pinion. Men når folk åpner motorer å begynner å bytte deler så syntes jeg det er feil.
    Hvis de syntes det går sakte så kan de jo bare kjøpe seg en 3,5T og kjøre MOD.
    John Henning Østbye
    Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

    Comment


    • #32
      Re: Stock?

      Har ikke sagt en dritt om spurgear og pinion. Men når folk åpner motorer å begynner å bytte deler så syntes jeg det er feil.
      Hvis de syntes det går sakte så kan de jo bare kjøpe seg en 3,5T og kjøre MOD.
      Nei. Det høres ikke ut som du har møtt mannen i gata. Den personen har et vinnerinstinkt og ønsker derfor alltid å ha et lite forskudd. En som vanligvis kjører modified kjører ikke nødvendigvis fortere fordi han har en 3.5T.

      Hvorfor jeg har bytta anker på motoren?
      Jeg gjorde det for mer bånndrag, hva mista jeg? Jo nettopp du vinner ikke på alt. Jeg mista enkelt og greit toppfart. Så hvorfor ikke helvete gjorde jeg det da? Jo for å passe min kjørestil.

      Jeg kjører raskere med en 6.5T enn jeg gjør med en 5.5T.

      Det viktigste for at det skal gå fort i stock? En bil som triller lett... Det sa en fugl til meg. Som også er Espen sin supermekaniker.

      Espen kan jo aldri kjøre bra, han kan jo ikke skru. Eller hvordan var det igjen?

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #33
        diskutèr i vei, men husk at det er yngre lesere her, og ymse ord kan byttes ut med mildere saker....
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #34
          Originally posted by scrucky View Post
          Har ikke sagt en dritt om spurgear og pinion. Men når folk åpner motorer å begynner å bytte deler så syntes jeg det er feil.
          Hvis de syntes det går sakte så kan de jo bare kjøpe seg en 3,5T og kjøre MOD.
          Jeg håper at folk som har sterke meninger om denne klassen faktisk har prøvd 13.5 med blinky iallefall sett et løp hvor vi har kjørt.
          Har du sett et løp så håper jeg du/dere så at bilene gikk ganske likt rundt banene.

          Når det kommer nye folk inn i klubber rundt omkring i norge feks onroad inne eller ute hva anbefaler dere folk å begynne med?
          Om dere da anbefaler Stock trenger man egentlig bare en en raskere motor for å ta steget opp i modified eller?

          Sørcup har jo mange sjåfører som kjører inne de kjører blant annet 13.5 turn med boost hvorfor ikke blinky?
          gjøvik er jo en klubb som virker som har fått en del sjåfører i onroad hva kjører disse?

          Dessuten så må jo folk kjøre løp for at det skal idetheletatt skal kalles en klasse?

          xillian har et poeng alle kan vel bli litt mildere i språkbruken

          Koz og Klemz
          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
          -
          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


          Comment


          • #35
            Originally posted by EspenF View Post
            ....hva anbefaler dere folk å begynne med?
            Ja, hva anbefaler dere der ute i de forskjellige klubbene at folk skal starte med?
            Fra langt i sør, til langt i nord, fra langt i vest til langt i øst?
            Hva anbefaler dere....

            Jeg ønsker bare en konkurransedyktig bil, hvor det er sjåføren som er utfordringen og ikke bilen.
            Mitt "billige" stock oppsett kom jo på godt over 5k og da er chassiet bare 1300,- av den prisen.
            Sender og mottaker er da ikke inkludert å den billige klassen.
            Det virket jo som en billig start, selv om jeg da ikke har hatt særlig råd til å kjøre i etterkant da.

            Blei jo anbefalt dette og skulle gjerne ha fulgt opp bedre.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #36
              Originally posted by EspenF View Post
              ...
              Når det kommer nye folk inn i klubber rundt omkring i norge feks onroad inne eller ute hva anbefaler dere folk å begynne med
              ...

              Koz og Klemz
              Akkurat det har jeg også undret på noen ganger, hva har dere anbefalt folk å begynne med der borte på øslandet tidligere? Nå er jo stock klassen en fint sted å begynne, det ser unektelig moro ut, det går jevnt og utifra det jeg har sett er det ikke nødvendig å tukle så mye med motorer. Det er mye å hente på kjøringen, så å få bil og fører til å prestere optimalt er nok heller nøkkelen

              At en bil går fortere ned langstrekket trenger ikke å bety at denne motor/reg komboen er så mye bedre - Det kan være så enkelt som at den føreren klarte dra med seg mer fart ut på langstrekket.

              Jeg sier, ikke tukle noe med klassen nå - la den få sette seg!
              Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
              “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

              Comment


              • #37
                På gjøvik så går det mest i m-chassis og 12`er. Samt en og anna drifter. Innebana vi har å trene på er egentlig litt for liten til de raskeste klassene.
                John Henning Østbye
                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                Comment


                • #38
                  Tenk litt over dette.

                  Hvorfor er det ikke support/stock klasser i fuel
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • #39
                    En fin kombo som vi anbefaler på Sørli er SpeedPassion Cirtix reg samt Gens Ace 13.5T motor. Og som Stusdal så fint sier, den som har den raskeste bilen på langsiden, er ikke nødvendigvis den raskeste motoren På Sørli har man MYE å hente ved å treffe riktig ut på langsletta f.eks!

                    Minner om hva EspenF har kjørt på Sørli med en stock Sakura Zero S: 14.6, så ble fører byttet til Helge og det gikk på 13.9! Så ja, det er absolutt mulig å kjøre fort i denne klassen!

                    Hvorfor anbefales ikke stock i Gjøvik f.eks?

                    Og extra: med stock-motor i fuel tenker du på? Jeg kjørte selv med Novarossi sin clubstock i mitt ene fuel løp, knallfin motor! Hadde faktisk ikke hatt problemer med å kjøre en stock motor ovenfor noe annet på de norske tekniske banene! Altså ikke Oslo

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by scrucky View Post
                      På gjøvik så går det mest i m-chassis og 12`er. Samt en og anna drifter. Innebana vi har å trene på er egentlig litt for liten til de raskeste klassene.
                      Og 12er er ikke en rask klasse?

                      Alt koster når man skal begynne med noe nytt om det er slalom eller bowling
                      Eneste som er nesten gratis i rc onroad er vel m-chassi

                      satte sammen noen priser på forskjellige produkter jeg fant fra norske butikker som vi bruker i stock og kan brukes i modified
                      nå blir det vel noen fine komentarer tenker jeg


                      Her har dere noen alternativer DETTE ER DA UTEN RADIO, MOTAGER og LADER

                      KAN JO OGSÅ HENDE AT BUTIKKENE I NORGE KUNNE LAGD PAKKEPRISER SOM HADDE GJORT PRISEN ENDA BEDRE

                      Rcland pakke:

                      blitz karosseri 190 kr







                      1298 KR BIL
                      190 KR KAROSSERI
                      299 KR DEKK
                      699 KR MOTOR
                      699 KR ESC
                      799 KR BATTERI
                      599 KR SERVO
                      79 KR LAKK
                      TOTALT= 4662 KR

                      Antrade pakke:








                      BIL 2295 KR
                      BATTERI 799 KR
                      DEKK 210 KR
                      KAROSSERI 230 KR
                      LAKK 69 KR
                      MOTOR OG ESC KOMBO 1295 KR
                      SERVO 695 KR
                      TOTALT: 5593 KR

                      Pitstop/serpent.no pakke









                      BIL 2140 KR
                      KAROSSERI 195 KR
                      MOTOR 990 KR
                      ESC 2125 KR
                      BATTERI 1110 KR
                      SERVO 450 KR
                      DEKK 250 KR
                      LAKK SELGER IKKE DETTE
                      TOTALT: 7260 KR OM DU IKKE KJØPER LRP REGULATOREN OG HELLER EN SPEED PASSION TIL 700 KR BLIR JO
                      TOTALEN: 5835 KR
                      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                      -
                      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                      Comment


                      • #41
                        Ja det skjønner jeg godt. Sliter med å betale så mye, men mange andre kan sikkert bare løpe kjøpe.
                        Altså jeg mangler "bare" batterier fra lista di, men slik er det jo ikke for en nybegynner som ikke har noe.

                        Ja det koster å starte med hvilken som helst hobby.
                        I tillegg så må man da ha FUN lisens og klubbmedlemskap.
                        Så må man ha pittelitt verktøy.
                        Så må man ha dekksmøring, siden alle dere andre kjører med det.

                        Det er når man regner sammen alle slike ting at man kommer opp i litt høye priser ja.
                        For enda er ikke ekstra dekk tatt med, ei heller reservedeler eller de delene som skal til for at bilen klarer å matche dere andre.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #42
                          Om man ikke kan kjøpe klubb lisens kan man heller ikke bruke banene til klubbene. Funlisens er noe man må ha for å kjøre løp og i denne lisensen ligger det forsikringer når du er på løp eller tar jeg feil?

                          uansett hvordan rc bil man har, knekker man 1 del eller 2, og om man ikke kan kjøpe dette mener jeg at man bør finne seg en ny hobby ( kankje jeg som er utrolig dum nå )

                          rc hobby 1: kjøpe seg en RTR buggy og leke seg i gata KAN være billig
                          rc hobby 2: kjøpe seg en onroad bil 1.12, 1.10 mod, 1.10 stock eller m-chassi kjøre på innebaner og ute baner DYRERE
                          Vi snakker vel om rekrutering i onroad som har lyst å være med på løp og møte andre rc entusiaster eller er jeg så blond at jeg ikke har skjønt noen ting?

                          den listen jeg skrev matcher oss andre som kjører.
                          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                          -
                          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                          Comment


                          • #43
                            Okey, jeg skal prøve å si dette på en pen måte og sammenligne med en enkel sport nemlig slalom...
                            Slalomski - 2000,- - da får du kjøpt fjoråretsmodell, men ikke av ypperste kvalitet.
                            Slalomstøvler - 2000,- - også fjorårsmodell, langt ifra ypperste kvalitet.
                            Sikkerhetsutstyr - 3500,- - OK ryggskinne, hjelm, briller som er helt OK, men du sliter ved tåke.
                            Lisens - 1500,- for å få lov til å kjøre klubbløp
                            Klubbmedlemskap - 500-2000,- - koster å være medlem i en klubb også
                            Totalt på en god dag med dårlig matte: 9000,-

                            Ser du poenget mitt NoBrainer?

                            Jeg kjørte uten smøring forran på hjulene mine under NM jeg, endte opp på 7. plass til og med...

                            Originally posted by NoBrainer View Post
                            Ja det skjønner jeg godt. Sliter med å betale så mye, men mange andre kan sikkert bare løpe kjøpe.
                            Altså jeg mangler "bare" batterier fra lista di, men slik er det jo ikke for en nybegynner som ikke har noe.

                            Ja det koster å starte med hvilken som helst hobby.
                            I tillegg så må man da ha FUN lisens og klubbmedlemskap.
                            Så må man ha pittelitt verktøy.
                            Så må man ha dekksmøring, siden alle dere andre kjører med det.

                            Det er når man regner sammen alle slike ting at man kommer opp i litt høye priser ja.
                            For enda er ikke ekstra dekk tatt med, ei heller reservedeler eller de delene som skal til for at bilen klarer å matche dere andre.
                            PS. Jeg glemte forsikring.... 5-10k på en god dag
                            Last edited by Thomaseh; 8 September 2012, 20:07.

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • #44
                              Stock?

                              jeg har et spørsmål til alle dere som kjører onroad stock løp.

                              kan man ikke stille opp med en f.eks Hpi Sprint 2 flux : http://www.hpieurope.com/kit-info.ph...106168&lang=en

                              eller en børste versjon av denne rett fra boxen?

                              mvh en som ikke har onroad bil enda/ men kommer
                              HPI Baja 5SC SS Futaba 4PL
                              1/10 Hobao Hyper 10TT-e Hobao Hyper 10SC ​nitro blitt elektrisk
                              Jon-Petter

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by EspenF View Post
                                Og 12er er ikke en rask klasse?
                                Les denne setningen en gang til du. "Innebana vi har å trene på er egentlig litt for liten til de raskeste klassene."
                                John Henning Østbye
                                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X