Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bare komm til Drammen Lasse jeg kan ta med noen extra .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

    Comment


    • #17
      Knall
      Da prøver jeg å se om jeg får fikset ESC'n så lenge.

      Takker Roy
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        Nei veit du hva.
        Der smalt ESC'n......

        Har liksom på følelsen av at jeg liksom ikke skal til Drammen i morgen.
        Den nye motoren er på vei og jeg får heller som om jeg blir klar over nyttår.
        Skal skaffe meg en ESC og få testet oppsettet før jeg begynner å stresse med dette.

        Har brukt noen timer i dag på å bli klar. Dekkene er renset og verktøyet samlet.

        Synes jeg får si takk for tilbudet Roy, men tar det en annen gang.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Har dere noen tips og triks til M-03?

          Hæ, hva skjedde?
          living in the fast lane

          Comment


          • #20
            Du trenger ikke gjøre så mye ut av dette. Det er ikke rocket science, og som det har blitt skrevet; vannrette bærebroer og stivere dempere foran enn bak. Vanlig er å bruke Tamiya short springs, blå foran og gule eller røde bak. I drammen virket det som om det var bedre å ha en mykere bil enn det jeg hadde. En Tamiya regulator 101BK eller hva den heter passer akkurat inn i skjøten mellom for- og bakchassiet på M03, men det har ikke så mye å si. De fleste fester den oppå chassiet bak servoen og legger mottakeren nedi bak. En M03 kan også bli bedre om man legger 100gr bly baki, men det må man bare prøve ut.
            Vinnerbilen i drammen hadde forøvrig helt vanlig drevdiff. Og de fleste kjører med Sweep 40 foran og 25 bak.

            Comment


            • #21
              Tid er vel tingen, bruk litt tid når du bygger sammen bilen. Pass på at hjulopphenget ikke binder, og at drivverket går fritt. I 9 av 10 tilfeller er kassene fine med en gang, men på noen er det en liten støpefeil som gjør at ett av drevene binder. Når det kommer til diffen bygges den som i byggeveiledningen, og det funker fint i en M03. Korte m-chassis dempere med en o-ring under stempelet i sylinderen for litt kortere vandring, samt 2-hull stempler foran og bak. I drammen kjører vi med litt forskjellige dekk, men har en følelse av at Simizhu sine dekk er en liten tanke raskere enn Sweep.

              Comment


              • #22
                Har det oppsettet Morten.
                Men bilen er ikke kjørt på et år.

                Problemet var vel heller alle tingene som ledet frem til at jeg ikke orket.
                Både andre ting og med elektronikken. Nå var zabbe innom i går med en blank gammel sølvkanne og en 101-esc. Så da gjenstår det bare litt lodding av kontakter og testing.
                Men nå har jeg bedre tid og da mulighet til å ikke stresse.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  OK, da har jeg bestemt meg for å prøve å ha bilen klar til den 19. desember.
                  Satser på at det er onsdager som er M-Chassi dag på RC-Land og at vi med M-Chassi kan kjøre litt uten å bli forstyrret av 12'ere og driftere.
                  Vil gjerne få testet litt.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by NoBrainer View Post
                    OK, da har jeg bestemt meg for å prøve å ha bilen klar til den 19. desember.
                    Satser på at det er onsdager som er M-Chassi dag på RC-Land og at vi med M-Chassi kan kjøre litt uten å bli forstyrret av 12'ere og driftere.
                    Vil gjerne få testet litt.
                    Hahaaa, onsdager er fortsatt m-chassis men kan ikke love at man ikke blir forstyrret av tolvere! men det er jo bare å stille seg midt i sporet bak en sving så må dem ned å skru igjen hihii.
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #25
                      Har nok av batterier jeg, så skal få kjørt masse....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        Da har jeg fått Torque Tuned motoren også.
                        Men zabbe fikset en ny ESC og vanvittig gammel motor, så da burde jeg få testet litt onsdag den 19. desember.
                        Bare få sjekket bilen litt først
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          PAss på at du ikke svir av noe nå da. Har ikke så mange sånne ESC'er igjen
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #28
                            Neida, blir ikke noe hokuspokus denne gangen.
                            Kommer ikke til å koble inn lipo cut-off da jeg ikke har noen bruksanvisning på den.
                            Så da er det bare koblinger og ledninger som gjenstår og plassering av elektronikken.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              living in the fast lane

                              Comment


                              • #30
                                Se der ja. Takker
                                Da skal jeg se om jeg kanskje får den til å fungere.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X