Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Begynner å lære zabbe. Snart er jeg oppe på ditt nivå.
    hihi

    Men uansett, nå har jeg litt mer å teste.
    Skulle bare hatt noen penger nå.

    Likte veldig godt oppsettet til rc-mini.net.
    Jeg har bare for vane å rote meg bort i for mange justeringer på en gang.
    Må snart lære å gjøre en ting om gangen.

    Har flere ting jeg ønsker meg og har lyst til å test ihvertfall.
    Morro dette gitt
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #92
      FWD racecar setups mostly use Toe out in the rear b/c there's no driving force to "steer" the rear axle, so you want the rear end to "come around" in a corner and you "pull" it out with the front wheels' drive.
      Hva med denne da?
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #93
        Det er nok litt anderledes når du sitter inni. Du får en ganske nervøs bil.
        du kan jo bytte side på upprightsa dine og se hvordan det blir...
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #94
          Jepp. Tror du har veldig rett.
          Tror ikke det blir som i 1:1, men skal prøve meg lit fram.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #95
            Nå med juksekarosseri....

            Click image for larger version

Name:	2013-10-26 20.46.06.jpg
Views:	1
Size:	31.9 KB
ID:	782129
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #96
              Tøff!
              Men juks, er juks
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #97
                Haha, enig med deg Zabbe.
                living in the fast lane

                Comment


                • #98
                  Jepp. Har bare ikke råd til noe Tamiya Karosseri enda.
                  Samt at Mini Cooper blir så vanvittig fort ødelagt i tryne.
                  Golf'n har jo ABS plast i tryne, så der kommer vel delene til å sprute på første runden.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #99
                    Camber....

                    Finner ikke justerbare øvre linker til M-03.
                    Har liksom på følelsen at det liksom ikke finnes, men de skal vel finnes til M-05 og da burde jeg kunne bruke dem.
                    Skaffe 1 deg camber uprights bak og da slike justerbare armer, så kanskje jeg hadde fått skikkelig dreisen på trange teppebaner?

                    Noen som har en link eller et produktnavn jeg kan søke på?


                    Justerbare styrelinker, det skal vel finnes et sted eller er det bare å finne ca lengde og kjøpe vanlige touring linker?
                    Ville tro det bare er å få rett lengde.


                    Etter lørdagsløpet i Drammen, så må jeg ordne med demperene min i tillegg til det jeg har nevnt over her.
                    Bilen gikk veldig bra, bortsett fra virkelig feil dekk.
                    Så dekk og felg skal kjøpes inn.


                    Ellers så var Datsun utrolig tøff å se på banen, så bilen min har blitt kort igjen. Zabbe fikk med seg Audi RS1 karosseriet mitt.
                    Så får jeg bare bestille Mini Cooper og Datsun 510. Så skal det bli fart på sakene her tenker jeg.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • M03R ble levert med justerbare linker bak, men i forhold til de faste linkene er det minimalt med justering for å få mer negativ camber. Muligens kan du lage noe selv også ved å ta noen deler fra et av delebrettene og en setskrue. Hvorfor vil du endre camber bak? De gir jo rimelig riktig camber de originale, kan jo sitere RC-mini.net
                      "In this case I think Tamiya got the upper links right the first time. Adjustable upper links are really of no use on an M03."

                      Angående styrelinker, så ville jeg nok heller lagt de pengene i et ekstra sett med dekk. Det er ikke så ofte man endrer toe-out at det er verdt å bruke en hundrelapp på å slippe å ta linken av kula, syns nå jeg da.

                      Utover en habil sjåfør, motor som yter likt med de andre, dekksmøring, kulelager og en grei servo, så er det ikke mye mer enn oljedempere med et par forskjellige fjærer, riktig dekk til underlaget og en passe tight diff du trenger for å ha en løpsvinnende M03. Har du det på plass er det den med færrest førerfeil som vinner.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • Er ikke helt enig med deg. Rc-mini.net har ganske rett i en del ting. Men deres erfaring kommer i all hovedsak fra svære, varme asfaltbaner. Tighte teppebaner kan fort kreve andre behov.
                        dessuten er det bare en kilde fra internettet. Jeg har lest masse på internett som ikke nødvendigvis har en rot i virkeligheten
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • Joda, greit nok det. Men nå har jeg vel passert godt og vel 200 timer med M03, i hovedsak på små teppebaner, og endring av camber bak er noe jeg aldri har savnet. Det eneste jeg endrer på av oppsett ettersom jeg kjører på stor eller liten bane, asfalt eller teppe, er hjul og kjørehøyde. Ut i fra resultatene på løp ser det ikke ut til at det er behov for å gjøre så mye annet heller. Gjengangeren er den samme, det er antall førerfeil som avgjør...
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • Det er kjempeforskjell mellom asfalt ute med vide svinger I forhold til nålfilt og 180 grader svinger.

                            Jeg er veldig enig I mange uttalelser fra rc-mini.net. men bare husk at de har 25 graders asfalt og store utebaner....


                            Det er ikke snakk om at man må justere. Men heller det at kan ha muligheten til å justere hvis ting ikke stemmer.

                            Ja jeg er ikke så god til å kjøre eller tune. Men liker å skru
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Mål lengden på linkene davel. Senter øye til senter øye. Så kan jeg måle på 05'en min.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Originally posted by NoBrainer View Post
                                Det er kjempeforskjell mellom asfalt ute med vide svinger I forhold til nålfilt og 180 grader svinger.

                                Jeg er veldig enig I mange uttalelser fra rc-mini.net. men bare husk at de har 25 graders asfalt og store utebaner....


                                Det er ikke snakk om at man må justere. Men heller det at kan ha muligheten til å justere hvis ting ikke stemmer.

                                Ja jeg er ikke så god til å kjøre eller tune. Men liker å skru
                                Det er ikke større forskjell enn at du kan bytte hjul og justere høyden så har du en bil som fungerer. Finn et oppsett som fungerer for deg, og la det være. Det er gjengangeren de fleste steder om du leser litt rundt på nettet. Så justerer du bare med andre hjul og høyde ettersom du kjører på forskjellige baner. Jeg har knapt rørt oppsettet på bilen min i løpet av tre år, og i løpet av den tida har jeg kjørt på store og små baner (mindre enn den i Drammen), med varm og kald asfalt, nålefilt med godt og dårlig grep. Allikevel er bilen min av de med best rundetid, selv om jeg bare har bytta hjul og justert høyden... Jeg er sikker på at den fungerer knall i Drammen også, uten å endre noe mer på oppsettet.

                                Det er kjøretrening som skal til, så bruk heller tida på det enn å kjøpe ting du ikke trenger og forske på noe som antakelig vil gjøre langt mindre forskjell enn å lære seg de riktige sporvalgene.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X