Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Men Jonas, du har ikke et par bilder og en liten forklaring på hva du har gjort me din M-03 da?
    Så ser jeg hvordan du har gjort det?

    Alltid morsomt å se hvordan folk gjør forskjellige ting med bilene sine.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Ikke så mye hokus pokus egentlig. Dette er vel oppsettet jeg har hatt i et par år:
      - 3Racing universalakslinger
      - 3Racing oljedempere
      - 40Wt/to hull i stempelet foran, hard fjær
      - 30Wt/tre hull bak, medium fjær
      - TA03 kulediff
      - 1,5 grad toe-in bak
      - Rundt 0,5-1 grad toe-out foran
      - Swaybar foran og bak (satte på disse i sommer da jeg fant ut at gjengene i kulediffen var utslitte og jeg måtte kjøre med originaldiffen. Hvor mye de hjelper i praksis veit jeg ikke, men innbiller meg at jeg sparer noen tideler.. )

      Satte på alu huber og spindler foran i og med at gjengene i plast spindlene ble dårlige etter hvert så king pin-skruen datt ut. Ellers så kjører jeg med standard camber (de faste linkene), Spektrum DS821 servo med standard M03 servosaver. 104BK som er plassert på høykant i bakvogna med ekstern BEC på toppen. Kjøpte Ride diff putty nå som jeg tenkte å prøve i originaldiffen. Ellers så er den ikke så veldig spennende å se på.
      Click image for larger version

Name:	WP_20131230_001.jpg
Views:	2
Size:	32.1 KB
ID:	782354
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • er ingen tvil om at vogna til jonas fungerer kjempe bra .

        Comment


        • Se der ja
          Du kjører med 0 camber bak også?

          Ser de to tingene jeg har snakket med zabbe om og det er dekk og dempere, for jeg har som nevnt tidligere gamle dekk og så er demperene mine noe jeg må gjøre med.
          Er ganske sikker, mer "ganske", på at jeg har 3 hull i demperene og 35wt i alle. Ellers samme oppsett.
          Må gå over hele bilen igjen.
          Likte ikke hvordan ESC'n oppfører seg, så den kommer m\nok til å forsvinne. Det er lange pauser mellom overgangene.


          Takker Jonas
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Det er litt camber med de vanlige linkene, desto mer får du jo lavere bilen er.

            Klarte noen hundredeler bedre rundetid med diff putty kontra åpen diff, men bilen ble vesentlig vanskeligere å kjøre. Veldig mye dårligere styring inn i svingen, og den var vond å få til å gå rett fram etter svingen inn på langstrekka. Prøver nok med låst diff også for å se om den er lettere å få til å gå rett fram da, ellers så slenger jeg nok inn i kulediffen igjen. Over et helt heat er det nok bedre med en bil som er lett å kjøre enn en som har noen raske enkeltrunder...
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • Da følger jeg noen råd her inne og fikser litt på M-03'n min.
              Bytter innmaten i girkassa samtidig, siden den bråker så vanvittig.
              Den diffen zabbe, har du testet med Kyoshogugga i den eller ville du tatt noe seigere som 30k gugga kanskje?

              Ønsker meg en Tekin FX-R esc også. Liquidrc er vel den eneste under $90.
              Så jeg får se hvordan det blir med tiden.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Drevdiffen? Har ikke testa med noe, men jeg putta 30k diff-fett inni. Burde nok være strammere. Ser det er noen som bruker noe diff-putty saker inni, men jeg har ikke testa.
                Hvis du mener kulediffen, så skal vel den bare strammes så hardt man kan, uten å dra av gjengene.

                Jeg kommer til å ta m-kjøringa som løpstrening til Z'en. Og er derfor noe usikker på om 90bøkks for en ESC er innafor for mitt vedkommende.
                Jeg fant kulelagersett til $90 også. Det frister mer
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • Jeg kjører det jeg kan kjøre, uten å fryse....

                  Men om du ikke vil bruke $90 på esc så er vel det greit. Håper du lar meg sulle med slikt da, så jeg kan kose meg litt på kveldstid med en ESC.

                  Snart ferdig med girkassa nå. Alt tatt i fra hverandre og sjekket, renset og smurt.
                  Håper den ulyden forsvinner etter å ha byttet drev. Må sjekk pinionnen også.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Selvfølgelig kan du gjøre det. Men jeg vil heller kose med kule lagre
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Det skal du få lov til.



                      Nå triller bilen vesentlig lettere.
                      Vurderer sterkt CVD også. Skal bli en spennende vår hvis jeg noen gang får tak i penger.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • All denne M praten, får meg til å kjøpe en m-chassis igjen.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • Du har ikke tid cyber.
                          Mardaven er ikke ferdig en gang.
                          Du vil vel helst ha en bil som ikke er godkjent til løp en gang.

                          Hihi

                          Jeg har ikke riktige demperoljer inne akkurat nå. Men skal teste med 35 og 40wt ihvertfall. Synes det er litt for lite avstand mellom dem. Men fungerer sikkert.

                          I morgen er den kulelager i uprights og knokler som får gjennomgå.
                          Pouwle sier at den må trille lett....

                          Stab stag bak er fjernet I første omgang.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Originally posted by NoBrainer View Post
                            Du har ikke tid cyber.
                            Mardaven er ikke ferdig en gang.
                            Du vil vel helst ha en bil som ikke er godkjent til løp en gang.

                            Hihi.
                            Så sant, så sant, får nesten litt dårlig samvitighet.
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • Hihi.
                              Kjøp det en M, cyber. Det blir kult!
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Er fortsatt litt skeptisk. Har hatt alle M opp til M04 men ble lei av regelverket og tjafset rundt der. Ble kvitt allesammen og sverget på at jeg ikke skal ha en M igjen. Ser ut som om det har stilnet litt rundt regleverket og lysten har meldt seg på etter deres setup svada
                                Dukker det opp en billig stock M03-05 som jeg kan slenge masse bling på ev. en ferdig blinget, skal du ikke se bort i fra at den havner i min postkasse
                                living in the fast lane

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X