Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Hva er det dere gjør for å få tightere diff?
    Er det slik at dere tar kulediffen og strammer den eller hva gjør dere egentlig?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #77
      Small Size selger jo Tazer 12T ESC og Arrowind Magic 35C 4000mAh battrier.
      Etter litt erfaring med disse, så er jeg ikke helt sikker på om jeg anbefaler dem til noen.

      Arrowind Magic 35C 4000mAh battrier er egentlig litt for store til at de er praktiske å ha med å gjøre.
      Da vil jeg heller anbefale Turnigy sitt 4200mAh batteri. Det er jo tross alt på 40C og får plass.

      Tazer 12T fungerer veldig bra med LiPo Cut-Off, men den er fysisk veldig stor og den har håpløs forsinkelse mellom forrover og bakover. På store baner spiller det sjelden noen rolle, da man ikke er så ofte i "vantet", men inn på RCLand eller i Drammen så er det en pest og en plage.
      Man må slippe ratt og gass helt, vente litt før man kan gi gass igjen. Dette være seg forrover og bakover.
      Så når man da plutslig må rygge pitte litt, så får du først en slik pause for å få rygget. Så får du en slik pause til før du får kjørt fremover igjen. Vanvittig irriterende.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #78
        Eh... dere andre som kjører fwd. Har dere toe-in bak?
        Jeg har visstnok masse.

        Det skal man vel ikke ha på fwd skal man vel.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #79
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Hva er det dere gjør for å få tightere diff?
          Er det slik at dere tar kulediffen og strammer den eller hva gjør dere egentlig?
          Har du prøvd med 30k gugga til kyosho? Jeg har planer om å teste dette, da jeg gjerne skulle hatt litt mindre turn-in.

          Originally posted by NoBrainer View Post
          Eh... dere andre som kjører fwd. Har dere toe-in bak?
          Jeg har visstnok masse.

          Det skal man vel ikke ha på fwd skal man vel.
          Trodde man skulle det, men jeg har jo ikke noen fwd
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #80
            Kulediffen kan du smøre opp på ny og stramme . ( ta på litt lock tite på bolten ) Toe-inn bak er bra .
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

            Comment


            • #81
              sikkert ikke sammenlignbart, men 1:1 biler med FWD skal ikke ha toe-in bak men toe-out.
              Litt derfor jeg lurte.


              Zabbe, fikk jeg ikke med en kulediff fra deg da??
              Eller sa jeg nei til det?

              Finner den ihvertfall ikke noe sted.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #82
                ehh. Citroenger har kanskje toe-out, men alle andre har in

                Foran derimot har de fleste gnagere 0 toe, eller litt toe-out.

                Drevdiffdeler du fikk med. Kulediffene har jeg på jobben, mener jeg.
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #83
                  Kulediffen smører jeg med vanlig diff fett, har en boks fra Corally (kosistens som vaselin ) og den er akkurat så stram at den ikke slurer.

                  Girkassen sluttet å bråke på min når jeg løsnet motorskruene ca 1/4 turn etter montering, drar man de helt til så trekker de motoren skjev og det blir feil mesh.

                  Kjører Stock toe bak og litt ut fremme, byttet alle lager til høyeste kvalitet og kjører med limte D60 slicks rund baut (lim på skuldrene/dekksidene) for å slippe griproll.

                  Hadde banerekorden her oppe, men den tok jammen Are og knuste..

                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by zabbe View Post
                    ehh. Citroenger har kanskje toe-out, men alle andre har in
                    Det var en tuningside for biler som skal kjøre på bane jeg leste, hvor dette tuningtipset kom opp.
                    Der var det også nevnt vektbalansering og toe-out, samt camber for 4wd, rwd og fwd. De forskjellige triksene og hva og hvorfor.


                    Originally posted by Redback View Post
                    Girkassen sluttet å bråke på min når jeg løsnet motorskruene ca 1/4 turn etter montering, drar man de helt til så trekker de motoren skjev og det blir feil mesh.
                    oi, det har jeg ikke tenkt på. Skal løsne pittelitt da og høre på den.

                    Takker.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Det var en tuningside for biler som skal kjøre på bane jeg leste, hvor dette tuningtipset kom opp.
                      Der var det også nevnt vektbalansering og toe-out, samt camber for 4wd, rwd og fwd. De forskjellige triksene og hva og hvorfor.
                      Ville bare benytte sjansen til å være litt frekk
                      Toe-out eller nøytral Toe bak gir vel en mindre retningstabil bil. Eller mer overstyrt om man vil.
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #86
                        [QUOTE=NoBrainer;535111]Det var en tuningside for biler som skal kjøre på bane jeg leste, hvor dette tuningtipset kom opp.
                        [QUOTE]

                        Toe in bak gir roligere bil da enden trailer fronten..
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • #87
                          ok.
                          Nå har jeg husket hvordan jeg endrer det, så da kan jeg teste litt lettere.
                          Takker, selv om "noen" skal være frekk mot bilmerket som har vunnet WRC de 7 siste årene....
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #88
                            Er vel ikke så mange likheter mellom WRC bilene, og det vi vanlige kan kjøpe.
                            Kona mi har en ny Polo, men det er vel egentlig bare grillen og takprofilen som er lik den som vant i år.
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #89
                              Hadde jeg bare enda vært lojal ovenfor et merke....
                              Hadde jeg kun sett på biler fra et konsern....
                              Hadde jeg ikke hatt bedre fantasi....

                              så skulle jeg vurdert om jeg skulle ta meg nær av det.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #90

                                Frekkas
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X