Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-chassi med Torque Tuned motor og gummihjul er en bra vei å gå da.
    Burde være mulig å få tak i også.
    Kanskje Igor har en han vil kvitte seg med....da har du litt å opppgradere ihvertfall.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Vet ikke hvordan det er på rc-land, men i drammen er det enkelt.
      M03, M05 eller M06
      gummihjul
      hiv på det du vil av stas
      fritt M-karosser
      ikke kutt i plasten
      Torquetuned motor
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • Originally posted by zabbe View Post
        M03, M05 eller M06
        En av M05 eller M06 ville jeg valgt grunnet deletilgang og opsjonsdeler

        Originally posted by zabbe View Post
        ikke kutt i plasten
        Da snakker man vel om i chassiet


        Ved en eventuell konkurranse så er det handout motorer, så da sparer du din egen motor.
        Sørlihavna bruker Torque Tuned motor.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Da er jeg snart over på Trygve og Jonas sitt oppsett på M-03.
          2 hull, 40wt Losi olje og blå fjærer forran - 7 turns
          3 hull, 35wt losi olje og røde fjærer bak - 6 turns

          Kulediff strammet til og brukt lock-tite
          Renset alle kulelager og måtte bytte king pins da sporet var ødelagt på dem.
          Torque Tuned med 20T pinion satt i igjen etter konkurransen.
          Mangler egentlig bare en ESc jeg liker og dekk nå.

          Men de gjennomsiktige o-ringene som følger med TRF-demperene, er det mulig å skaffe slike løse?
          Ser for meg ut som veldig myke 5,5x3x1,5mm.

          Øvre linker bak - maks 20.5mm midt i øynene
          Øvre linker forran - maks 16mm midt i øynene
          Last edited by NoBrainer; 3 January 2014, 13:24.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • M-03 med kulediff ( TA03 ) kulelager og oljedempere og Sweep hjul ( 40 ,33 og 25 shore etter behov )
            Med dette vinner en god sjåfør mange heat / løp .Ikke nødvendig med mye hokus pokus på den .
            Jeg har Alu spindler forran ( fordel ved krasjer ) Spindler med 1,5 grad Toe in bak, dette er ikke noe must , men Ok og ha .
            Min bil virker Ok på alle baner det er kjørt løp i Norge de siste årene .
            Prøvd putty i org diff , gikk fort på RC Land 4 batteripakker så løsnet den + mye gris , tilbake på kulediff .
            Kjører også med orginal Tamiya Mini Cooper karosseri , da jeg syntes dette er det riktige for en klassisk klasse .
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

            Comment


            • Jeg tror det er veldig viktig at diffen er helt ren og tør innvendig når man bruker diff putty. Jeg renset drevene med bremsevæske, og den har holdt seg fin en liten stund nå. En annen i klubben som ville prøve tørket bare diffen og drevene med papir, og da gikk puttyen i oppløsning ganske fort. Ellers så var det nok den originale servo saveren som var mesteparten av årsaken til at bilen min ikke var så god å få til å gå rett frem med tight diff, det ble nok litt mye riving og sliting. Ble bedre nå som jeg byttet servo saver i hvert fall.

              Etter å ha kjørt litt mer med diff putty så har jeg klart å kjøre meg ned noen hundredeler på banen vår, men det er litt utfordrende når man kjører sammen med andre, ettersom man må ha lavere fart inn mot og i gjennom svingene, enn det man kan ha med en åpnere diff. Mer krevende er det å kjøre også, så det er vanskeligere med flere gode runder på rad. Så totalt sett tror jeg kanskje det er bedre med en åpnere diff på små og tekniske baner, i og med at man taper en del inn og igjennom svingen, som kan gjøre det vanskelig å holde noen med høyere fart bak seg. Skal bli spennende å se på Gjøvik om det blir like tett som det var i Valdres.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • En løsere diff gjør bilen lettkjørt . Diffen jeg lagde med Putty hadde bare nye deler . ( alt var nytt ) drevene var helt rene på tennene når jeg åpnet den for og se hva som hadde skjedd . ( skikkelig klin ellers )
                Ser ingen grunn til att det ikke skal bli like jevnt og morro på Gjøvik . Ledet Tore finale 3 fra start til mål ?, ellers flere ledere i hver finale . Det var ett flott løp med godt humør og mye bra kjøring .
                + 40 med M-Chassis
                Roy Bråten

                Comment


                • Det var rart. Hvilken putty brukte du?

                  Nå har jeg vært der og tjuvtrent skjønner du... Tore ledet vel bare de siste 3-4 minuttene. Lurer på om det var en av de to heatene jeg klarte å sette meg fast på den samme koppen halvveis i heatet. Det kommer garantert ikke til å skje på Gjøvik.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • Har fikset oppsettet du snakker om Roy.
                    Justert slik at jeg faktisk veit hva jeg har for en gangs skyld.

                    Men har dessverre ikke fått testet bilen enda.

                    Bare som fotnote, det er litt lettere å bli en "god" sjåfør hvis bilen oppfører seg konsekvent.
                    Det er litt derfor jeg maser om oppsett.

                    Men nå har jeg endelig fått anledning til å kjøre litt konkurranse og teste litt, så da var det på tide å gjøre endringene slik at jeg hadde et bra utgangspunkt.
                    Nå veit jeg at jeg mangler dekk, så der er mitt største tekniske problem akkurat nå.
                    Etter dette er anskaffet er det kjøretrening som gjelder.

                    Jeg har ikke hatt råd til Mini-karosseri enda, men både Mini og Datsun 510 er knallkule karosserier jeg kunne tenke meg å ha på denne bilen.
                    Golf MK1 er et tøft karosseri, men jeg liker ikke fronten på den. Skulle gjerne kun vært lexan og ikke noe abs der.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Til Jionas : Jeg brukte Ride sin putty . Ja trening må til . Husker det var veldig kaldt der inne sist vi var og kjørte på den gamle skolen . Er dette blitt litt bedre ? Jeg får ikke kommet og trent noe der oppe før løpet , så der får du en fordel , vet ikke med Tore . Til Lasse : kommer du en tur til Onsdag , kan du få prøve ett sett Sweep .
                      + 40 med M-Chassis
                      Roy Bråten

                      Comment


                      • Ride er det jeg bruker også, 45.

                        Var ikke kaldt der på søndag, men så var det ikke spesielt kaldt ute heller. Hadde vel hakket mer grep der enn i Valdres, så det var ikke noe problem i alle fall.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • Det er mini-z konkurranse på onsdag. Så da kan jeg ikke.
                          Har sweep selv, men de er veldig gamle.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Hei Jonas : Hvordan er underlaget der ? Er det slett og fint ?
                            + 40 med M-Chassis
                            Roy Bråten

                            Comment


                            • Flatt og fint der ja.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • OK , da skal Tore og jeg prøve M-06 på dette løpet . Spennende og se hva vi kan få til med disse . Ikke vært på noe løp med disse representert ennå ........ Noen som har prøvde hos dere ?
                                + 40 med M-Chassis
                                Roy Bråten

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X