Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslagskasse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by MatsNorway View Post
    Kanke du ordne så det blir tråd visning på personlige meldinger a?

    Det er rein smerte å gå igjennom innboksen.

    også den knappen for å gå på tråder da. Gjør så den går til siste innlegg ikke til første.
    1. Trådvisning her er ikke mulig hva jeg vet.. Men du kan jo opprette kataloger og sortere dem ved ankomst.
    2. Click image for larger version

Name:	forklaring.jpg
Views:	1
Size:	45.3 KB
ID:	767914
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • Facebook

      Så plutselig facebook connect i går/forigårs.

      Har skjønt at det er til å linke greier til facebook, men går det an å adde folk og se profilen dems herfra?
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

      Comment


      • Dette forumet prøver å dekke ALT for mye. Jeg går bare i surr når jeg besøker denne siden. Her blir jeg bombardert med informasjon, umulig å holde oversikt, til slutt bare stenger jeg ned siden igjen. Et forum skal være brukervennelig og oversiktlig, ikke inneholde alt mulig jall for å se tøffest mulig ut. Dette forumet var meget bra for 1-2år siden, når det var oversiktlig og enkelt å finne frem. Feks når jeg skal gå til brukmarked sidene, er det jo delt opp i utallige grupper, tar jo evigheter å finne ut hva jeg skal gå inn på. Nei, her bør det forenkles i alle ledd og gjøres mer brukervennelig.
        Steinar Østbye

        Comment


        • Less is more.

          Sitter forsatt å trykker på tråden isteden for micro pilen som fører til siste innlegg.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • Originally posted by payne View Post
            Dette forumet prøver å dekke ALT for mye. Jeg går bare i surr når jeg besøker denne siden. Her blir jeg bombardert med informasjon, umulig å holde oversikt, til slutt bare stenger jeg ned siden igjen. Et forum skal være brukervennelig og oversiktlig, ikke inneholde alt mulig jall for å se tøffest mulig ut. Dette forumet var meget bra for 1-2år siden, når det var oversiktlig og enkelt å finne frem. Feks når jeg skal gå til brukmarked sidene, er det jo delt opp i utallige grupper, tar jo evigheter å finne ut hva jeg skal gå inn på. Nei, her bør det forenkles i alle ledd og gjøres mer brukervennelig.
            Forumet dekker i dag like mye som det gjorde for 5 år siden også.
            Forskjellen er at det er satt litt mer i system, dette for at det skal være
            ENKLERE å finne frem til det som interesser den enkelte.
            Men som vanlig, det beste tipset er å trykke på "hva er nytt"-knappen i toppen.
            Da vil du alltid få opp uleste innlegg.

            Det eneste jallet jeg kan tenke meg for at det skal se tøffest mulig ut
            er headeren med bildet av forskjellige radiostyrte ting...

            Oppdelingen av kjøp/salg er gjort av samme årsak som det øvrige
            på forumet. Majoriteten av folk som er på jakt etter nye ting vet
            ganske ofte hva slags type de vil ha, og vil de ha nitro er det kjedelig
            å bla igjennom 150 annonser med elektro og bensin-modeller.
            Nok en gang kan "hva er nytt"-knappen være redningen.

            Men det er alltid rom for forbedringer, men uten feedback fra brukere
            er det lite jeg får gjort. Må gjøre det jeg *tror* er det riktige.
            Har nå gjort div. planlagte endringer på "oppsettet", så får vi se
            om det fungerer bedre. (har flyttet om på ganske mye rart...)

            Originally posted by MatsNorway View Post
            Less is more.
            Sitter forsatt å trykker på tråden isteden for micro pilen som fører til siste innlegg.
            Hvis du fortsatt sliter med dette, kan jeg anbefale dette
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • Originally posted by znaky85 View Post
              Så plutselig facebook connect i går/forigårs.
              Har skjønt at det er til å linke greier til facebook, men går det an å adde folk og se profilen dems herfra?
              Sorry.. Har misset innlegget ditt.
              FaceBook/vBulletin skjer det egentlig ikke så mye med før versjon 4.0.4 kommer ut, men følgende er på vei:
              (legger inn info fra vB samt video da den forklarer mye på kort tid


              In 4.0.4, we have expanded the functionality of our integration with Facebook. First, and most importantly, we have stopped using the deprecated Facebook Connect platform, and instead switched over to the new Graph API. This change includes rendering Open Graph metadata on each page, which is used to semantically describe certain content like threads, blog posts and CMS articles. On top of this, we have implemented automatic posting to a user's newsfeed/wall for the following items:
              1. New threads
              2. Thread Replies
              3. Blog Entries
              4. Blog Comments
              5. New CMS Articles
              6. Article Comments


              Also, we have added the "Like" button for threads, blog entries and articles. To see a demo of the new features, check out the following video:


              Spol ca. 1:20 ut i filmen for å slippe masse uinteressant.

              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • En annen ting i forhold til vBulletin er at versjon 4.0.4 er rett rundt hjørnet nå.
                Bare 418 bugfixer logget denne gangen....
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • Originally posted by xilian View Post
                  Forumet dekker i dag like mye som det gjorde for 5 år siden også.
                  Forskjellen er at det er satt litt mer i system, dette for at det skal være
                  ENKLERE å finne frem til det som interesser den enkelte.
                  Men som vanlig, det beste tipset er å trykke på "hva er nytt"-knappen i toppen.
                  Da vil du alltid få opp uleste innlegg.

                  Det eneste jallet jeg kan tenke meg for at det skal se tøffest mulig ut
                  er headeren med bildet av forskjellige radiostyrte ting...

                  Oppdelingen av kjøp/salg er gjort av samme årsak som det øvrige
                  på forumet. Majoriteten av folk som er på jakt etter nye ting vet
                  ganske ofte hva slags type de vil ha, og vil de ha nitro er det kjedelig
                  å bla igjennom 150 annonser med elektro og bensin-modeller.
                  Nok en gang kan "hva er nytt"-knappen være redningen.

                  Men det er alltid rom for forbedringer, men uten feedback fra brukere
                  er det lite jeg får gjort. Må gjøre det jeg *tror* er det riktige.
                  Har nå gjort div. planlagte endringer på "oppsettet", så får vi se
                  om det fungerer bedre. (har flyttet om på ganske mye rart...)



                  Hvis du fortsatt sliter med dette, kan jeg anbefale dette

                  Takk for svar!

                  Bra at du tar til deg hva brukerne her inn sier.
                  Når det gjelder grupperinger på bruktsidene blir det rett og slett for mye. Det er sikkert greit for gamle brukere, men for nye blir det for mye å sette seg inn i. Det skal være lett å finne frem og man skal få oversikt med engang. Sånn det er i dag, er jeg sikker på at mange nye brukere synes at forumet rett og slett er for massivt.

                  Unødvendige ting som "thanking", "blogg", "grupper", "venneliste" osv bør skrues av(hvertfall som default).
                  Steinar Østbye

                  Comment


                  • Originally posted by payne View Post
                    Når det gjelder grupperinger på bruktsidene blir det rett og slett for mye. Det er sikkert greit for gamle brukere, men for nye blir det for mye å sette seg inn i. Det skal være lett å finne frem og man skal få oversikt med engang. Sånn det er i dag, er jeg sikker på at mange nye brukere synes at forumet rett og slett er for massivt.

                    Unødvendige ting som "thanking", "blogg", "grupper", "venneliste" osv bør skrues av(hvertfall som default).
                    Jeg er uenig i at det er verre å navigere på bruktsidene nå. "Hva er nytt", direkte link i header etc. Bør
                    være mer enn enkelt nok for de fleste å finne fram. kan jo kjøre en liten poll på det.

                    "thanking"- Unødvendig? Jeg synes ikke det. For det første er det nå enkelt for en bruker å takke en annen
                    for hjelpen han har fått uten å starte nytt innlegg med "takk." og ferdig med det.
                    Åpner samtidig for at flere kan uttrykke takknemlighet for et godt innlegg.

                    "Blogg"- Håpet her var at folk som hadde større prosjekter etc. kunne opprette byggelogger.
                    Fordelen med blog kontra vanlige tråder er at bloggeren selv kan kontrollere eventuelle kommentarer etc.

                    "Venneliste"- Kan ikke se at denne "kommer i veien" på noens om helst måte hvis ikke brukeren selv
                    viser interesse for det.

                    Er et par andre ting jeg skulle nevnt her, men unga står å hyler i gangen om tur til Lekeland...
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment


                    • Originally posted by payne View Post
                      Takk for svar!

                      Bra at du tar til deg hva brukerne her inn sier.
                      Når det gjelder grupperinger på bruktsidene blir det rett og slett for mye. Det er sikkert greit for gamle brukere, men for nye blir det for mye å sette seg inn i. Det skal være lett å finne frem og man skal få oversikt med engang. Sånn det er i dag, er jeg sikker på at mange nye brukere synes at forumet rett og slett er for massivt.
                      Det var mye mer rotete før da ting ikke var organisert...
                      er jo ikke rotete nå, skal du ha bildeler, går du på tilbehør BIL. Er ikke værre enn det.
                      Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                      Comment


                      • Da er i alle fall flyttingen av server i boks. Tror de fleste vil merke en økning i farta nå
                        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                        - NiceShot.no

                        Comment


                        • klarer ikke å poste i noen tråder, kansje du har en forklaring? eller er det bare pc'en min?

                          Comment


                          • Kan hende enkelte må logge inn/ut
                            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                            - NiceShot.no

                            Comment


                            • ok da prøver jeg det! takk

                              Comment


                              • Etter noen måneder med det nye forumet så må jeg si at ting har blitt bedre. Det var mye skepsis fra mange her inne men personlig så syns jeg overgangen har gått smertefritt.
                                Det eneste jeg savner fra det gamle forumet er at itraderscoren ikke fulgte med over.. Er det noe og gjøre med det?
                                Signatur
                                http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X