Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra sandtaket i Mysen, stedet kan anbefales...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får man Outerwears i norge enda?

    Ja vent nå litt, nede i sandtaket en lørdag formiddag
    Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

    Comment


    • ja på www.rc-racing.no får man tak i outerwears
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • Er det noen som kommer til mysen imorra eller? det er meldt fint vær så satser på godt opp møte som vanlig

        Comment


        • Jeg mellomlander med helikopteret når jeg er ferdig ved svenskegrensen
          Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

          Comment


          • Hvordan i sv... får jeg av denne?

            Attached Files
            Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

            Comment


            • Og her sitter jeg og snakker med meg selv

              For spesielt interesserte;
              Slik så maskinen min ut innvendig etter vel 10 tanker, varmskjært veggen ved gasser porten?
              Kan dette borres opp, eller lønner det seg ikke å bruke penger på dette?













              Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

              Comment


              • Lag deg en slik en http://www.largescaleforums.com/show...=6218#post6218
                Det tar ca 10 minutter.
                Prøv å puss vekk dei verste kantene i sylinderen å prøv å start den igjen. Det funket hos meg og der så det mye verre ut enn hos deg.
                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                Comment


                • det sr for meg ikk eut som den er skjært.
                  minner mer om riper i fr asnad korn som har kommet inn.

                  glem boring. et nytt originalt sylinder kit koster noen hundre lapper.

                  elelr du kan kjøpe deg et trim sylinder kit.

                  for å få av svinghjulet skrur du bare inn 2 M6 skruer som er lange nok tilåat de rekekr frrem til blokka.
                  eventuelt bruker du en dor og hammer. sett doren mot svinghjlets bakside og gi den et skikkelgi rapp med hammern så vrir du svinghjulet 180 grader å gjentar. da pleier det å løsne.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • Ser mest ut som fine sandkorn som har kommet inn..........lite å begynne å pusse/hone vekk dessverre.....hadde derimot stemplet dratt med seg kornene ned under inntaket kan man tenke på å hone opp igjen, men så lenge kornene er dratt med stempelet opp over inntaket er nok løpet kjørt dessverre........

                    Svinghjulet er det aller letteste som er å fjerne, det sitter så løst at du ikke trenger 2 skruer engang.....bare bruk 1 skrue i det ene hullet, skru den ned i blokka og skru med en håndtrekker....svinghjulet detter av med en gang........
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

                    Comment


                    • Sving meg her og sving meg der, var ikke svinghjulet jeg ikke fikk av da, det ramlet jo nesten av av seg selv
                      Var clutch housingen...

                      Fulgte rådet om M6, hadde bare en, men det holdt, så nå er bilen skrudd sammen igjen og klar til å fyres opp i dertil egnede områder

                      Ser vel heller ikke at det kan være noen mulighet å pusse ned noe her, vil jo bare bli enda hulere, frese opp til større stempel kanskje, men det lønner seg nok ikke det heller, tid er penger det også, iaf i min verden

                      EDIT;
                      Når det gjelder hvor sand kommer inn, lurer jeg på om chock spjel bolten som går igjennom gasser huset er et svakt punkt, var iaf en del sand som knaste inni der når jeg åpnet og lukket spjelet, mye fint støv kan kanskje legge seg som en fin slipemasse i veggene over tid, itte vet je
                      Last edited by daytonabeach; 26 April 2009, 19:58.
                      Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

                      Comment


                      • Joda, du har helt rett.............

                        I et nøtteskall; Å kjøre i et sandtak er rett og slett drepen for en bil/motor/forgasser osv osv....absolutt alt blir ekstra slitt ned der...all sanden virker som et slipepapir som du nevnte....
                        sigpic
                        Tlf 4691 0501

                        Comment


                        • Originally posted by Egon View Post
                          Joda, du har helt rett.............

                          I et nøtteskall; Å kjøre i et sandtak er rett og slett drepen for en bil/motor/forgasser osv osv....absolutt alt blir ekstra slitt ned der...all sanden virker som et slipepapir som du nevnte....
                          det er sant det.men hvor skal man kjøre når man ikke har så mange steder å kjøre utenom sand takene vi finner rundt omkring.vil ha en bane som er stor nok til de små bilene vi har.,det er en drøm om vi kunne ha finni et sted som vi kunne ha bygget stor nok bane med en del muligheter til å utvikle noe moro.men det er vel begrenset hva vi kan få til??

                          Comment


                          • hvis det er noe interesse for kjøring på lørdag så kan jeg undersøke litt ang å få låne en traktor med skoffe og skjær på.men engasjerer meg ikke noe særlig hvis det ikke kommer så mange eller mangel på opp møte.men regner med at det kommer folk.og er det noen som evt har en clutch holder?? alu/plast liggende??

                            Comment


                            • Det hadde jo vært helt konge å få høvlet ned vaskebrettene her og der så vi får hoppet litt skikkelig uten å måte igjennom 50 småhopp før storhoppet

                              Har desverre ingen clutcholder til overs
                              Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

                              Comment


                              • Jeg har en original clutchholder til overs, men jeg kommer desverre ikke til Mysen på Lørdag.
                                Må få noen deler til bilen først
                                HPI Baja 5T

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X