Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe tanks (M41A3) fra Netthandelen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by >Jonas< View Post
    Vil bare takke Droid og dere andre for å ha "ødelagt" sommeren min!
    Da kan du begynne med å kjøpe tegninger her:http://www.floatingdrydock.com/TFW2.htm#TFW

LCT Landing craft tank. http://www.perthmilitarymodelling.co.../lcm3/lcm3.htm

God sommer!
    Last edited by Droid; 19 June 2009, 22:42.
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Blir nok litt kikking på andre modeller og de virkelige utgavene (av de enkle typene). Jeg har ikke klart å finne tegninger eller byggesett av landgangsfartøyer som er store nok til at de får om bord en 1:16 tank. De fleste jeg har funnet av (rc) modeller er ikke lengre enn 40-50 cm, og det blir jo alt for lite. Dette er første gang jeg bygger noe også, så jeg tror ikke jeg skal stille for store krav.

Hvis noen som leser her har litt peiling på båt så setter jeg stor pris på at dere går inn her og gir meg noen tips og råd. Trenger for øyeblikket tips til kjøp av propell, propellaksel med gjennomgang samt ror. Og hva jeg skal bruke av maling/lakk.
      Last edited by >Jonas<; 19 June 2009, 22:34.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

Endelig har det skjedd noe. Har fått en slik fortollingslapp, men det jeg lurer på da er om jeg bør fortolle den selv (hvis lokalt fortollongskontor er det samme som lokalt postkontor)? Ser at Posten tar 103 hvis varen har en verdi under 1000 kr og ikke er restriksjonsbelagt, og 207,- hvis prisen er over 1000. Så det jeg lurer litt på er hva de mener med varen her. Er det varen uten tysk moms og frakt? For så å legge på moms på prisen av varen og frakt uten tysk moms?
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

Se her så får du kanskje svar
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Men hva regner de som "verdien på varen"? Totalt kom det på 1249,- (136,61 EUR siden han trakk ifra 16% og ikke 19%) med frakt, hvorav varene uten tysk moms og frakt (med moms?) var 99,72 EUR. Siden varene uten frakt koster under 1000,- blir da fortollingsprisen 103,-? Og momsen blir da 25% i tillegg av 1249 (totalpris inklusiv moms på frakt)?

Men hvordan klarte du å få tanksen så tidlig som på en lørdag når du bestilte på tirsdag (eller var det mandag?), hvis man må påføre fødselsnummer som må sendes inn med fullmakt i tillegg til at man må legge ved kvitteringen før tanksen blir sendt fra tollageret?

Ellers har jeg i senere tid funnet ut at det hadde blitt billigere å kjøpe fra RC Command (1400,- inkl frakt med metallhjul og belter), thorberge på QXL (som hevdet at dette var samme som den fra RCTank) eller fra Mikronor (hvis dette også er den samme da).
            Last edited by >Jonas<; 28 June 2009, 22:31.

Comment

Når jeg bestiller fra Rctank.de så sender han meg en mail samme dag med en paypalregning uten tysk moms. Den betaler jeg med en gang. Samme dag går pakka i posten. Kommer så til mitt lokale postkontor, jeg får en hentelapp, går dit og betaler norsk moms. Ikkeno tollkontor osv. involvert.
              Paypal regningen var på 1186,- NOK.

De tanksene fra QXL og Micronor er uten metallgir. Har dårlig elektronikk osv.

RCcommand opplyser ikke hva slags elektronikk det er, såvidt jeg kan se.

Den du har har TX-18. Den med metall-belter fra rccommand har ikke alle hjul i metall, bare sprocketen. Med det er kanskje et godt kjøp?

Comment

Det du skriver i det første avsnittet gjorde jeg også, bare at jeg bestilte med malingskuler og ekstra olje så det ble 1249,-. Så du har ikke fått brev om at du må sende inn fullmakt på at de kan åpna pakka sammen med fødselsnummer og kvittering? Fortoller du selv på en måte da eller?

Jeg spørte thorberge på QXL og han svarte at det var med TX-18 og metallgirkasse, og at han skulle ha 850,-(?) for forsterket girkasse og metallbelter.

Comment

Så du har ikke fått brev om at du må sende inn fullmakt på at de kan åpna pakka sammen med fødselsnummer og kvittering? Fortoller du selv på en måte da eller?

Jeg spørte thorberge på QXL og han svarte at det var med TX-18 og metallgirkasse, og at han skulle ha 850,-(?) for forsterket girkasse og metallbelter.
                  Får ikke noe brev, bare hentelapp. Når jeg henter på posten, så tar de litt betalt for momsinnkrevingen, i tillegg til momsen.

Det var jo billig fra QXL. Men det er stor forskjell på kvaliteten på girkasser og metall-belter.

Comment

Okey, men hvordan vet de verdien på varen de skal regne momsen ut i fra da?

Angående metallbelter selger de dette også på Mikronor sammen med metalldrivhjul til 590,- (for Tiger og Snow Leopard ihvertfall). Jeg har litt vanskelig for å tro at det skal være så mange forskjellige produsenter til et såpass lite marked. Er du helt sikker på at det er forskjell? Jeg har sett belter fra tre forskjellige steder til tre forskjellige priser, og alle så da prikk like ut. Hvor ligger evnt. kvalitetsforskjellen?

Comment

Kjøpesummen minus tysk moms + frakt = verdigrunnlaget for norsk moms.

I open-pin eller closed-pin. Se her . Metallgir lages i mange kvaliteter. Som regel følger det med motorer. De er det også stor forskjell på.

Comment

Jo jo, men hvor står kjøpesummen som de beregner momsen ut ifra? Utenpå pakka?

Ser at NoBrainer skriver at de fra Mikronor og Torro er de samme. Men hvis de er open pin (slik jeg forstår det er det her to pinner mens på closed er det bare èn), hvor får man da belter med closed pin? De hos RCTank er kanskje closed pin? Da er det jo i så fall mye billigere med open pin og evnt kjøpe fra Mikronor (hvis de kan skaffe til Bulldogen) eller RC Command. Blir jo fort det dobbelte hvis man i tillegg må ha idler- og kjørehjul hos RCTank.
                        Last edited by >Jonas<; 29 June 2009, 01:18.

Comment

Open pin her Selvom disse er i plastikk, så illustrerer det at man tydelig ser metallstiftene. Closed pin her Det er lett å forstå kvalitetsforskjellen.

Comment

Jo jo, men hvor står kjøpesummen som de beregner momsen ut ifra? Utenpå pakka?
                            JA! I en plastlomme på pakka ligger kopi av fakturaen.

Comment

Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg må sende inn kvittering, med mindre de tar stikkprøver.
                              _04 LEGG VED KVITTERING ELLER FAKTURA SOM VISER SENDINGENS INNHOLD OG VERDI.
                              Jeg misset dog en setning på arket så jeg nå. Har man en gang i tiden levert fullmakt for åpning av sendinger og blitt registrert med navn og fødselsnummer i Postens kunderegister gjelder fullmakten til den skriftlig sies opp. Da har vel du sikkert skrivi under på en fullmakt en gang, så derfor får ikke du flere slike. Da anser jeg det som oppklart.

Comment

a har vel du sikkert skrivi under på en fullmakt en gang, så derfor får ikke du flere slike. Da anser jeg det som oppklart.
                                Jeg har aldri skrevet under på en sånn fullmakt.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X