Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpte det der serru... for det første så mangler "hardware" (spes. skruer), så det måtte endel modding til for å få festet dem... Det største problemet er imidlertid at de er for korte. Selv "hop up" CRP dempere back in the day var små greier sammenlignet med dagens... Du får også problemer når du skal feste dem i hub'en... de kommer i veien for felgen når du svinger...

    Men jeg fant etter mye fintenking ut en kul patent, bilder kommer når det er ferdig :wink:
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • Hadde tenkt til å kjøpe et slikt sett selv. Tror du Tamiya touring dempere vil fungere?

      De selger også rustfritt skrue sett for 6 dollar.
      Ole Morten Røed ('80)

      Comment


      • Lengden er kanskje ok, men de vil ha for stor diameter, og det blir ikke plass for felgen. Min løsning er å snu øvre "bærearm" - den er av sort plast, og på motsatt side er det et "øre". Bôr et hull der, og du har et perfekt sted å feste demperne!
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • Tror ikke jeg har forstått dette med retroklassen.....Er det biler fra 80-90 eller er det biler fra 90+re-lease dere bruker.

          Er det noen løp og sånn også???
          Mine biler: http://i256.photobucket.com/albums/h...2/IMG_3634.jpg
          + div. som wild one, selv bygd scalebil/crawler++
          http://www.norcc.com/forum/index.php http://rcdcn.no/

          Comment


          • Les i tråden så vil du få svar på dine spørsmål!
            Team Smallsize

            Comment


            • Heisann dere!

              Jeg har en del vintage Tamiya biler.....

              Hornet-mangler et par deler.
              Celica Gr.B med limt bærearm bak så denne vil jeg la stå i hylla...
              Lunchbox i deler-venter på oppbygging
              Re.re Lunchbox
              Midnigth Pumpkin-hyllebil
              King Blackfoot.

              Jeg regner med at jeg stiller opp på et løp eller to i år.
              Av bilene kommer jeg nok til å kjøre med Hornet'n, re-re Lunchbox eller King Blackfoot hvis jeg får lov:wink:

              Mest sannsynlig blir det Technigold på meg i BF og sport tuned i Hornet:mrgreen:

              Ellers hvis ikke nevt så er det jeg og Lars (Larbut) som er ildskjelene bak Tamiyatreffet på Tamiyaclubben.......


              Richard
              Masse Tamiya...... DX3.0
              http://www.norcc.com/

              Comment


              • Det høres bra ut!

                Hadde vært morsomt å prøve å kjøre en Wild Willy rundt banen... men det tror jeg hadde blitt j... vanskelig! :mrgreen:
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Originally posted by morti92 View Post
                  Tror ikke jeg har forstått dette med retroklassen.....Er det biler fra 80-90 eller er det biler fra 90+re-lease dere bruker.
                  Er det noen løp og sånn også???
                  Det er vel stort sett snakk om biler fra før 1990 og biler fra før 1990 som er blitt gitt ut på nytt. Spør SHY hvis du lurer på noe. Det virker som han er primus motor i denne tråden. Og de prøver å kombinere løp med 1:10OR NM rundene.


                  Så betyr det at det blir retroløp på Hverven den 31.05.2008 - 01.06.2008?


                  Hadde også vært artig om det ble et Tamiya treff i osloregionen til sommeren.
                  Ole Morten Røed ('80)

                  Comment


                  • Originally posted by Ole Morten View Post
                    Det er vel stort sett snakk om biler fra før 1990 og biler fra før 1990 som er blitt gitt ut på nytt. Spør SHY hvis du lurer på noe. Det virker som han er primus motor i denne tråden. Og de prøver å kombinere løp med 1:10OR NM rundene.


                    Så betyr det at det blir retroløp på Hverven den 31.05.2008 - 01.06.2008?


                    Hadde også vært artig om det ble et Tamiya treff i osloregionen til sommeren.
                    Takk, takk....gleder meg til løp.
                    Mine biler: http://i256.photobucket.com/albums/h...2/IMG_3634.jpg
                    + div. som wild one, selv bygd scalebil/crawler++
                    http://www.norcc.com/forum/index.php http://rcdcn.no/

                    Comment


                    • Må spørre.. kan hende jeg ikke har fått lest alle postene... men hva er poenget med en retroklasse der alle bilene moderniseres med biter fra dagens biler, istedefor å tune med tidsriktige deler? Noe jeg har gått glipp av?
                      Tamiya - enough said..

                      Comment


                      • Svein, smaken er som baken. Selv har jeg lyst til å oppgradere litt mht. dekk og sånn, bare for å se hvor mye som skiller kun mht. chassisets konstruksjon. Andre vil sikkert heller ha alt 100% originalt. Andre igjen med åpning for upgrade parts fra gamle dager. (Det er allerede diskutert mye om dette før i tråden)

                        Og som tidligere nevnt så er dette mest av alt en "sosial happening". Mer et "treff" enn et "løp". Mest sannsynlig vil det knapt bli nok biler til å kjøre ett heat. Så jeg tror ikke du skal "bekymre" deg for mye mht. regelverk. Det viktigste her er å komme i gang, at vi treffes, titter på hverandres klenondier, og greier å kjøre dem rundt banen. Om noen kommer med en 100% original Schumacher CAT eller RC10 vil de uansett fullstendig parkere en Frog, Hotshot osv. Her handler det mer om sjarm og kjøreglede :mrgreen:

                        Og skal vi komme i gang, så må vi starte med et enkelt regelverk. Som nevnt tidligere: om dette blir en stor hit, kan vi heller ha en "original" klasse og en "modifisert/fri" klasse. I 2008 må vi først ha en salig blanding!

                        Kommer det også noen med biler nyere enn 1990 - så skal de ikke måtte snu i pit'en. Alle får være med å ha det gøy her! Vil du ha "blodig alvor" er det 2WD el. 4WD NM-runde du skal delta i :mrgreen:

                        NB! Det er fullt lovlig å stille i selve NM-rundene OGSÅ med din retro-bil! Så får du kjørt dobbelt så mye, og klubbene får mer kroner i kassa...
                        Last edited by SHY; 5 February 2008, 14:31.
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment


                        • Så jeg vil kanskje få stille med en bil som RC10 med "gold chassie"?
                          Da er det faktisk høy sansylighet for at jeg dukker opp ja..
                          Tamiya - enough said..

                          Comment


                          • Jajaja! Den er det bare å stille med! Har en slik selv, pluss en CAT. Men jeg har lyst til å prøve å få skikk på de virkelig "håpløse" klassikerne :mrgreen: Har seffer'n med deltilgang å gjøre også. Disse re-releasene er veldig rimelige, og er kurante å få deler til!

                            Setter du på nye dekk på RC10'en har du nok en vinnerbil i retro-klassen! :mrgreen: Men ikke overdriv mht. motor - leste at gutta i UK smelta drivverket på én pakke...

                            En liter teaser fra "Prosjekt Frog":
                            Attached Files
                            Last edited by SHY; 5 February 2008, 16:54.
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • Har en BigWig inne til rep for en kamerat av meg.
                              Han kjører ikke med den i det hele tatt, så kanskje jeg kan få snik prøvd denne på bane:mrgreen:

                              Dark inpact felger og dekk på denne bør velgjøre susen:grin::mrgreen:

                              BTW:Kan man kjøre med 8.4V pakke??
                              BigWiggen har jo plass til det......
                              Masse Tamiya...... DX3.0
                              http://www.norcc.com/

                              Comment


                              • 12 volts bilbatteri om du vil! Her er det uante muligheter! :mrgreen:

                                (LiPo er tillatt om du ikke har lest hele tråden)

                                "Alle" norske gutter har en gammel Tamiya liggende i kjeller'n - kjenner du noen - be dem bli med!
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X