Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    retro

    Tror jeg må kjøpe en Frog igjen nå gitt,kjørte Frog i NM i 1985 en grom bil det
    Roger Berntsen 1969 Mod
    Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
    Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

    Comment


    • #47
      Cool!

      Vet det er noen hos dere som kjøpte Tamiya TRF501X i år, synd de ikke ble med og kjørte NM-runden på Bukta! Håper dere stiller mannsterke neste år!

      Hvordan går det med buggybanen forresten?
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #48
        Se den vektfordelingen, er jo helt rått
        Den som hadde kommet idag med tanken om å sette en stickpack på tverrs rett foran bakhjulene hadde vel blitt henrettet med øks. fartsregulatoren her holdt ca 5 pakker, hvis du holdt den lengre uten å svi den fast vil jeg gjerne gratulere




        Originally posted by WildTriaL View Post
        Noen som sa KingCab



        Kan jeg stille med Mountaineer'en?????

        Dere kan faktisk lese om at det allerede er et Tamiyaclub Norway meeting på trappene
        på Tamiyaclub.com

        Her:

        Caprinut and myself here in Norway are thinking of having a TamiyaClub Norway meet... It would be a nice way of putting faces to the names, and also to check out the Tamiya community in Norway.[p] There are no plans for the moment, except that we have checked out the RC track in Skien (Grenland R...


        Kansje man skulle kombinere???
        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
        TRF-415MSXX
        DEX410

        Comment


        • #49
          En kompis av meg hadde Gresshoppa tidlig på 80-tallet, han ga helt opp svidde mekaniske regulatorer... og monterte ganske enkelt en microsvitsj... full gass eller ingenting... I tillegg ble 540'n timet, hjalp betraktelig! :razz:
          Life's too short to go slow! www.ymr.no

          Besøk mitt showroom

          Comment


          • #50
            Har Gresshoppa mi enda, men med ødelagte støtdemperfester bak hvis jeg husker riktig. Skal vel også ha en 540 technic gold liggende som jeg brukte i den. Får vel kanskje ta en titt på den da
            Xray T2 009, Shepherd, Team C TC02, Futaba
            www.adamsracing.co.uk
            sigpic

            Comment


            • #51
              Husker at jeg og broren til Rune Karlsen, Ove, kjørte horneten hans i gata. Var stor stas det, helt til godeste Rune fant det lurt å legge en sladd under en lastebil i fart, var ikke stort igjen av den horneten vil jeg tro.
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • #52
                Da er Tamiya-klubben invitert!

                Caprinut and myself here in Norway are thinking of having a TamiyaClub Norway meet... It would be a nice way of putting faces to the names, and also to check out the Tamiya community in Norway.[p] There are no plans for the moment, except that we have checked out the RC track in Skien (Grenland R...
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • #53
                  Dette ser jo veldig bra ut
                  Jeg er en av initiativtakerene til TamiyaClub Norway treffet som er under planlegging på Tamiyaclub.com, men jeg har ikke noe imot at vi legger dette inn under NM rundene. Det er jo bare kult å få det inn i en større sammenheng !

                  Selv er jeg en Die Hard original entusiast, så jeg vil gjerne ha klassen så "original" som mulig, men jeg stiller opp uansett, og ikke for å vinne

                  Kan vi får til litt "utstilling" samt "kjøp/salg" samtidig kunne dette bli helt topp. Jeg kan nok fylle bilen med en del Shelf Queens, samt skru sammen noe som kan kjøres med, og ihvertfall stille i Oslo.

                  Hvis dere trenger en "link" inn mot oss TamiyaClub medlemmer i Norge kan jeg godt hjelpe til.

                  -Lars

                  sigpic

                  Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

                  Comment


                  • #54
                    Flott, dette blir bra!

                    Tror nok det blir litt delt... Selv har jeg en ubrukt Holiday Buggy, den kostet meg så mye å få tak i, så den har jeg ikke hjerte til å kjøre med. Men når disse rereleasene er så billige, er det jo bare å gi gass! :mrgreen:

                    Ser helt det poenget med at de skal være autentiske. Samtidig synes jeg personlig det hadde vært veldig gøy å se f.eks. hvor mye bak en HotShot ville være med dagens minipin-dekk...

                    Det viktigste uansett med dette vil være å samles og ha det gøy! Vi er et land med få innbyggere, så det vil antakelig ikke bli noe voldsomt oppmøte uansett. Skulle vi derimot greie å få størrelse på dette etterhvert, er det klart at man kunne ha delt inn i forskjellige kategorier. Gitt tilleggspoeng for helt originale biler osv.

                    Her er det bare fantasien som setter begrensning for hva vi kan få til!

                    Er helt vanvittig hvor mange nordmenn som har et "tidligere forhold" til en Tamiya buggy... sitter med noen kompiser og har guttekveld med øl & Xbox... en av gutta har aldri fortalt at han har drevet med RC... men tror du ikke han viste seg å ha liggende både en Hornet og en Boomerang...

                    Greier vi å få dette til å bli en "snakkis" som ikke koster så mye, tror jeg vi kan om vi spiller kortene riktig få ganske mange til å møte opp med det de har liggende. Evt. kjøpe en billig rerelease av det de hadde en gang i tiden...
                    Last edited by SHY; 6 October 2007, 22:06.
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • #55
                      Lars, hvor mange medlemmer er dere i TC Norge?

                      Hvor mange tror du realistisk vil møte opp på et treff i Oslo?

                      Finnes det noen andre "samleklubber" for RC-bil i Norge? (for Kyosho etc)

                      Er det generelt noen i deres miljø som er interessert i å kjøre med bilene, eller er det hovedsaklig for samling og utstilling?

                      Har det vært noe snakk om å blåse liv i "Tamiya Cup" igjen, som vi hadde på 80-tallet? (vet Kyosho har hatt noe lignende for Pure Ten for ikke så mange år siden)

                      Har dere noe samarbeid med Tamiya importøren i Norge? (Lyche?)
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #56
                        Hei!
                        Forstår jeg det rett at det blir retroklasse her i Bergen? Da er jeg med! Har en 6-7 vintage runnere (ranger, fox, wild willy, monster beetle, sabre, hornet, grasshopper, holiday buggy) som hadde vært digg å kjøre sammen med andre nostalgia/rc interesserte. Hvor melder man seg på? Har også flere vintage biler til salgs (på finn) dersom noen skulle behøve.

                        Jeg er også med i Oslo tror jeg.
                        Mvh
                        Fritjof Øvrebø

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by fritjofarnold View Post
                          Hei!
                          Forstår jeg det rett at det blir retroklasse her i Bergen? Da er jeg med! Har en 6-7 vintage runnere (ranger, fox, wild willy, monster beetle, sabre, hornet, grasshopper, holiday buggy) som hadde vært digg å kjøre sammen med andre nostalgia/rc interesserte. Hvor melder man seg på? Har også flere vintage biler til salgs (på finn) dersom noen skulle behøve.

                          Jeg er også med i Oslo tror jeg.

                          påmelding kommer på www.bombk.com
                          løpet kommer til å gå i Arenum messesenter.
                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by SHY View Post
                            Lars, hvor mange medlemmer er dere i TC Norge?

                            Hvor mange tror du realistisk vil møte opp på et treff i Oslo?
                            Hvis vi teller rubbel og bit tipper jeg vi er mellom 20 og 30 i Norge som sokner til TamiyaClub.com. Jeg har prøvd å samle de norske i en gruppe på Tamiyaclub.com, men nordmenn er jo litt trege til slikt... Vi er med andre ord ikke en organisert gruppe i TC Norge (enda...) Jeg vil tro at ca 10 stk TamiyaClub medlemmer i Norge vil kunne møte til en helg.
                            TamiyaClub medlemmer som leser dette kan melde seg inn i TamiyaClub Norway på denne linken: http://www.tamiyaclub.com/sig_member.asp?id=100

                            Originally posted by SHY View Post
                            Finnes det noen andre "samleklubber" for RC-bil i Norge? (for Kyosho etc)
                            Det gjør det helt sikkert, men jeg kjenner ikke til noen. Det er sikkert noen andre som vet mer om dette enn jeg

                            Originally posted by SHY View Post
                            Er det generelt noen i deres miljø som er interessert i å kjøre med bilene, eller er det hovedsaklig for samling og utstilling?
                            Joda det kjøres med bilene. De fleste av oss er nok i hovedsak samlere av "hyllebiler" men vi sørger stort sett for å ha noe å kjøre med også Når vi får en slik invitasjon er jeg sikker på at mange vil bygge sammen noen biler for å kjøre (jeg vil ihvertfall!)

                            Originally posted by SHY View Post
                            Har det vært noe snakk om å blåse liv i "Tamiya Cup" igjen, som vi hadde på 80-tallet? (vet Kyosho har hatt noe lignende for Pure Ten for ikke så mange år siden)

                            Har dere noe samarbeid med Tamiya importøren i Norge? (Lyche?)
                            Jeg har ikke vært involvert hverken i Tamiya Cup tanker eller mot importøren. Vi er ikke en godt organisert gjeng, som du sikkert nå skjønner

                            sigpic

                            Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

                            Comment


                            • #59
                              Hele 16 "påmeldte" så langt!



                              Lukter snart to fulle heat dette her! :mrgreen:

                              @Lars: Takk for svar! Da er det jo bare å "get organized"!

                              Jeg tror dere har et enormt potensiale mht. medlemmer, om dere bare greier å nå ut til alle som har eller har hatt en Tamiya-bil. Om dere legger litt jobb i markedsføring gjennom hobbybutikker og media i god tid før dette treffet tror jeg dette kan bli veldig bra! Dere burde kunne rekruttere ganske mange nye tror jeg...

                              Dere må også gjerne prøve å få svensker, dansker +++ til å komme også!

                              Mht. at dere er ganske få hadde det vært gull om det fantes en forening for Kyosho etc. også... noen som vet noe om dette?

                              Gutta på Small Size har vel samlet et par hundre Tamiya-modeller? De burde være interessert... Vet butikken også har endel vintage modeller på bakrommet som absolutt hadde fortjent synlig plass i glassmonter i butikken!

                              Veldig bra webside du har laget!

                              Teknisk spørsmål: er disse rerelease kitene fullt kulelagret? Og hvor få turn tåler de medfølgende regulatorene?
                              Last edited by SHY; 7 October 2007, 17:57.
                              Life's too short to go slow! www.ymr.no

                              Besøk mitt showroom

                              Comment


                              • #60
                                Jøss, masse interesse for dette jo Vært i Hemsedal i et par dager, og når jeg kommer tilbake er det masse nye svar her... Det er bra!

                                Når det gjelder det med klasser, så synes jeg man må holde seg innenfor grensene så mye som mulig, så det blir litt "flyt" i klassen, og ikke for mange forskjellig type biler. Det forslaget med en kaos klasse i tillegg tror jeg hadde gjort susen, da kan hvem som helst ta fram en eller annen gammel bil og dra å kjøre.
                                I og med at disse re-release bilene er såpass billig, er det uansett ikke så vanskelig å få tak i f.eks. en "The Frog".

                                Håper dette blir noa av altså, jeg blir ihvertfal med (Ja, har svart på den voten :mrgreen
                                # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X