Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts



  • Folkens, dette MÅ dere se på!!!

    @Simen: Wowsers! Meeeeeget imponrende! Må nesten kunne kalles kunst!!!
    Last edited by SHY; 14 November 2007, 10:34.
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • Originally posted by sabben View Post
      Har du fire Sand Scorchere Simen? Wow! Og alle ny i eske! Imponert!
      Nei, jeg har kun en NIB - men jeg har 10-12 Sand Scorchere/Rough Ridere, og en del SS esker som jeg la ved siden av bildet NIB kit'et. Jeg samler også på eskene til bilene i samlingen min, har fått tak i alle bortsett fra Hilux kit esken...
      ...

      Comment


      • Originally posted by simensays View Post
        Nei, jeg har kun en NIB - men jeg har 10-12 Sand Scorchere/Rough Ridere, og en del SS esker som jeg la ved siden av bildet NIB kit'et. Jeg samler også på eskene til bilene i samlingen min, har fått tak i alle bortsett fra Hilux kit esken...
        Aha! Men uansett, er fortsatt imponert over samlingen din
        Team Smallsize

        Comment


        • Originally posted by simensays View Post
          Hadde kjøpt begge uten å blunke jeg, men synes det er kult at andre har interesse av disse gamle bilene, så vel fortjent!
          Jeg har en NIB Sand Scorcher og en NIB Wild Willy (den orginale), så jeg er fornøyd, men NIB kits gir meg veldig lite egentlig. Jeg liker å restaurere dem, og har ikke samvittighet til å bygge et NIB kit.

          Har lagt ut noen bilder av prosjektene mine her fra tid til annen, men har såpass lite tid til å jobbe med dem at det blir en stund mellom hver gang. Ca halvpartene av bilene mine ligger på showroom'et mitt på tamiyaclub.com

          du vil sikkert ikke høre at jostein faktisk har bygget den også, galskap......


          en annen ting, sjekk denne videoen, herlig kommentator.
          flott å kjøre i vann

          This is a trip down memory lane, my very first 4x4 was a Tamiya Hilux. Great engineering for it's day and the Holy Grail of Tamiya RC toys today.
          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
          TRF-415MSXX
          DEX410

          Comment


          • MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

            Comment


            • hva skal de to siste postene bety?? det er TAMTECH biler, vit hva du linker til gutt.
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • Har brukt mesteparten av helgen til å restaurere en Fox,
                gleder meg til å prøve den, men det gjenstår en del detaljer
                så det blir nok ikke no kjøring på en stund enda.

                Er det noe enighet om hvilke motorer som blir lovlig?
                Forslaget mitt er 27turn eller høyere i 2wd,
                og 19turn/10,5Bl. i 4wd.
                Frank Lyder Clementz Kodal RC
                HARM SX-3, og masse annet...
                www.tktrading.no
                www.radiostyrt.no

                Comment


                • Max. 19 turn i begge klasser. B/L ikke tillatt, det er ikke retro! :mrgreen:
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • Tamiya relanserer Fire Dragon i 2008 så da er det en bil til å velge blandt for de som vil kjøre retroklassen.

                    http://www.tamiyablog.com/ og http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=78 (orginalen)
                    Ole Morten Røed ('80)

                    Comment


                    • Noen flere som har retro-prosjekter på gang?

                      For min del er en re-release Hotshot nesten klar, bare lakkering som mangler. Den er blitt breddet, har fått en 19T, LiPo, og "ordentlige" dekk og felger.

                      For 2WD blir det en moddet Fast Attack Vehicle... den blir grom :mrgreen:
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • Originally posted by SHY View Post
                        Den er blitt breddet, har fått en 19T, LiPo......
                        Ble det ikke sagt at LiPo ikke skulle være tillatt da dette ikke var "retro"? Eller gikk dere tilbake på dette?
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • Nei, LiPo har vi hele tiden sagt at skal være lov. Men børsteløst er ikke tillatt, det er for å holde kostnadene nede. Og for å ikke kjøre i filler drivverket. Om 1-2 år vil nok de alle fleste kun bruke LiPo, det er fremtiden. Og det er fint å begynne å bruke dette i retro allerede i år (ikke lov i NC og NM-regi enda). Billig, holdbare, veldig lang kjøretid og god punch. Jeg tipper vi kjører min. 10 minutters heat om 2-3 sesonger. Kjør for all del med NiCad eller NiMH om du vil!

                          NB! NiMH cellene er større enn de gamle NiCad cellene var, så du vil oppleve problemer med å få plass i mange gamle biler. LiPo er det derimot bare å putte rett inn!

                          Som vi har snakket om før, så er det viktigste uansett å få dette i gang først. Om det blir en stor suksess får vi heller dele inn igjen i "original" og "moddet" :mrgreen:

                          Men foreløpig:
                          -LiPo tillatt
                          -maks. 19 turn for 4WD
                          -maks 540 el. Tamiya Sport Tuned for 2WD
                          -kun børstesystemer

                          Har greid å få tak i en Futaba "Brown Box" radio! :mrgreen:


                          Det blir stas å prøve! :mrgreen:
                          Last edited by SHY; 3 January 2008, 12:54.
                          Life's too short to go slow! www.ymr.no

                          Besøk mitt showroom

                          Comment


                          • Hva ga du for den da?
                            MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                            Comment


                            • 80 dollar + frakt
                              Life's too short to go slow! www.ymr.no

                              Besøk mitt showroom

                              Comment


                              • HVA?! ga du 80 dollar for den stygge saken der?

                                Neida!:grin: Bare tuller
                                MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X