ehem.... enn hvis alle hadde kjørt med stikkeradio i tillegg..hehe... kanskje jeg skal på loftet en tur??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Skal vi lage en "retroklasse"?
Collapse
X
-
Burde være ekstrapoeng for å kjøre med gammel radio! :mrgreen:
Comment
-
Heter ikke Futaba "Brown Box"
Ser at du har fått tak i det som var min aller første rattradio, kjøpt i Hong Kong av fattern i 1981. Veldig mange brukte denne, som ble kalt "Jern Futaba" blant gutta den gangen. Ikke futaba "Brown Box" - bare så du veit det........
Erik Arntzen - bitter - tidligere rc bil sjåfør, 1966, Gjerdrum, Denver TV, Sanyo stereoanlegg, Husquerna gressklipper, Honda snøfreser, Michelin vinterdekk (u.pigg), 3 barn, 1 kone, favorittfarge blå, favorittmat: taco, favoritt drikk juice, ring meg for mer opplysninger.
Comment
-
Det heter det på utenlandsk :mrgreen:
Men skal få med "Jern Futaba" i Modellbilens Historie!
Übercool signatur! :mrgreen:
Comment
-
Har dere nå gått bort fra 19t i alle klassene siden du skriver 540/Sport-Tuned i 2WD?
Høres egentlig veldig bra ut med maks Sport-Tuned i 2WD.
Hvor lange heat er det planlagt?
Tenger noen nye stickpacks og det hadde passet bra om det holdt med noen Sanyo 2400mAh NiCd pakker i 2WD klassen.Last edited by Ole Morten; 4 January 2008, 13:45.Ole Morten Røed ('80)
Comment
-
I utgangspunktet blir det vel 5 minutter som for de vanlige klassene. Uansett vil nok 2400 pakker holde fint i 2WD
Comment
-
Utrolig bra at noen drar igang dette!!!
Er reglene for motor fastsatt nå? Hadde tenkt å foreslå at man måtte kjøre vintage motor også.. Men det er jo ikke akkurat gøy å brenne en gammel Technigold pga lipo...
Alternativt kan man jo stille med turn som tilsvarer det beste fram til 90. Black og Technigold var jo gromsaker den gang. Dagens Tamiya Super Stock (23turn) er jo sånn cirka på høyde med de grommeste motorene fra den tiden. Hva med å sette grensen på 23 turn ?? Mer enn nok fres i en Super Stock til å fly en buggy godt over hoppene.
/Tim
Comment
-
Vi har diskutert dette i mange uker nå, og nå må vi prøve å komme i gang med det vi har blitt enige om. Så får vi heller justere på reglene etterhvert om det ikke funker bra nok. Så da blir det nå:
-Max. 19 turn for 4WD
-Max. 540 el. Tamiya Sport Tuned for 2WD
Den største utfordringen blir å få folk til å faktisk stille opp når det blir løp i sommer. Uansett hva du kommer med skal du nok få kjøre - dette er ment som en FUN klasse! :mrgreen: Rundetider og resultater er ikke førsteprioritet her... De fleste vil ha nok utfordring med å få utstyret til å fungere, få tak i deler osv. Utstilling i pit blir også et viktig element.
Comment
-
Originally posted by SHY View PostNei, LiPo har vi hele tiden sagt at skal være lov. Men børsteløst er ikke tillatt, det er for å holde kostnadene nede. Og for å ikke kjøre i filler drivverket. Om 1-2 år vil nok de alle fleste kun bruke LiPo, det er fremtiden. Og det er fint å begynne å bruke dette i retro allerede i år (ikke lov i NC og NM-regi enda). Billig, holdbare, veldig lang kjøretid og god punch. Jeg tipper vi kjører min. 10 minutters heat om 2-3 sesonger. Kjør for all del med NiCad eller NiMH om du vil!
NB! NiMH cellene er større enn de gamle NiCad cellene var, så du vil oppleve problemer med å få plass i mange gamle biler. LiPo er det derimot bare å putte rett inn!
Som vi har snakket om før, så er det viktigste uansett å få dette i gang først. Om det blir en stor suksess får vi heller dele inn igjen i "original" og "moddet" :mrgreen:
Men foreløpig:
-LiPo tillatt
-maks. 19 turn for 4WD
-maks 540 el. Tamiya Sport Tuned for 2WD
-kun børstesystemer
Har greid å få tak i en Futaba "Brown Box" radio! :mrgreen:
Det blir stas å prøve! :mrgreen:
Jeg har også en sånn, ga 50 kr. sammen med en litt eldre tamiya bilMine biler: http://i256.photobucket.com/albums/h...2/IMG_3634.jpg
+ div. som wild one, selv bygd scalebil/crawler++
http://www.norcc.com/forum/index.php http://rcdcn.no/
Comment
-
Du vet, gleden er proporsjonalt større jo mer du betaler for det :mrgreen:
Comment
-
Sweeeet! :mrgreen:
I verste fall gjør man som vi gjorde på 80-tallet... kjører inn 540'en i rødsprit eller vann... pluss retter ut ørene som holder baklokket, dremler av litt, timer, og bøyer tilbake :wink: ... Husker Grasshopper'n til en kompis når vi gjorde dette - bakhjula ble til rene streken når man holdt den i været, samt holdt igjen det ene hjulet :mrgreen: (diffen gjør at det andre går raskere)...
Comment
-
Noen som har et bakre dempertårn til Schumacher Cougar 2? Mangler det, så er jeg klar.
Kan skjære det ut selv om noen kunne tatt seg tid til å lage meg en sjablong av sitt
Og hvilke dekk bruker fungere på 2WD?Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Status "runners"
Har brukt endel tid på å prøve å "modernisere" en F.A.V. - men det har jeg lagt på is... det er nærmest umulig å få plass til dempere i kombinasjon med moderne felger/dekk bak... Må evt. en omfattende mod. til for å gjøre den bredere... og da blir det masse styr mht. drivaksler osv...
Så det blir i første omgang en Hotshot og en Frog på meg. Til Hotshot'en har jeg fått på plass kulelager, samt ekstra brede hex'er for å få satt på moderne felger/dekk. Til Frog'en har jeg fått tak i kulelager, Tamiya hopup universalaksler bak (à la CVD), samt Tamiya hopup spacers - og da gikk det fint å få på moderne dekk og felger, samt et par gode Ass bakdempere! :mrgreen: Foran må jeg lage et custom dempertårn for å få på coil-overs. En 540 sport tuned er det akkurat plass til med nye felger/dekk, men det er helt på håret! Man må legge loddeørene helt flatt inntil baklokket for at dekket ikke skal subbe...
BAR Honda lakkering og noen custom, sorte felger så blir detta bra tror jeg! (Koker dem i kasserolle med fargestoff)
Ellers legger man merke til at disse klenodiene er ALT for smale sammenlignet med dagens biler! (har prøvd å bredde dem alt jeg kan) Ser også at 2WD'ene har "inline" styrespindler... ikke rart de var/er(?) veldig vanskelige å kontrollere! :mrgreen: Fjæringsveien blir også veldig kort grunnet de korte bærearmene. Og bump-steeren på Hotshot'en - borti natta!!! Enda sier de at de har levert med en ny hub foran som skal redusere problemet...
Har også blitt litt Dirt-Burners stæsj! De lagde übercoole ting! Spes. disse alu-vingene!
Noen som vet om noen gode modde-sider?Last edited by SHY; 4 February 2008, 14:23.
Comment
-
Originally posted by SHY View PostSå Foran må jeg lage et custom dempertårn for å få på coil-overs.
Ole Morten Røed ('80)
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment