Announcement
Collapse
No announcement yet.
Skal vi lage en "retroklasse"?
Collapse
X
-
-
Schumacher Cougar 2, er den gammel nok for retro klassen?Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
-
Mulig jeg dukker opp på løp i Grenland til neste år da...Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Da ses vi der! Skal flise forbi deg i en "TRF Frog"!
Comment
-
Har startet med å plukke ned en Kyosho Tomahawk.Litt usikker på om jeg vil bruke den siden det virker som det kan bli veldig vanskelig å få kulelager i girkassen.
Edit: Ville vært kult å gi den en full overhaling slik som denne Tomahawken: http://www93.sakura.ne.jp/~time-tunn...custom-01.html
Og en annen ting er det noen som vet hvordan de orginale røde alu demperne til Kyosho er å bruke? Tror jeg leste et sted at de ikke var så gode, men hvis noen her har hatt noen erfaringer med dem så hadde det vært kjekt å høre.Last edited by Ole Morten; 31 October 2007, 11:31.Ole Morten Røed ('80)
Comment
-
For min del har jeg tenkt å "todele" dette:
-ha noen biler som er 100% originale, og helst da "virgin". De blir "shelf queens".
-modde noen biler opp til dagens standard: Fullt kulelagret, få på moderne felger og dekk, få på moderne dempere, gjerne også jukse og bytte ut girkassa (innmaten) til moderne kulediff... (kjekt å ha en kompis med dreiebenk...)
Hvorfor er det vanskelig å få tak i kulelager? Er det ikke std. industristørrelse?
Comment
-
Nå er jeg ikke helt sikker på hva som kalles vanlig industri størrelse, men spur drevet ligger på en ganske bredt metall lager. Mulig det går ann å bruke et par små kulelager i stedet. Utgående fra diffrensialen har jeg ikke fått studert helt nøye, men det virker som de kun bruker en tynn metall eller plast foring.
Uansett så har jeg nok av biler som kan stille i en retro klasse så det har ingen betyding for evt. deltagelse til våren.
Edit: Når det gjelder kjøring på bukta planlegger dere da å bruke wall of death og evt. det nye partiet dere skal lage? Hadde vært kult selv om jeg ikke ville kjørt en Tamiya bil med hardplast karosseri opp den veggen.Last edited by Ole Morten; 31 October 2007, 12:02.Ole Morten Røed ('80)
Comment
-
Bare ta det ut og mål det, evt. ta det med til en spesialforretning...
Veggen er enkel å kjøre, ikke noe problem! Ser mer spektakulær ut enn den er!
Comment
-
Sjekk denne TRF'a Progressen!
Ser ut som dette kan være et bra tricks! Man bytter ut de originale outdrivene og spacer ut festene, for å rett og slett bredde bilen. Samt få "moderne" innfestinger!
Videre er det gode, moderne dempere.
Og så evt. modde girkassa... få inn en god kulediff!Last edited by SHY; 31 October 2007, 22:37.
Comment
-
Prøv http://www.tamiyaclub.com og www.ebay.com (det fine med ebay er at du kan ha søk som sjekker for deg hver dag)
Petter, tror du det blir NM-runde også hos dere i 2008 for 1:10 OR? Hadde vært gøy!
Lars, du har oversikten - kan du hjelpe meg litt her:
Comment
-
Tror vi har søkt på det meste jeg PetterRoger Berntsen 1969 Mod
Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit
Comment
-
Kjørte dere elektrobuggy i gamle dager (80-tallet)?
Fant dere ut noe om den Solberg/TamiyaCup videoen?
Petter, kom ut og kjør hos oss på torsdagskveldene da vel! Vi har flomlys!
(trenger dere noen i Spydeberg også er det forresten bare å si ifra, vi har masse ekstra, helt gratis)
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment