Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts



  • 30 stykker har svart at de ønsker å stille i retroklassen - kom igjen folkens, bli med! Dette er just 4 fun! :wink:
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • Schumacher Cougar 2, er den gammel nok for retro klassen?
      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

      Comment


      • Bring it on! :mrgreen:
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • Mulig jeg dukker opp på løp i Grenland til neste år da...
          Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
          “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

          Comment


          • Da ses vi der! Skal flise forbi deg i en "TRF Frog"!
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • Har startet med å plukke ned en Kyosho Tomahawk.Litt usikker på om jeg vil bruke den siden det virker som det kan bli veldig vanskelig å få kulelager i girkassen.

              Edit: Ville vært kult å gi den en full overhaling slik som denne Tomahawken: http://www93.sakura.ne.jp/~time-tunn...custom-01.html

              Og en annen ting er det noen som vet hvordan de orginale røde alu demperne til Kyosho er å bruke? Tror jeg leste et sted at de ikke var så gode, men hvis noen her har hatt noen erfaringer med dem så hadde det vært kjekt å høre.
              Last edited by Ole Morten; 31 October 2007, 11:31.
              Ole Morten Røed ('80)

              Comment


              • For min del har jeg tenkt å "todele" dette:

                -ha noen biler som er 100% originale, og helst da "virgin". De blir "shelf queens".

                -modde noen biler opp til dagens standard: Fullt kulelagret, få på moderne felger og dekk, få på moderne dempere, gjerne også jukse og bytte ut girkassa (innmaten) til moderne kulediff... (kjekt å ha en kompis med dreiebenk...)

                Hvorfor er det vanskelig å få tak i kulelager? Er det ikke std. industristørrelse?
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Nå er jeg ikke helt sikker på hva som kalles vanlig industri størrelse, men spur drevet ligger på en ganske bredt metall lager. Mulig det går ann å bruke et par små kulelager i stedet. Utgående fra diffrensialen har jeg ikke fått studert helt nøye, men det virker som de kun bruker en tynn metall eller plast foring.

                  Uansett så har jeg nok av biler som kan stille i en retro klasse så det har ingen betyding for evt. deltagelse til våren.

                  Edit: Når det gjelder kjøring på bukta planlegger dere da å bruke wall of death og evt. det nye partiet dere skal lage? Hadde vært kult selv om jeg ikke ville kjørt en Tamiya bil med hardplast karosseri opp den veggen.
                  Last edited by Ole Morten; 31 October 2007, 12:02.
                  Ole Morten Røed ('80)

                  Comment


                  • Bare ta det ut og mål det, evt. ta det med til en spesialforretning...

                    Veggen er enkel å kjøre, ikke noe problem! Ser mer spektakulær ut enn den er!
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • Sjekk denne TRF'a Progressen!







                      Ser ut som dette kan være et bra tricks! Man bytter ut de originale outdrivene og spacer ut festene, for å rett og slett bredde bilen. Samt få "moderne" innfestinger!

                      Videre er det gode, moderne dempere.

                      Og så evt. modde girkassa... få inn en god kulediff!
                      Last edited by SHY; 31 October 2007, 22:37.
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • Har en Schumacher Cougar jeg og. Noen som vet om noen steder det er mulig å få tak i deler til denne...?

                        Comment


                        • Prøv http://www.tamiyaclub.com og www.ebay.com (det fine med ebay er at du kan ha søk som sjekker for deg hver dag)

                          Petter, tror du det blir NM-runde også hos dere i 2008 for 1:10 OR? Hadde vært gøy!

                          Lars, du har oversikten - kan du hjelpe meg litt her:
                          Life's too short to go slow! www.ymr.no

                          Besøk mitt showroom

                          Comment


                          • Hadde vært moro med NM-runde i Spydeberg, men er ikke sikker på om det er søkt om det...

                            har en 501X og en B4 klare til bruk....

                            Comment


                            • Tror vi har søkt på det meste jeg Petter
                              Roger Berntsen 1969 Mod
                              Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                              Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                              Comment


                              • Kjørte dere elektrobuggy i gamle dager (80-tallet)?

                                Fant dere ut noe om den Solberg/TamiyaCup videoen?

                                Petter, kom ut og kjør hos oss på torsdagskveldene da vel! Vi har flomlys!
                                (trenger dere noen i Spydeberg også er det forresten bare å si ifra, vi har masse ekstra, helt gratis)
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X