Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kuuuuulltt

    Han som er speaker på løpet i videoen med petter,har i mange år nå vært fast speaker på
    NM i rallycross,bakkeløp,rally, og EM i rallycross.

    Han er kjempedyktig
    Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

    Comment


    • Hotshot 1850 kr!
      MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

      Comment


      • Som Tore Andre Flo ville ha sagt det: "Løyp og kjøyp!" :mrgreen:
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • helt enig!:razz::razz:
          MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

          Comment


          • Originally posted by SHY View Post
            Tips: om noen vil ha en ny-i-eske Holiday Buggy, så finnes dette hos en brukthandel i Årnes, ring 63907080 (tror han skal ha 350 kr for den)

            også kjøpte du den ikke?!!!

            Jeg har en liten samling av vintage Tamiyas, ca 50 biler bestående av orginale Wild Willyer, SRB serien (Sand Scorcher, Rough Rider, Ford XLT, samt Super Champen som dog ikke er en SRB) og 3spd serien (Hilux, Blazing Blazer, Bruiser og Mountaineer).

            Jeg mangler et par biler i samlingen min, nettopp Holiday Buggyen og Sand Roveren (samme chassis).

            Hva kan jeg si... god dang it!
            ...

            Comment


            • La ut denne tråden for en stund siden, vanligvis kjører jeg ikke bilene mine, men har bestemt meg for å bygge en bil som skal kjøres. Har jobbet litt mer med den siden disse bildene ble tatt, men er travel med mye annet, så det blir litt nå og da bare.

              (old post)
              har fiklet litt med et Sand Scorcher prosjekt de siste månedene. Dette skal bli en runner Sand Scorcher, jeg kjører vanligvis ikke noen av bilene mine og liker best å restaurere dem, men skitt au, må jo se hva de gamle greiene er gode for Riktignok, så er denne ganske lite orginal, men modifikasjonene er likevel gjort med tanke på å holde mekanikken relativt orginal, så det er motor (Sport Tuned), kulelager over alt, differensial (! - jepp, utropstegn, for dette er ikke orginalt og relativt mye vanskeligere å få tak i en selve bilen), stivere alu chassis etc, som er byttet ut av deler som hever kjøreegenskapene - ellers så er stort sett alt av kosmetiske deler custom built av bekjentskaper og meg selv.

              blir gøy å faktisk kjøre en av de gamle bilene jeg samler på...

              Det er en del jobb som gjenstår, bla lager jeg en full roll cage i 6mm alu rør som jeg har bøyd til og lodder/sveiser osv, samt en del detaljarbeid på interiør osv osv, jeg vil si jeg er 2/3 på vei til å få denne på veien, eller i sanden der den hører hjemme...


              hele prosjektet

              Superlative Conspiracy preview one

              Superlative Conspiracy preview two







              ...

              Comment


              • Originally posted by simensays View Post
                La ut denne tråden for en stund siden, vanligvis kjører jeg ikke bilene mine, men har bestemt meg for å bygge en bil som skal kjøres. Har jobbet litt mer med den siden disse bildene ble tatt, men er travel med mye annet, så det blir litt nå og da bare.

                (old post)
                har fiklet litt med et Sand Scorcher prosjekt de siste månedene. Dette skal bli en runner Sand Scorcher, jeg kjører vanligvis ikke noen av bilene mine og liker best å restaurere dem, men skitt au, må jo se hva de gamle greiene er gode for Riktignok, så er denne ganske lite orginal, men modifikasjonene er likevel gjort med tanke på å holde mekanikken relativt orginal, så det er motor (Sport Tuned), kulelager over alt, differensial (! - jepp, utropstegn, for dette er ikke orginalt og relativt mye vanskeligere å få tak i en selve bilen), stivere alu chassis etc, som er byttet ut av deler som hever kjøreegenskapene - ellers så er stort sett alt av kosmetiske deler custom built av bekjentskaper og meg selv.

                blir gøy å faktisk kjøre en av de gamle bilene jeg samler på...

                Det er en del jobb som gjenstår, bla lager jeg en full roll cage i 6mm alu rør som jeg har bøyd til og lodder/sveiser osv, samt en del detaljarbeid på interiør osv osv, jeg vil si jeg er 2/3 på vei til å få denne på veien, eller i sanden der den hører hjemme...


                hele prosjektet

                Superlative Conspiracy preview one

                Superlative Conspiracy preview two







                Nydelig stykke arbeid Simen! Snakket såvidt med deg på jobben(Smallsize) i sommer, moro og se resultatene av det du gjør også
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • Må det være elektro? Jeg kunne godt tenkt med en Kyosho "Burns", det var det hissigste de hadde i Norwegian Modellers katalogen da jeg var sneip. Hadde vært gøy å testet hvordan den egentlig var.
                  Hadde jeg fått den da ville jeg sikkert skydd rc som pesten nå
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • Originally posted by casevac View Post
                    Må det være elektro? Jeg kunne godt tenkt med en Kyosho "Burns", det var det hissigste de hadde i Norwegian Modellers katalogen da jeg var sneip. Hadde vært gøy å testet hvordan den egentlig var.
                    Hadde jeg fått den da ville jeg sikkert skydd rc som pesten nå
                    Tror ikke det! Den var faktisk ikke veldig ulik WC bilen, god å kjøre og god kvalitet. Men hadde du prøvd en av de første 4 Hjulstrekkerne med åpene
                    differ, da ville du visst hva hat var!
                    Pål Løvdal
                    www.Antrade.no , RC SENTERET, XRAY NORWAY, TORNADO, FUTABA, NOVAROSSI,

                    Comment


                    • @Simen: sweeeeeeet!!!

                      Tipset om HB'en, Jostein var først til mølla :wink: Burde jo egentlig ha kjøpt den selv og solgt den for blodpris på Ebay. Du vil sikkert ikke høre at han betalte 350 NOK for den NIB... for ikke å glemme Finn Olav som først kjøpte en Rough Rider NIB for samme pris...

                      Driver og bygger en NIB Kyosho Progress 4WDS nå. Gjett om det lukta depot når jeg åpna posene! Og for en konstruksjon! Hadde en sånn som guttunge - gode ideer - men heeelt håpløst i praksis!

                      @Casevac: for NM-rundene i 1:10 OR så er det Retro/Vintage elektro vi fokuserer på. Men du må gjerne høre med 1:8 OR gutta om ikke dere kan få til en supportklasse for retro der. På elbuggybanen på Bukta er det strengt forbudt å kjøre med 1:8 OR biler, da de ødelegger teppet på WOD.
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • http://www.finn.no/finn/bap/object?f...2&WT.svl=Bilde er dette no bra greier å kjøpe angående dette retro greiene? er 900 spenn for mye for en så gammal bil?
                        biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                        "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                        Comment


                        • tja, vanskelig å si, disse vintage bilene som er relansert ligger på det halve. men samtidig så er ikke fox relansert såvidt jeg vet. så en Fox på ebay for litt siden, da lå vel budet på over 500 dollar, men det var en ubygget uåpnet eske.
                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment


                          • Originally posted by SHY View Post
                            Tipset om HB'en, Jostein var først til mølla :wink: Burde jo egentlig ha kjøpt den selv og solgt den for blodpris på Ebay. Du vil sikkert ikke høre at han betalte 350 NOK for den NIB... for ikke å glemme Finn Olav som først kjøpte en Rough Rider NIB for samme pris...
                            Hadde kjøpt begge uten å blunke jeg, men synes det er kult at andre har interesse av disse gamle bilene, så vel fortjent!
                            Jeg har en NIB Sand Scorcher og en NIB Wild Willy (den orginale), så jeg er fornøyd, men NIB kits gir meg veldig lite egentlig. Jeg liker å restaurere dem, og har ikke samvittighet til å bygge et NIB kit.

                            Har lagt ut noen bilder av prosjektene mine her fra tid til annen, men har såpass lite tid til å jobbe med dem at det blir en stund mellom hver gang. Ca halvpartene av bilene mine ligger på showroom'et mitt på tamiyaclub.com
                            Last edited by simensays; 12 November 2007, 20:12.
                            ...

                            Comment


                            • @Torbjørn: den er en klassiker, løp og kjøp!!!
                              Life's too short to go slow! www.ymr.no

                              Besøk mitt showroom

                              Comment


                              • Har du fire Sand Scorchere Simen? Wow! Og alle ny i eske! Imponert!
                                Team Smallsize

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X