Og tidligere i tråden var det noen som ville gratulere noen hvis de hadde kjørt lengere tider med en mekanisk reg uten at den gikk i stykker.....
Min holdt i 2år ca med en gjennomsnittlig kjøring pr. uke, blir noe sånt som 164 turer det da....hehe
Det er kanskje ikke helt politisk korrekt å starte min første post slik, men:
Jeg tror faktisk jeg slår det. 1987 Thunder Shot (trønder skrot, som mine "venner" kaller den) med fremdeles original regulator. Den var i bruk til slutten av 90tallet. Meget rundjult bil. Acoms stikke kontroll? Check!
Jeg har en nybygd Re-Release med kulelager også. Denne bør vel passe fint inn i cupen? Noen som har hopup parts, som f.eks kulediff, eller dobbelt fremdempersett liggende kanskje? Disse originale demperne er jo best egna ubygd...
Men blir det bare offroad? Jeg har en av de forferdelige kyosho S10 pickupene liggende og, hvis det blir slow-motion cup på asfalt og. den kan underholde med eksepsjonellt elendig handling.
Vet ikke om du får så mye respons på deler og sånn her, det er ikke så stort i Norge. Tips kan være www.tamiyaclub.com (trade eller forum) samt søk på ebay.
Jeg fikk plutselig tilbake interessen her for et par år siden. Jeg deler hus med en tamiya samler, og fant noen deler til Thunder Shot der, og så balla det på seg med original lunch box og pumpkin også. Til slutt ble jeg losa innpå her av en par kompiser som handla 501x W.E. nå for litt siden, så jeg må vel få kjøpt meg en "kjapp" bil jeg og... Men det virker jo koselig å se om den slitne redskapen funker også.
...
Men blir det bare offroad? Jeg har en av de forferdelige kyosho S10 pickupene liggende og, hvis det blir slow-motion cup på asfalt og. den kan underholde med eksepsjonellt elendig handling.
Jeg har en Tamiya Countach, den bør tåle et løp eller to, ihvertfall hvis jeg får satt på en skumgummibumper og et lexankaroseri.
Comment