Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Are17 View Post
    Har lagt på litt til i dag.

    [ATTACH=CONFIG]51111[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51112[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51113[/ATTACH] Fikk Kjørt litt bil og.
    Ja, det ser ut som at du fikk klipt plenen med den før vinteren setter inn
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Originally posted by jokko View Post
      Ja, det ser ut som at du fikk klipt plenen med den før vinteren setter inn
      Har grove dekk sjønner du. Graver seg ned i torva.


      Nå er siste lag lagt i bunn. Bare resten igjen.

      Click image for larger version

Name:	19112011246.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	775799 Click image for larger version

Name:	19112011247.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	775800
      N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
      MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

      Comment


      • Originally posted by Are17 View Post
        Har lagt på litt til i dag.

        [ATTACH=CONFIG]51111[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51112[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51113[/ATTACH] Fikk Kjørt litt bil og.

        Våga å vinn,,,,, helt rätt! Hur lång blir den, vad tror du om att göra steglisterna skarpare? Dom har ganska runda kanter! Jag är helt övertygad att den kommer bli bättre någon måste ju sätta emot alla DF:arna borta hos er! Luckan förlänger du bara framtill eller?

        Rille

        Comment


        • Originally posted by Rille View Post
          Våga å vinn,,,,, helt rätt! Hur lång blir den, vad tror du om att göra steglisterna skarpare? Dom har ganska runda kanter! Jag är helt övertygad att den kommer bli bättre någon måste ju sätta emot alla DF:arna borta hos er! Luckan förlänger du bara framtill eller?

          Rille
          Hei Rille.
          Jeg legger på 20 cm. Blir spennende og se hvordan den blir. Når det gjelder steglistene så deler jeg tanken om at de er for runde. Og så er jeg usikker på hvor langt bakover de bør gå. Kansje du har en ide om det? Luckan tror jeg at jeg forlenger i bakkant. Litt usikker ennå. Kommer an på hvor motoren kommer. Vi får se etter hvert.
          N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
          MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

          Comment


          • Jag har alltid undrat varför Ricon's steglister är rundade. Jag skulle prova med att göra dom skarpa. Jag skulle föreslå en förlängning av steglisterna med 30cm. Det går alltid att korta dom, efter hand när man provar. "Air the hull" that's the future!

            Rille

            Comment


            • Et lite støpetips, om du lager Epoxy tykk som gelcoat og smører det ut før du hadde støpt så er det mye enklerere og få luft bort.
              Dette gjøres vått i vått. Men nå er det for sent på denne.
              Trond Nilsen
              www.nilsenracing.no
              www.noddv180.no

              Comment


              • Originally posted by MATHE View Post
                Et lite støpetips, om du lager Epoxy tykk som gelcoat og smører det ut før du hadde støpt så er det mye enklerere og få luft bort.
                Dette gjøres vått i vått. Men nå er det for sent på denne.
                Takk for tipset, men er nok litt sent i denne omgang ja.
                Click image for larger version

Name:	21112011248.jpg
Views:	1
Size:	62.9 KB
ID:	775811 Det blir litt jobbing for å få til å se litt peent ut ja.
                N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                Comment


                • Originally posted by Are17 View Post
                  Takk for tipset, men er nok litt sent i denne omgang ja.[ATTACH=CONFIG]51174[/ATTACH] Det blir litt jobbing for å få til å se litt peent ut ja.
                  Bare den blir slett under, så går det nok bra Are Kanskje du må putte inn en av de nye Mathe 26 motorene for å få utlignet vektøkningen etter forlengelsen, med 9 HK så blir det nok bra trøkk i den Den ble litt snau den cowlingen din, men du får bra med utlufting bak der, ser jeg
                  Last edited by jokko; 21 November 2011, 22:43.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • I dag fikk jeg en "forespørsel" om jeg var klar for å bygge en blå cat for en kamerat... Årsaken finner dere her









                    Gratulerer til Pål Virik Nilsen og hans makker Giorgio Manuzzi, som allerede om drøye 2 uker setter seg i "Victory #3" (tidligere "FAZZA #3, den svarte båten) for å kjøre årets 2 siste Class1-runder i Dubai!
                    Endelig i et toppteam som har ALLE greiene "på stell"!

                    Jeg gleder meg allerede til å følge med!

                    (For ordens skyld, så kan jeg opplyse om at han også har et stående tilbud om å kjøre for et annet topp team ved navn OFF TOPIC World Racing Team, hvis han skulle finne ut at Class1 er kjedelig... )
                    I`m BACK!

                    Comment


                    • Bare å trå til der Jon. Du har jo ikke noe særlig med andre prosjekter på gang.
                      sigpicJarle Larsen 64

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                        I dag fikk jeg en "forespørsel" om jeg var klar for å bygge en blå cat for en kamerat... Årsaken finner dere her









                        Gratulerer til Pål Virik Nilsen og hans makker Giorgio Manuzzi, som allerede om drøye 2 uker setter seg i "Victory #3" (tidligere "FAZZA #3, den svarte båten) for å kjøre årets 2 siste Class1-runder i Dubai!
                        Endelig i et toppteam som har ALLE greiene "på stell"!

                        Jeg gleder meg allerede til å følge med!

                        (For ordens skyld, så kan jeg opplyse om at han også har et stående tilbud om å kjøre for et annet topp team ved navn OFF TOPIC World Racing Team, hvis han skulle finne ut at Class1 er kjedelig... )
                        Da skulle det vel være muligheter for ømbk og ta en styretur med vip standar
                        Stig Bekkhus 1958

                        Comment


                        • Kan noen førtelle meg hvilken pipe jeg har på båten min ?

                          Comment


                          • Ser ut som en Arrow Shark SS, eller en som bl.a selges av Janne på www.miniracingteknik.se


                            I`m BACK!

                            Comment


                            • Originally posted by jokko View Post
                              Bare den blir slett under, så går det nok bra Are Kanskje du må putte inn en av de nye Mathe 26 motorene for å få utlignet vektøkningen etter forlengelsen, med 9 HK så blir det nok bra trøkk i den Den ble litt snau den cowlingen din, men du får bra med utlufting bak der, ser jeg
                              Jokko, har du fått igjen lappen? Du har vært så stille i det siste.
                              Driver med ragging på Ørje, eller bygger du DF Annihilator nå om dagen?
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • Originally posted by harald1966 View Post
                                Jokko, har du fått igjen lappen? Du har vært så stille i det siste.
                                Driver med ragging på Ørje, eller bygger du DF Annihilator nå om dagen?
                                Den som spør, får svar vet du, Harald Jepp, jeg fikk lappen i posten et par dager før datoen, så jeg er på hjul igjen

                                Det har ikke vært så mye tid til ragging etter at jeg sendte frua på 14 dager ferie til Grand Canaria, den dagen jeg kunne kjøre bil igjen. Hun får vel stekt litt på ribba føre jula setter inn, for været er bra der nede

                                Min rc-verden inneholder mere enn båter, så jeg har rigget meg ordentlig til i spisestua for å få fullført noen byggeprosjekter fra crawler avdelingen min, mens frua ferierer. Det har vært noen små ting som har gjennstått på tre biler og så har jeg nesten fått bygget ferdig en ny Tamiya MB Unimog. Videre har jeg stående en Tamiya Jeep Wrangler og en Tamiya Toyota High-Lift som jeg hadde håpet å få ferdig før jeg rydder stua, men det rekker jeg ikke, for nå kommer hun hjem på fredag. Burde nesten bedt henne blitt der nede frem til jul, slik at jeg kunne fått fullført alt Hunden til " mor " skal også ha sine 3-5 lufteturer pr. dag, så her er det nok å gjøre.

                                Var også hjemme hos Ole Petter på lørdag og hentet min Whiplash som han hadde fått ferdig til meg, selv har jeg fått pyntet den litt opp, så den er klar til 2012 sesongen, det gjennstår bare å lære seg å kjøre hydro først

                                Jeg fikk også et nytt barnebarn på fredag, og han skal hete Vetle. Han fikk jeg også besøkt på Ullevaal Sykehus på lørdag, han er en kjekk kar som jeg håper kan bli et evne til å kjøre båt, etterhvert

                                Som du ser av bildene, så står DF Annihilator`en fortsatt urørt øverst på hylla, den blir ikke påbegynt før Tomter Trim & Traktor, er ferdig med de andre prosjektene han holder på med for meg, men vi har diskutert litt om hva vi skal lage ut av denne, og det tror jeg kan bli jævlig kult, hvis vi går for det
                                Last edited by jokko; 30 November 2011, 00:50.
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X