Announcement

Collapse
No announcement yet.

ccondrups prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ccondrups prosjekter

    Håper noen vil dra noe glede eller nytte ut av å få titte litt på prosjektene jeg holder på med.

    Nå i starten kommer tråden til å handle mest om Losi XXX-S som er den bilen jeg nyligst har kjøpt meg. Gikk til innkjøp av denne bilen siden den har lukket drivverk og fordi flere andre i det norske miljøet har god erfaring med bilen. Alltids greit å kunne henvende seg til erfarne folk!

    Jeg kjøpte en brukt nesten komplett vanlig xxx-s av LunaTic_Drifter for noen måneder siden (fin fyr å handle med!).


    Chassiset gikk gjennom kvalitetskontrollen med glans:


    Etter å ha lest og sett andres xxx-s modeller rundtom, og har blitt bitt av basillen og ønsket straks å oppgradere og pynte på chassiset med alle de delene som alldeles ikke trengs til drifting

    Har så bestilt endel graphite-deler og også noen røde alu-deler, så satser på et fargeskjema av sort og rødt. Noen av delene har jeg allerede mottatt, men mangler fortsatt hovedchassiset i graphite. Kjøpt det meste fra eBay.

    Mens jeg satt her og ventet på deler fant jeg ut at jeg ønsket å lage en avstiver over frontbumpern, siden den er ganske vinglete sånn den kommer med bilen. Brukte anledningen til å flytte kaross-stolpene og å teste ut maling av karbonfiber-etterlikning.

    1. La et vanlig ark over og under chassiset og tegnet omrisset. Tegnet så en ønsket form på greia, og passet på å la den være tykk nok til å kunne montere stolpene på



    2. Klippet ut formen, og tegnet rundt malen på 3mm akryl kjøp på Clas Ohlson. Kuttet så ut denne med Dremel. På bildet ser man første forsøk som jeg knakk, og så andre forsøk, med en liten reparasjon etter feildrilling.



    3. Pusset ned og klargjorde for maling. Dette brukte jeg for malingen:

    Det er Tamiya PS-5 sort, PS-23 gun metal, glassfiber armeringstape og nettingstrømper fra H&M (brukte ikke PS-12 sølv)


    4. Et bilde av hvordan det så ut under første malingsforsøk



    5. Men armeringstapen ga ikke mønsteret jeg håpet



    6. Slik ble resultatet når jeg la sort først, maskerte med nettingstrømpa og la ett enkelt strøk med gun metal malt rett ovenfra og ikke sidene, for å la de grå områdene bli så små som mulige.

    Ble fornøyd med resultatet, håper noen får nytte av metoden.
    Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:09.
    Min prosjekttråd

  • #2
    .. kun 10 bilder per post

    Jeg har nylig montert bilen for å få kjøre litt, slik ser den ut nå:


    Det var det for nuh, stay tuned
    Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:10.
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Ser bra ut Condrup! Endelig en prosjekttråd med noe annet enn TT01.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • #4
        Drit rå bil ccondrup!
        Bra tips til å lage carbon deler.
        PS. hvordan motor har du i bilen??

        Dan96
        Driver mer med 1:1 biler for tiden.

        Comment


        • #5
          Takk, takk!

          Må ærlig innrømme at verken han jeg kjøpte av eller jeg vet, det står kun hvilken serie motoren tilhører, aner ikke hvor mange turns den er ettersom det er mange motorer i serien. Jeg bryr meg ikke stort da børsteløst skal kjøpes med en gang jeg får pengene på plass.

          Har kjøpt Spektrum DX3R med mottaker, knallkul, se så liten mottaker da, hehe. Har også 2 Lipo-batterier liggende som jeg ikke har ønsket å bruke før jeg får en ordentlig esc med cutoff, så

          Her er lista over ting jeg fortsatt ønsker å kjøpe inn:
          * Børsteløs motor+esc, snuser litt på Nosram her siden de leverer i rødt, det ville jo toppet heile driden
          * En skikkelig servo
          * Gjengede ordentlige dempere

          og hopups spesifikt til denne bilen:
          LOSA3280 Heavy Duty Belt kit
          TMF1112 Servo mounts
          TMF1113 Steering link / brace
          TMF1116 Shock bushings
          TMF1117 Spur Gear adaptor
          TMF1118 Front spindles / knuckles
          TMF1121 Red Shock Collars
          dyn6803 Front steering knuckles / spindles
          dyn6811 Servo mounts (2)
          dyn6819 Carbonfiber bottom cover
          dyn6820 Red alu motor heatsink + clamp
          -- blir fort penger av dette, gitt - får smøre meg med tålmodighet frem til lommeboken gror på igjen!


          For å se lyst på det, har fått tatt bilder av noen hopups som er kommet her nå:

          1. Hub carriers og anodiserte aluskruer. Skal prøve å moderere bruken av disse skruene da jeg har hørt at alu lett knekker. Får prøve å bruke dem kun på stedene som er lite belastet. Men de ser bra ut, da!



          2. Og her har enda en pakke fra eBay kommet, med hopups og KAKE kan man jo ikke klage?
          Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:11.
          Min prosjekttråd

          Comment


          • #6
            Du er sååååååååå heldig
            Driver mer med 1:1 biler for tiden.

            Comment


            • #7
              ligner veeldig på min team orion 14 turn motor
              står team orion og sv2 på min..
              Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
              TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

              Comment


              • #8
                znippo: Ja, de ser vel like ut alle i serien, helt fra 14t til 27t.. så jeg vet ikke, men det er ikke så nøye, det blir børsteløst snart Takk for tips dog!

                dan96: Heldig? Jo, kanskje - men det er faktisk lett å få tak på denne bilen, selvom de fargede alu-delene begynner å bli noe sjeldne. Faktisk så får man rullende xxx-s chassis nytt til ca 500 kr. DET er en ekstremt god pris for en så god bil. Se etter "Losi E-racer" i butikkene, og så kan du jo lese denne for litt mer rundt hva som trengs i tillegg. Bilder av E-racer her.

                Varenummer:
                LOSA0280 RTR XXX-S - kommer kjøreklar men radio/mottaker må byttes, ulovlig frekvens i Norge - rundt 2500kr (med sender)
                LOSA0281 ARR XXX-S - kommer med motor og esc for rundt 1500kr
                LOSA0286 E-racer - rullende chassis som på bildende over, ca 500kr, billig!
                Min prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Liten oppdatering, har fått følgende deler i hus:

                  Losi graphite chassis, diffcover, susp.arms
                  Losi heavy duty belt
                  Trinity pivots
                  Trinity battery posts+strap
                  Trinity motorclamp
                  Dynamite CF shock towers


                  Laget meg en liten preview, har ikke alt som trengs for å skru ting sammen enda, men gir jo et inntrykk av hvordan det kommer til å bli!
                  Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:12.
                  Min prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Oj!
                    Det var fresht!
                    Espen Konradsen. 93

                    Comment


                    • #11
                      Stilig med rød alu
                      Driver mer med 1:1 biler for tiden.

                      Comment


                      • #12
                        Takk for kommentarer - ja, det skal bli fresht nå!

                        Til andre xxx-s eiere, jeg kommer til å kjøre et par bestillinger fremover, så om det er spesifikke hopups dere virkelig vil ha tak i, send meg en PM - jeg har funnet butikker som har det meste (det står i alle fall at delene er på lager), så si fra asap og bli med på bestilling, dele frakt og såntno.. tenkte bestille en av de nærmeste dagene nå.
                        Min prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ccondrup View Post
                          Takk for kommentarer - ja, det skal bli fresht nå!

                          Til andre xxx-s eiere, jeg kommer til å kjøre et par bestillinger fremover, så om det er spesifikke hopups dere virkelig vil ha tak i, send meg en PM - jeg har funnet butikker som har det meste (det står i alle fall at delene er på lager), så si fra asap og bli med på bestilling, dele frakt og såntno.. tenkte bestille en av de nærmeste dagene nå.
                          Du vet hva du skal skaffe meg om du får tak i.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • #14
                            Var en tur på Smallsize og har også fått en pakke i dag, så her er noen nye deler;

                            Bellcranks og body posts i rød alu, karbonfiber dempertårn - kjempebillig fra eBay.
                            Demperolje, lakk og lexansaks fra Smallsize.


                            Dempertårn i karbonfiber hadde jeg fra før, men dette er fra Dynamite, og er litt annerledes utformet, sammenlikning under her. Fortsatt ikke helt bestemt på hvilket jeg synes ser best ut, så får se hvilket man bruker til slutt. Kjøpte lell siden det var ny i pakke og til 1/3 av vanlig utsalgspris.
                            Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:12.
                            Min prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              likte best den som er nederst der..
                              passer best inn med allt det røde..
                              Sunnfjord RC Klubb
                              Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X