Announcement

Collapse
No announcement yet.

ccondrups prosjekter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Senderen ble jo helt sjef da Condrup! Jeg har DX3R-dekaler som er til senderen om du har lyst på.

Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

Comment

Turbo: Jo, den kan jo presses ned litt under transport, men nå er denne ment å ligge i en bil, ikke nederst i lasterom på et fly, så jeg tror det går greit. Ganske sikker på at bilen får mye mer juling på banen med mine kjøreevner enn den gjør i kofferten her :P

Fabiz: Jo takk, det ble jo helt greit, det er iaf gøy å ha noe sånt eget Jeg tok vare på dekalene, men de så bare rare ut med de nye fargene - ellers takk! Lurte på å lage noen egne kruseduller med signaturen min elns.. men det ble for high tech (og så er det grenser til forfengelighet på utstyret før man har lært å bruke det ordentlig, da :P )
      Min prosjekttråd

Comment

Hei, har du den blåe heatsink+motorfeste til den ene xxx-s'n enda?
        Jeg har bestillt en rød, så øurt på om du ville bytte om mulig.
        Har skaffet en del i blått så tenkte denna hadde passa bra
        Gassar til det raser
        Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

Comment

Hva er best å oppgradere en XXX-S med? Graphite eller aluminium ?
          Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
          Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

Originally posted by turbo_fever View Post
            Hei, har du den blåe heatsink+motorfeste til den ene xxx-s'n enda?
            Jeg har bestillt en rød, så øurt på om du ville bytte om mulig.
            Har skaffet en del i blått så tenkte denna hadde passa bra
            Hehe, hadde ikke helt oversikten lengre så måtte sjekke.. ser ut til at de fleste blå delene ble solgt sammen med et chassis her tidligere, sorry.

Her er xxx-s reservedelene jeg har den dag i dag, alt er til salgs for rett pris:

Originally posted by Mta-motorsport View Post
            Hva er best å oppgradere en XXX-S med? Graphite eller aluminium ?
            Ikke ta mitt ord for lov, men slik jeg ser det: Det er en balansegang, noen deler er fine å ha i alu, andre er en stor fordel å ha i graphite. Jeg styrer unna alu dempearmene, og egentlig tror jeg vel også at hjulhub'ene både foran og bak ikke er spesielt smart å ha i alu (selvom jeg har dem selv). Grunnen er at disse delene jobber under mye press og er utsatt for slag og støt. Det betyr at delene kan bøye seg uten at du merker det, mens hvis graphite får seg en trøkk så holder de enten korrekt passform eller så knekker de tvert. Bedre det enn å kjøre rundt med mange skjevheter i bilen. Andre deler vil jeg absolutt anbefale i alu, f.eks motorfestet, styringen (bellcranks), rollcenters og hjulmutterne. I tillegg ser jeg heller intet problem med å kjøre følgende i alu: Batteristolpene, servofestene, batteristrap'en, dempertårn-spacerne osv.
            Kort sagt, en balansegang mellom pimping og praktisk

Skal du begynne å oppgradere en xxx-s ville jeg begynt med lagersett. Rcmart fører to forskjellige sett fra Yeah som er veldig rimelige, dette og dette. Neste bør vel bli HD belt kit (sort belte), alu motorfeste og gjengede dempere med myke fjærer. Du finner mye rart i lista mi
            Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 20:29. Reason: bilder
            Min prosjekttråd

Comment

den heatsinken har jeg kan gjærne bytte med deg
              |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

Comment

ccondrup: Oi du hadde jo ikke mangel på fjærer å stag gitt...
                Ser du nevner svart belte. Er d det som er stærkest? Har jo Gult å Blått jeg da.
                Skal legge opp bilder så du får sjå hvordan det blir med mye blått på..

TDrifter: Om du har den blåe og vil bytte hadde det vært toppers det.
                Må få min først da
                Last edited by turbo_fever; 2 February 2009, 20:00.
                Gassar til det raser
                Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

Comment

Har noen demperdeler til overs, ja :P - jeg kjører jo demperne fra jrx-s selv, så bruker ikke noen av delene til xxx-s-demperne.

Tipper det sorte beltet er laget av noen lunde samme materiale som det gule, men beltet er lengre, så man trenger altså settet som har en lengre beltestrammer også. Det er her forskjellen ligger; Siden beltestrammeren har lengre arm og større diameter pulley, har såklart beltet mye mindre knekk i S-svingen rundt spur og pulley - som resulterer i mindre friksjon, og bilen ruller lettere med mindre motstand i drivverket. Det blå er standardbeltet, det gule er det som var standard på graphite-utgaven, det er mer fleksibelt enn det blå men samme lengde.
                  Min prosjekttråd

Comment

Aha, der lærte man noe idag og.. Bra jeg ikke fikk tak i det svartte da
                    Gassar til det raser

Comment

• Heisann, du bruker alu skruer ser jeg. Men hva stod det på arket for montering av Steering Bellcrancks hos deg. For jeg bruker trinity sine alu skruer. Og det rare er att der står det jeg skal bruke flat hode skruer, og ikke cap hode skruer som er der fra før..
                      Da blir det endten slik

eller slik

Her er instrukksen som er med

Gassar til det raser

Comment

• Jeg brukte i hvert fall button head på mine bellcranks...

Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• Aldri hatt noe sånt instruksjonsark, jeg, har kjøpt mange deler her og der, en del brukt på eBay. Anyways, sånn den slira/hylsa til skruen er designet antok jeg at det er bedre at den presses rett ned av knappehodeskrue. Senkhode kan jo tenkes at den presser ned som en kjil og utvider plasthylsa, slik at bellcrank ikke glir fritt rundt hylsa, men går tregt grunnet friksjon. Ergo: usmooth styring og mer belastning for servo med senkhode. I tillegg så det mer naturlig ut med knappehode, så valget var enkelt for min del. Husk smørefett, så blir det ekstra smooth.
                          Min prosjekttråd

Comment

• Kanskje jeg skulle smørt lagra med noe??
                            Fulgte med smorning til skruer så det har jeg på..
                            Gassar til det raser

Comment

• Kulelagerolje eller symaskinolje er det bra å ha på lager.

Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• Den kofferten var utrolig stilig
                                Får TC3 i morra jeg da, ikke noe xxx-s.
                                Motor og andre deler kommer på mandag.

Har lenge tenkt på å bygge noe koffert (Da til mini-z eller rc1.
                                Har også tenkt lenge på å kjøpe, men det er jo så dyrt.
                                Men til uka tror jeg jeg skal starte med egen koffert.

Har jo bare Dx2.0 jeg da, men det går nok likevel ; - )
                                sigpic

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X