Announcement

Collapse
No announcement yet.

ccondrups prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Mta-motorsport View Post
    Akkurat nå sitter jeg og sikler etter xxx-s
    Can't blame you - knallfin bil å ha med å gjøre!
    Jeg får snart en xxx-s graphite plus roller til salgs, kan si fra om du vil.



    I dag var Fabiz og jeg på Sørlihavna igjen, min andre dag på bane (debuterte i går). Det er vannvittig moro, og ga skikkelig mersmak. Til dere andre som ikke enda har fått prøvd å drifte på bane - det kan virkelig anbefales! Mange hyggelige førere av forskjellige typer bil, og knallbra bane+anlegg.

    Noen flere bilder av LS430'en:

    12. Vinduer maskert opp



    13. Tok en liten bit lexan, bøyd til og festet med teip.



    14. Denne holder da takluka litt åpen mens man kjører, og holder den nede under transport av karosset, så den ikke brekkes av/løsner.



    15. Slik ser karosset ut nå, stående ved pitlane på Sørli



    16. Her driver Fabian litt testing, og jeg knipsa noen bilder. Elendige bilder, første gang jeg tok actionbilder av rc.



    17. Ett til



    18. ..og slik spretter takluka opp om man rygger for fort. Litt morsomt, og ekstremt hendig som bærehåndtak for alle de gangene jeg kjører ut, hehe




    Tusen takk til Fabiz og Hurrle for mange gode tips og godt selskap, setter stor pris på sånt
    Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:18. Reason: bilder
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #47
      Skulle da bare mangle. Takk for prøvetur. hehe.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • #48
        har du noen tips til meg får snart en team losi xxx-s i posten
        team losi xxx-s

        Comment


        • #49
          Grattis med godt kjøp!
          Jeg er ny innen dette selv, men jeg kan viderefortelle det jeg har lest i diverse fora og det Fabiz har lært meg ellers:

          Innstillinger:
          * XXX-S kommer med kulediffer som er flotte å lære med. Still dem inn ganske stramt. Noen liker one-way foran, men man bør ha litt erfaring med kulediffene først
          * Bruk tynn olje i demperne, 20w (viskositet) er finfint. Kombinér dette med de mykeste fjærene du finner, og still inn slik at bilen synker 2-4 mm fra dekkene toucher bakken, til den hviler på sin egen vekt. Tror dette kalles droop? Det gir deg iaf litt å gå på slik at dekka holder seg nedpå selv når du kjører over små hull eller litt av bilen går opp på curben på siden av banen osv.

          Smarte oppgraderinger:
          * Heavy-Duty beltesettet gjør at bilen ruller mye friere (det sorte, lengste beltet), siden du eliminerer den skarpeste "knekken" på drivbeltet
          * Motorfestet (bøylen over) i aluminium holder motoren bedre
          * Alle nylonskiver (bushings) bør byttes med ordentlige kulelagre, dette gjelder først og fremst styringen (engelsk: bearings for bellcranks)
          * Om du har demperne fra RTR-bilen kan du vurdere å bytte til de som følger med på graphite-bilen. Disse er gjengede og dermed litt enklere å justere, og har ikke mulighet for å "glippe"
          * Graphite-delene har ingen spes effekt for drifting, det er bare "kult". Samme gjelder noen av alu-delene, og karbonfiber dempertårn osv. - mest til pynt.

          - Hvor kjøper du slike oppgraderinger? Sjekk denne lista. Jeg har også skrevet ned andre kjekke linker og litt mer info i denne tråden.

          Jeg vil vel anbefale å kjøpe hele ekstra rullende chassis'er heller enn å kjøpe løse deler, det blir fort mye billigere og man får andre reservedeler... det har jeg gjort, og nå har jeg så mye at jeg kan selge unna litt - selger den nest råeste bilen min nå. Rullende chassis med endel hopups, mer her. Ellers finner du mange slike rollers på Ebay, utfordringen er å finne dem som har delene du er på jakt etter

          Lykke til med bilen!
          Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:19.
          Min prosjekttråd

          Comment


          • #50
            takk takk for mange gode tips gleder meg til og få bilen Fabiz sender den i morgen.
            vet du om noen sider i norge som dem har kule felger ?
            team losi xxx-s

            Comment


            • #51
              du har en kul bil og kult karosseri. men kommer du til og lage et karosseri til?
              team losi xxx-s

              Comment


              • #52
                Få ti hpi xsa felger i sort gull eller hvit med dyp kant. 6 eller 9mm. Sjekk gallerie mitt for bilder på bil.. Dem er rå.
                Gassar til det raser
                Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

                Comment


                • #53
                  Grom bil du har, fikk min losi xxx-s i posten idag, må bare si det er en grom bil! Har hittil prøvd tt-01 og Hpi sprint 2 drift, begge dem kan gå og legge seg! Dette virker som en solid bil med bra vektfordeling og masse muligheter for innstillinger!
                  ST-model Cessna 180
                  Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
                  Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

                  Comment


                  • #54
                    Oppdatering: Billige gjør-det-selv leds
                    For deg som allerede har lysstyringssystem fra Tamiya, 3racing eller liknende, og trenger ekstra lys.

                    3 ting har irritert meg ved Tamiya sine leds:
                    - pris, billigste jeg har funnet er $6.90
                    - slyngene er for lange, fører til ledningsrot
                    - lederne på slyngene samles midt på, ikke på siden slik at man kan skjule ledninger bak tak/vindusstolpene på bilen.

                    Handleliste:
                    - 5mm leds av ønske fra Ledshoppe = $10
                    - 3mm leds av ønske fra Ledshoppe (3mm er vanlig til blinklys) = $10
                    - Hylselist, 40 pols fra Elfa (si fra om du har bedre forslag) = kr 32
                    - Ledning med 2x 0,5mm ledere fra Elfa (jeg har brukt denne, unødvendig dyr/kraftig) = kr 6,5/meter
                    Elfa er også den beste sjappa for flussmiddel, loddetinn og annet småelektrisk.

                    Regnestykke:
                    kr 1 - Leds, 2 stk
                    kr 3 - 50cm ledning (2 ledere)
                    kr 1 - Krympestrømpe, loddetinn, flussmiddel
                    kr 2 - Kontakthylse (2 ledere)
                    = Totalt 7 kr per slynge med 2 leds.

                    Så, pris er klart én grunn til å gidde å gjøre dette, men jeg gjør dette primært fordi jeg selv kan bestemme lengden på ledningene, og jeg kan lage slyngen slik at den naturlig skal ligge langs siden av karosseriet og dermed blir lett å skjule.


                    Fremgangsmåte:

                    1. Forslag til utstyr


                    2. Del opp hylselisten med Dremel, ofre hver 3. leder for å bevare mest mulig plast/hylse rundt de to lederne du vil bruke.


                    3. Begynn loddingen, her er skjema som viser polaritet og riktig kobling. Tips: Sett en lapp på loddebolten din der du skriver "husk krympestrømpe..." - det har reddet meg noen ganger nå


                    4. Bildene her bør vise nettopp hva jeg mener med at man lettere får skjult ledning bak takstolpen (markert med grønn strek). Tamiya sin legger seg naturlig midt på frontruta.


                    5. Her ser dere leds fra Ledshoppe i aksjon


                    6. Den siste slyngen jeg laget, med 2-leder-ledning slik den jeg satt opp i handlelista - dette gjør det enda mer ryddigere i min mening.

                    Håper det er til hjelp for noen

                    Vær klar over at jeg har null peil på elektronikk, spenninger osv, så jeg tar null ansvar om det skulle skje noe med deg eller ditt utstyr som følge av å kopiere det jeg viser her. Med det sagt, alle leds jeg har fått fra Ledshoppe hittil har fungert ut-av-esken rett på Tamiya TLU-01, uten behov for ekstra resistor.
                    Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:19. Reason: bilder
                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • #55
                      Dette var genialt, må prøves. Ser noe er handlet på Clas Olson, hvor er di andre duppedingsene handlet?
                      ST-model Cessna 180
                      Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
                      Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

                      Comment


                      • #56
                        Alt er linket direkte i handlelista, bare å trykke
                        Har ikke brukt noe fra Clasern her, synes de ledningene jeg hadde liggende ble for puslete, så endte opp med å ikke bruke dem.
                        Min prosjekttråd

                        Comment


                        • #57
                          sorry så det nå
                          ST-model Cessna 180
                          Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
                          Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

                          Comment


                          • #58
                            Condrup, hvorr ikke bare lage et komplett lyskit når du er i gang? Typ 12 dioder totalt. 8 kjørelys+blinklys. Er jo ikke rare jobben det, og da slipper du å bruke 30$ på Tamiya TLU01.

                            Fabiz
                            Smallsize Hobbyland A/S
                            Team Losi : Spektrum

                            Comment


                            • #59
                              Tja, for å unngå å bruke TLU-01 må man vel vite sånn ca spenning man henter ut, hva ledsa tåler osv osv - det var dette jeg kjøpte TLU-01 for å unngå - har ikke peil på det, og er glad for å slippe

                              Fikk deler fra rcmart i dag, så her er et bilde av julaftenen min i dag, skal skru litt i kveld og så kommer det vel flere bilder etter hvert. Tok faktisk med 3racing sitt driftlys system nå, totalt system koster jo mindre enn TLU-01 alene - så skal teste og gi en vurdering.

                              Min prosjekttråd

                              Comment


                              • #60
                                Okey, endelig fått på plass børsteløst system!


                                1. Min erfaring med 3Racing drift led kit:
                                3Racing lyssettet var ikke noe for meg. Det kobles ikke mellom batteri og regulator slik Tamiya sitt gjør, men heller inn både mellom regulator og mottaker, og mellom servo og mottaker. Dette fører til mye ekstra ledninger, de som følger med fra 3Racing passer ikke på min Spektrum mottaker (må spikke vekk plast på kontaktene), og verst av alt; det ser ikke ut til å gå nok strøm gjennom de kanalene til å få lyst opp leds skikkelig når man kobler på flere enn de 4 lysslyngene som følger med. Hadde også problemer med at 1/4 "skyveswitchreléer" som brukes for å justere leds gikk i stykker ved første gangs bruk. Konklusjon: $23 for 3Racing drift ledkit er billig men kvalitetsmessig ikke på høyde med Tamiya sitt TLU-01. Kjøp gjerne settet for å få tak i billige lysslynger, men kontrollenheten imponerte ikke spes...



                                2. Ny bumperbrace i aluminium
                                Jeg har laget en ny brace ut av en 3mm tykk aluplate fra Clasern. Skåret ut med stikksag, filt ned på en roterende slipestein, og pusset jevn med en båndsliper før den ble borret og malt.

                                Denne nye versjonen har fått en liten akrylspacer som fyller igjen høydeforskjellen mellom bumper og chassis:


                                Også har man vært ute med damestrømpene igjen, såklart:




                                3. Laget nye gjenger i chassis med vanlig araldit
                                Var nesten ikke gjenger igjen i plasten der man fester skruene til gearcoveret, så måtte til med å lage nye gjenger. Gutta på Smallsize var behjelpelige som vanlig og tipset om vanlig epoxy el.l., f.eks araldit.

                                Jeg hadde slik Araldit fra Clasern liggende:



                                Her står skruene i hullene. Når man prøvde å skru de inn, skled de rett gjennom uten å følge gjengene:



                                Dekket til resten av chassis med en bit maskeringstape, fylte hullene med araldit og skrudde skruene forsiktig inn. Slik skal det stå i et døgn, så kan du skru skruene ut og pusse vekk overflødig lim. (beklager elendig fokus på bildet)



                                Og vips, så har man fungerende gjenger igjen!
                                Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:20.
                                Min prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X